سازمان دیابت انگلستان در قالب یك كمپین جدید یك كفش فروشی در لندن را وقف آگاهسازی درباره عواقب ابتلا به دیابت كرده است. در این فروشگاه هر كفش نشان از یكی از 135 پا یا انگشتان قطع شده در انگلستان در هر هفته به خاطر ابتلا به دیابت دارد.
كمپین فوق توسط آژانس تبلیغاتی Langland با مشاركت سازمان دیابت انگلستان، Awsome Films و شركت مد و دیزاین جهانی «Eley Kishimoto» با هدف افزایش آگاهی درباره شرایط این بیماران و همچنین تشویق مردم به انجام تست دیابت برگزار شد.
به گفته اندرو اسپارگئون، مدیر اجرایی خلاقیت Langland، انتقال پیامهای پزشكی در فضای بیرون از خانه سخت است. مردم از پخش این پیامها در رسانهها خسته شدهاند. به همین دلیل Langland فروشگاه كفش « Amp Shoes» را با تمركز بر تعداد رو به رشد موارد قطع عضو به شیوهای نو و غیر منتظره راه انداخت.
به گزارش امبیاینیوز، این كمپین با كمپین اجتماعی #One Shoe selfie كامل شد. به این ترتیب مردم در سراسر انگلستان در حالی تصاویری از خود در حمایت از بیماران با یك پا را منتشر كردند كه تنها یك كفش پوشیده بودند.