اولین همایش معاونین شعب سراسر کشور بیمه دی با حضور مدیرعامل، معاونین و مدیران ستادی در سالن همایش های شرکت بیمه دی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بیمه دی؛ در این همایش در پنل های تخصصی نقش معاونین شعب در توسعه بیمه دی بررسی شد.
مهندس سید مجید بختیاری مدیرعامل شرکت بیمه دی در این همایش با اشاره به اصول بنیادین شرکت بیمه دی گفت: سلامت،حرفه ای گری و انسجام سازمانی سه اصلی است که در شرکت تبیین و تثبیت شده اند. بحث سلامت را بارها مطرح کرده ایم، سلامت موضوعی است که ستون اصلی کار ماست. برای شرکت بیمه دی یک ریال تخلف با میلیارد ها تخلف تفاوتی ندارد.
مدیرعامل شرکت بیمه دی ادامه داد: شکوفایی در فضای کسب و کاری که در آن هستیم همراه با سختی است، این دشواری ابعادی همچون پیچیدگی، ظرافت و کار حرفه ای دارد. بیمه یک امر اداری نیست هر چند که فرآیندهای اداری در آن دخیل هستند اما در واقع یک کار محاسباتی، علمی و فنی است. کسانی که در بیمه فعالیت می کنند باید از فعالیت های فنی بیمه گری آگاه باشند و برای گام به گامِ این فرآیند برنامه داشته باشیم.
وی درباره برنامه ریزی های انجام شده در شرکت بیمه دی اظهار داشت: برنامه های مختلفی در تمام سطوح عملیاتی شده است که یک نمونه آن کتابچه بودجه عملیاتی است که حوزه معاونت اقتصادی تدوین کرده است.باید بدانیم در فضای رقابتی هستیم که بدون برنامه ریزی و کنکاش نمیتوانیم در آن رشد کنیم.
سید مجید بختیاری اخلاق حرفه ای را یکی از اصول بیمه دی برشمرد و افزود: بیمه دی با حرفه ای گری و اخلاق پیش می رود و به هیچ وجه وارد فضاهایی نمی شود که با تخریب دیگران جایگاه کسب کند.
وی تصریح کرد: بحث انضباط در شرکت بیمه دی که روی آن تأکید بسیاری داریم مفاهیم زیادی دارد. در یک بنگاه اقتصادی حضور به موقع در محل کار، بهره وری در کار، استفاده صحیح از منابعی مثل وقت، مطالعه و اشراف بر امور از موارد مربوط به بحث انضباط هستند که مستقیماً در پیشرفت شرکت تأثیر دارند.
بختیاری در ادامه افزود: کسی که دانش بیمه نداشته باشد نمی تواند به خوبی بیمه بفروشد و کسی که نتواند بیمه بفروشد نمی تواند اهداف را محقق کند. در همین راستا مطالعه و تحقیق می تواند فرد را به عنوان یک مشاور خوب به مشتری معرفی کند. دلسوزی و کوشش برای کار بسیار مهم است.
وی ضمن دعوت از همکاران به ارائه ایده های خود گفت: با طرح و مقاله نویسی در ارائه و تولید ایده مشارکت داشته باشد، چون سازمانی متحول خواهد شد که از درون جوشش داشته باشه و برای تحول قلم زده شود و پیشنهاداتی قابل دفاع داشته باشد.
عضو هیئت مدیره بیمه دی بیان کرد: تحول، مشارکت و برنامه ریزی همراه با نگاه خلاقانه می خواهد. می خواهیم وجهه جدیدی از شرکت به آحاد مردم ارائه کنیم که قسمتی از برنامه تبلیغاتی شرکت عملیاتی و اجرا شده که در سطح شهر قابل ملاحظه است.
مهندس بختیاری در خصوص کنترل کیفی خدمات بیمه ای تصریح کرد: کنترل نماینده و فرآیند های صدور و پرداخت خسارت خیلی مهم است. در کارهای خدمات مالی به ویژه در بیمه که کار مالی گره خورده با مباحث حقوقی و فنی است حتماً باید کنترل ها دقیقاً اعمال شود. باید تک به تک بیمه نامه ها کنترل کیفی شود. سهم بیمه از بازار کم است و این به این معناست که این خدمات باید در درجه عالی کیفیت باشند.
وی در پایان این همایش را فضایی برای تعامل مناسب بین اعضای شرکت دانست و عنوان کرد: اگر همه درست کار کنیم و همه چیز را میلیمتری محاسبه کنیم قطعاً یکی از شرکت های خوب در عرصه صنعت خواهیم بود. در بازه زمانی مناسب همه چیز برای یک تحول ماندگار، اثر بخش و قابل دوام کاملاً آماده است.
در ادامه این نشست عباسعلی بنی صفار معاون فنی شرکت بیمه دی گفت: آنچه امروز کشورها را از هم متمایز کرده دانش است. دانش فنی و حرفه ای همکاران شرکت بیمه دی می تواند شرکت را به شکوفایی برساند. برای فروش، مشتری مداری و ... به دانش نیاز داریم و این همه ما را در بازار صنعت متمایز خواهد نمود.
در ادامه مدیر امور شعب و نمایندگان، مدیر برنامه ریزی و امور سهام، مدیر بیمه های اتکایی و معاون مدیر منابع انسانی به بیان مسائل و توقعات ستاد از شعب پرداختند.
در این نشست همچنین، احمد قاسمی و صالح حبیبی فرد معاونین شعب گیلان و اردبیل به نمایندگی از معاونین شعب سراسر کشور به بیان مسائلی از جمله توقعات شعب از ستاد، مشکلات شعب پرداختند و راهکارهای حل آن ها را عنوان داشتند.