چهارشنبه, ۱۳ فروردین(۱) ۱۴۰۴ / Wed, 2 Apr(4) 2025 /
           
فرصت امروز

دبیر شورای هماهنگی صنایع همگن قطعه‌سازان خودرو گفت: خودروسازان داخلی که در شرایط پساتحریم در مشارکت بلندمدت یا حتی میان مدت با چین سرمایه‌گذاری کنند، به طور قطع زیان خواهند دید. آرش محبی‌نژاد در گفت‌وگو با ایرنا، با تاکید بر اینکه خودروسازان داخلی مدعی هستند همکاری با چینی‌ها موقتی است، افزود: خودروسازی که در برنامه استراتژیک خود در بلندمدت و حتی میان مدت، تداوم همکاری با چینی‌ها را در دستور کار قرار دهد یقینا با اقبال عموم روبه‌رو نخواهد شد و خودروساز با ضرر زیادی مواجه خواهد شد. وی در خصوص شرایط همکاری با چینی‌ها در دوران پسا‌تحریم اظهار داشت: در این دوران عرضه و تقاضا تکلیف چینی‌ها را مشخص خواهد کرد اما پیش‌بینی می‌شود که مردم از خودروهای چینی استقبال نخواهند کرد.

cars

دبیر شورای هماهنگی صنایع همگن اضافه کرد: اگر قرار باشد طبق برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش برویم و تامین ساخت داخل در دستور کار باشد، هزینه تولید خودروی چینی در کشور با هزینه تولید خودروهای اروپایی یکسان خواهد بود لذا بهتر است خودرویی با برند و دانش اروپایی در کشور تولید شود. محبی‌نژاد در پاسخ به این پرسش که در صورت لغو تحریم‌ها آیا مشکل تولید کشور برطرف خواهد شد، گفت: مشکل تولید کشور تنها تحریم نبوده که با رفع آن، انتظار حل‌و‌فصل مشکلات تولید را داشت. دبیر شورای هماهنگی صنایع همگن تصریح کرد: در دوران پس از تحریم انتظاری در مردم به‌صورت ناخود آگاه شکل خواهد گرفت که حالا تحریم‌ها نیست و ما خودروهایی با برندهای مطرح دنیا را می‌خواهیم. بنابراین براساس این انتظار به نظر نمی‌رسد که مردم در شرایط پس از رفع تحریم‌ها اقبال خوبی از محصولات چینی نشان دهند.

وی مهم‌ترین مشکل کنونی بخش تولید کشور را تامین نقدینگی دانست و افزود: ارزش پول ملی در قیاس با شرایط قبل از تحریم به مراتب کاهش پیدا کرده و قدرت خرید یا سرمایه در گردش جاری قطعه‌سازان و صنعتگران به نسبت قبل از تحریم بسیار کمتر شده است. این فعال صنعتی کشور با تاکید بر اینکه تزریق منابع مالی باید صورت گیرد، خاطرنشان کرد: با تسهیلاتی که بانک‌ها با بهره‌های بالا ارائه می‌کنند، به طور قطع محصولات تولیدی صنایع کشور رقابت‌پذیر نخواهد بود. محبی‌نژاد سپس با بیان آنکه چنانچه دولت دوران پساتحریم را به‌خوبی مدیریت کند، به رونق منجر خواهد شد، گفت: در مدت تحریم و جدایی ایران از بازارهای بــین‌المللی، زیرساخت‌های صنعت کشور فرسوده شده و دانش جدید و تکنولوژی روز کمتر از کشورهای صاحب‌نام و پیشرو به کشور منتقل شده و خودروسازان کشور به ناچار به سراغ چین رفتند. 

به گفته وی، در شرایط کنونی نیاز به اصلاح ساختار و بازسازی زیرساخت‌های صنایع به‌ویژه صنعت خودروی کشور احساس می‌شود و قطعه‌سازان هم باید خود را هرچه سریع‌تر با شرایط جدید تطبیق دهند. محبی‌نژاد با بیان اینکه رویکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت یک رویکرد صادراتی است، گفت: برنامه‌های این وزارتخانه طی دو سال گذشته صنعت خودروی کشور را متحول کرده و به‌خصوص با تدبیر دولت یازدهم در اواخر سال‌92 در جهت احیای صنعت خودرو، شاهد آن بودیم که در سال گذشته یک کارنامه قابل‌قبولی پس از سکته ناقص صنعت خودرو در سال 92 ارائه شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/7CecgfF1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامضد یخ پارس سهندمشاور مالیاتیمشاوره منابع انسانیتخت خوابخرید PS5قیمت طلای آبشدهنرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیکوچینگ فراکوچتعمیر اینورترکناف سقف کناف سقف کاذبخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلدفترچه یادداشت تبلیغاتیواردات از چیناکستریم VXخرید از چینخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهویزای استارتاپ فنلاندکابینت و کمد دیواری اقساطیپالت پلاستیکیکارگاه مادر و کودکتاسیس کلینیک زیباییچوب پلاستچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستهارد باکسدستگاه برش لیزر
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه