چهارشنبه, ۱۳ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Wed, 3 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

در اهمیت حمایت 65883

9 سال پیش ( 1393/10/29 )
پدیدآورنده : فرشید شجاع  

در جلسه معاملاتی گذشته، شاخص کل برخلاف روند معاملاتی بازار و به لطف غول‌های پتروشیمی سبز ماند. در پایان روز یکشنبه، شاخص کل با 46 واحد رشد به ارتفاع 931,66.2 واحدی رسید و توانست روند مثبت خود را حفظ کند. روند صعودی بازار در آغاز روز یکشنبه تنها یک ساعت دوام آورد و پس از آن تقریبا تمام سهم‌ها یکی پس از دیگری به رنگ قرمز گرویدند. در این میان نمادهای ‌«‌فارس‌»، ‌«‌تاپیکو‌»، ‌«‌پارسان‌» و ‌«‌شپدیس‌» توانستند در مثبت معاملاتی باقی بمانند و نام خود را به‌عنوان تاثیرگذار‌ترین سهم‌ها بر شاخص در روز یکشنبه ثبت کنند.

ارزش معاملات بازار در روز گذشته در حدود 92 میلیارد تومان بود که دو سوم آن به سه گروه ‌«‌محصولات شیمیایی‌»، ‌«‌بانک‌ها و موسسات اعتباری‌» و ‌«‌مخابرات‌» اختصاص یافت. بیشترین رقم نسبت عرضه به تقاضا متعلق به ‌«‌گروه ماشین‌آلات و تجهیزات‌» بود که همین امر موجب تشکیل صفوف فروش در تمام نمادهای این گروه شد. در جلسه معاملاتی گذشته، تنها در سه گروه ‌«‌انبوه سازی‌»، پیمانکاری صنعتی‌» و ‌«‌بانک‌ها و موسسات اعتباری‌» تقاضا به عرضه می‌چربید. آخرین نکته حائز اهمیت روز گذشته ورود حقوقی‌ها به اکثر گروه‌هاست. اما نگاهی عمیق‌تر به معاملات روز گذشته می‌تواند در تشخیص روند روز جاری کمک بسزایی کند. 

کاهش چشمگیر نرخ تقاضا به عرضه از دقایق ابتدایی جلسه معاملاتی گذشته زنگ خطری برای تغییر روند معاملات محسوب می‌شد. این روند تا جایی ادامه پیدا کرد که مسیر شاخص را نیز تغییر داد. شاخص کل که در یک ساعت نخست بازار رشدی در حدود 200 واحد را تجربه کرده بود، با افزایش عرضه‌ها بیش از 150 واحد از ارتفاع خود را از دست داد و اکثریت سهم‌ها نیز به رنگ قرمز در آمدند. قیمت پایانی بیش از 80 درصد شرکت‌ها در صفر تابلو و پایین‌تر از آن ثبت شد و این در حالی بود که تقریبا 50 درصد از نمادها معاملات خود را با صف فروش به پایان بردند. با مفروض داشتن این اطلاعات می‌توان معاملات روز جاری را شفاف‌تر دنبال کرد. 

وحشت به وجود آمده روز شنبه و یکشنبه نیز در بازار قابل رویت بود و همین امر باعث شد انتظار چندانی از جلسه معاملاتی حاضر نداشته باشیم. در جلسه معاملاتی امروز، شاخص کل می‌تواند به راحتی کاهش بین 150 تا 400 واحد را تجربه کند. از سوی دیگر، مقاومت‌های 66830 و 67000 واحد برای شاخص کل مطرح هستند که انتظار نمی‌رود امروز، شاخص کل حتی به نزدیکی‌های این ارقام برسد.

مهم‌ترین حمایت شاخص کل 65883 واحد است که شکست این حمایت به پایین می‌تواند آب سردی را بر سر معامله‌گران بازار بریزد و بار دیگر بازار را در روند نزولی خود قرار دهد. دور از ذهن نخواهد بود اگر متصور شویم که نیمه نخست روز جاری با عرضه‌های اساسی رو به رو خواهد شد، اما برای نیمه دوم جلسه معاملاتی جاری انتظار می‌رود رفته رفته از شدت عرضه‌ها کاسته شود و هیجان فروش به طرز چشمگیری کاهش یابد. 

* کارشناس و تحلیلگر گروه هفت ثانیه از بازار

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/h8TNwxPn
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه