مدیر بیمههای اتومبیل بیمه ایران گفت: یکی از مشکلات شخص محور کردن بیمه نامه شخص ثالث، خودروهای دولتی و حقوقی است که لازم است برای آن تدبیری اندیشیده شود. عباس فراشیانی در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به طرح در حال بررسی اصلاح قانون بیمه شخص ثالث گفت: اینکه صدور بیمه نامه شخص ثالث از خودرو محور به شخص محور تبدیل شود بسیار مناسب است، اما باید برای خودروهای دولتی و حقوقی نیز فکری شود.
وی گفت: شخص محور شدن بیمه شخص ثالث موجب کاهش خسارات خواهد شد و افراد میدانند که هر تصادفی در کارنامه شخصی خودشان ثبت خواهد شد و با فروش خودرو به فرد دیگری منتقل نمیشود و در واقع نقش بازدارنده در ایجاد تصادفات خواهد داشت و دقت رانندگان را بالا میبرد.
وی ادامه داد: البته باید برای خودروهای دولتی و حقوقی که تقریبا 20 تا 25درصد از خودروهای در حال تردد را تشکیل میدهند نیز تدبیری شود، زیرا رانندگان این اتومبیلها به دلیل ماموریتهای متعدد کاری تغییر میکند و امکان صدور بیمهنامه شخص محور وجود ندارد مگر آنکه برای اینگونه خودروها قانونی برای تلفیقی از شخص و خودرو محور پیشبینی شود.
فراشیانی با بیان اینکه، سیاست کلان شرکت متبوعش در سال 1393 بازنگری در دستورالعملهای جاری شرکت در واحدهای خسارتی است، افزود: هدف از این موضوع حذف مدارک غیرضروری در پروندههای خسارتی و عرضه خدمات کیفی و روان به بیمه گذاران شرکت است.
وی افزود: در همین راستا ارزیابان خسارت، معاونان فنی، واحدهای اجرایی و رؤسای خسارت شعب سراسر کشور در دو همایش شرکت و در این باره اطلاعات لازم به آنان ارائه شد.
مدیر بیمههای اتومبیل بیمه ایران یکی از اهداف این همایشها را «آموزش کارشناسان ارزیاب خسارت در ارتباط با مشتری مداری و کوتاه کردن چرخه خسارت و حذف مدارک غیرضروری» عنوان کرد و گفت: از همه مهمتر ایجاد وحدت رویه بین واحدهای خسارت در سراسر کشور بود و از اساتید برجسته دانشگاهی به منظور آموزش ارتباطات موثر با زیاندیدگان حوزه اتومبیل کمک گرفته شد.
وی تاکیدکرد: بیمه ایران بهشدت تمام ابزار بیمه گری را جهت ارائه خدمات کیفی و سرویسهای سهل و روان و برای جلوگیری از از اتلاف وقت زیان دیدگان در واحدهای خسارتی به کار خواهد گرفت و در همین راستا به دنبال افزایش اختیارات شعب بیمه ایران و حوزه کارشناسی هستیم.
وی «دریافت حق بیمه و پرداخت الکترونیکی خسارات»، «صدور بیمهنامه شخص ثالث بهصورت اینترنتی و هوشمند» را از دیگر فعالیتهای شرکت متبوعش عنوان کرد و گفت: با استفاده ازابزارهای جدید الکترونیکی تمامی پرداخت خسارت و دریافتها در این شرکت از درگاههای الکترونیکی و در کمترین زمان ممکن انجام میشود.
فراشیانی افزود: در حال حاضر در فاز اول با مهندسی دوباره تیم پرداخت خسارت سیار بیمه ایران خسارات اعلامی به تیم مذکور در حداقل زمان ممکنه برآورد خسارت و بهصورت الکترونیکی به حساب زیاندیدگان واریز میشود. وی ادامه داد: بیمه ایران در سال 1393 به منظور افزایش توان خرید بیمهگذاران در بیمه نامه شخص ثالث، مبادرت به تعریف بیمهنامه کوتاهمدت و محاسبه حق بیمه کوتاهمدت براساس تعرفه روزشمار کرده که در پنج ماه ابتدای سال جاری استقبال بسیار خوبی از آن شده است.