مشتریان بانك در سنگاپور از اوایل سال آینده مىتوانند از طریق نام كاربرى خود در شبكههاى اجتماعى پول جابهجا كنند. كاربران ٢٠ بانك از اوایل سال ٢٠١٧ براى انتقال وجه بانكى مىتوانند پول را به دریافتكننده وجه كه حساب بانكى خود را با پروفایلهایش در شبكههاى اجتماعى وصل كرده است، واریز كنند و این كار را مىتوانند با انتخاب گزینههاى توییتر و فیسبوك موجود در صفحه انتقال وجه انجام دهند؛ دیگر به شماره حساب و رمز نیازى نیست.
این نمونه دیگرى از تلاشهاى بانكها براى نزدیك و همگام شدن با عصر دیجیتال است؛ این روزها اپلیكیشنهاى بانكى محبوبتر از شكل سنتى خدمات بانكى شده است.
كاربران فیسبوك در آمریكا در حال حاضر مىتوانند پول را از طریق «مسنجر» فیسبوك براى دوستان خود ارسال كنند، بهصورت رایگان. كاربران اسنپچت هم مى توانند از طریق «اسنپ كش» به كاربران موجود در فهرست تماس خود پول ارسال كنند.
یك بانك هندى هم برنامهاى را راه انداخته كه صاحبان حسابش مىتوانند از طریق رسانههاى اجتماعى از جمله واتس اپ عملیات انتقال وجه را انجام دهند.
نویسنده تلگراف پرس معتقد است شاید استفاده از كاربرى فیس بوك و توییتر براى انجام عملیات بانكى به دلیل ماهیت تقریبا ناامن فضاى مجازى كار نگرانكنندهاى باشد؛ به خصوص به دلیل حملات سایبرى که از نمونههای اخیرش میتوان به ماجراى لو رفتن پسورد پروفایلهاى شخصى مارك زاكربرگ در توییتر و پین ترست، اشاره کرد.