به گزارش والاستریت ژورنال، با وجود اینکه ویدئوی گنگنوم استایل بیش از دو میلیارد بازدید داشته و یوتیوب میزبان بیشمار ویدئوی پربازدید دیگر نیز هست و در مجموع، بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد اما به نظر میرسد این سرویس توان سودآوری ندارد. حتما از خود میپرسید چگونه ممکن است چنین سرویس بزرگی توان سودآوری نداشته باشد... پس از آنکه هزینه زیرساخت مورد نیاز برای حفظ امپراتوری ویدئویی گوگل و شرکای محتوایی را از درآمد این سرویس کم کنیم، چیز زیادی برای افزودن به لیست درآمدهای غول جستوجو باقی نخواهد ماند. مقصر اصلی این اتفاق مراجعه اغلب کاربران به ویدئوها از طریق لینک اختصاصی است. این در حالی است که گوگل تبلیغات خود را که منبع درآمد اصلی این سرویس هستند در صفحه خانگی یوتیوب قرار میدهد. افزون بر این، والاستریتژورنال ادعا میکند که گستردگی یوتیوب در میان مصرف روزانه افراد نیز چندان غنی نیست و 9 درصد از کاربران، 85 درصد از ویدئوهای تماشا شده را به نام خود ثبت کردهاند. بنابراین یوتیوب بیش از آنکه سرویسی یکدست و همهگیر باشد، اغلب توسط قشر محدودی بهصورت مرتب مورد استفاده قرار میگیرد. این مسئله موجب میشود یوتیوب در قیاس با تبلیغات تلویزیونی، مخاطب مناسب تبلیغات ضعیفتری داشته باشد. یوتیوب مدتی پیش سرمایهگذاری بزرگی روی محتوای اختصاصی انجام داد اما اثرات آن بر مخاطبان همچنان چشمگیر نیست.