مدیرکل صنایع خودروی نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: الزام واردکنندگان خودرو به داشتن شبکه خدمات پس از فروش یا عقد قرارداد با نمایندگان رسمی واجد شرایط و ضوابط فنی مربوطه باعث شد که این بخش از واردات دارای نظم و کنترل منطقی شده و ضمن مدیریت و نظاممند کردن واردات خودرو موجب تضمین ارائه خدمات مورد نیاز مشتریان نیز بشود.
به گزارش «شاتا» امیر حسین قناتی افزود: براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، میزان واردات خودرو به کشور با کاهش 46 درصدی از منظر ارزش و 53 درصدی از لحاظ تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.
قناتی اضافه کرد: براساس ضوابط ابلاغی در امر واردات خودرو و همچنین افزایش تولیدات داخلی بههمراه برنامهریزی در راستای ارتقای کیفی محصولات و ارائه محصولات جدید و همکاریهای مشترک با شرکتهای معتبر بینالمللی به جهت ارتباط مستقیم با صنایع کشور، شاهد استمرار ضوابط برقرار شده در امر واردات نظاممند خودرو و ارتقای توان تولید داخلی خواهیم بود.
وی با بیان اینکه تولید خودروی سواری به هیچ وجه انحصاری نیست، گفت: بیش از 10 شرکت خودروساز سواری از جمله ایران خودرو، سایپا، پارسخودرو، مدیرانخودرو، کرمانموتور، گروه بهمن، شرکت مرتب و. . . وجود دارند.
قناتی یادآور شد: واردات خودرو تا حجم موتور 2500سیسی آزاد بوده و در گروهبندی کالاهای وارداتی در گروه 9 قرار دارد که خود بر عدم انحصار خودرو در کشور اذعان دارد. به گفته قناتی ابلاغ این دستورالعمل باعث شد تا شبکه غیررسمی واردات، ملزم به رعایت ضوابط و مقررات واردات خودرو شده و همچنین واردات بیرویه برخی خودروهای فاقد اصالت نیز متوقف شود.
شما می توانید جهت اطلاع از آخرین قیمت خودروهای تولید داخل به سرویس قیمت روز فرصت امروز مراجعه کنید.