معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جزییات تغییرات در اجرای پروژه آزادراه تهران- شمال گفت: برای جلوگیری از تخریب یک روستا در مسیر، تونل جدید در دست اجرا قرار دارد.
علی نورزاد در گفتوگو با مهر با اشاره به تغییر رویکردها در وزارت راه و شهرسازی برای احداث پروژههای زیربنایی گفت: توجه به حقوق شهروندی، استفاده از فناوریهای جدید و ارتقای ایمنی پروژهها از موضوعاتی است که مورد توجه قرار دارد.
وی با اشاره به این اقدامات در احداث آزادراه تهران-شمال اظهار داشت: یکی از این تغییرات، تصویب و ساخت قطعه F به طول ۱۸۰۰ متر برای اتصال قطعه یک این آزادراه به جاده موجود کندوان است که در دولت یازدهم به مجموعه عملیات عمرانی منطقه یک اضافه شد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل ادامه داد: برای جلوگیری از تخریب روستای لانیز در مسیر منطقه یک که تبعات محیط زیستی، فرهنگی، اجتماعی به دنبال داشت، تونل دوقلو شماره ۱۷ به طول ۹۰۰ متر نیز در دست اجرا قرار گرفت.
نورزاد با بیان اینکه علاوه بر این به دلیل پیشروی مناطق مسکونی در روستای سولقان و هزینه بالای تملک اراضی این بخش در جریان اجرای پروژه، عملیات ترانشهبرداری به ساخت دو رشته تونل به طول ۳۰۰ متر تغییر پیدا کرد، افزود: علاوه بر این، تغییر در روسازی مسیر منطقه یک از رویه آسفالتی به رویه بتنی در دستور کار قرار گرفت، زیرا رویه بتنی عمر طولانیتر و افزایش دوره بهرهبرداری نسبت به روسازی آسفالت به دنبال دارد که کاهش هزینههای نگهداری را موجب میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت فیزیکی متوسط ماهانه ۲,۱۴ درصدی در این پروژه افزود: با توجه به تعهدمان برای اتمام منطقه یک و زمان باقی مانده مقرر است تا پیشرفت فیزیکی ماهانه را به رقمی حدود ۳,۵ درصد برسانیم تا در سفرهای تابستانی سال آینده از این آزادراه با کاهش ۶۰ کیلومتری مسیر تهران تا چالوس بهرهمند شوند.