جواب دادن به این پرسش که به چه نکاتی در متون تبلیغاتی باید اشاره شود، دقیقا به عادتهای شنیداری و خواندنی مشتریان شما باز میگردد...
پیش از آنكه نوشتن برای تبلیغات كسب و كارتان را شروع كنید، دقیقا به شیوه فروش محصولات خود فكر كنید و سپس به سراغ فكر به آیندهای بروید كه برای خود و كسب و كارتان در نظر گرفتهاید. بزرگترین اشتباهی كه كمپانیها و شركتها برای تبلیغات انجام میدهند این است كه نویسندگانشان این تبلیغات را برای خودشان مینویسند به جای اینكه مخاطب آن نوشته مشتریان فعلی و بالقوه آنان باشد. متن تبلیغات شما باید بتواند به خوبی مزایای محصولات یا خدمات شما را برای مشتریانتان روشن كند، نه مزایای شما را. به بیان دیگر در تبلیغات به سراغ تعریف كردن از خودتان نروید، بلكه به این فكر كنید كه جواب سوالات مشتریتان را در مورد محصولاتتان بدهید. یعنی آنچه را میخواهد بداند به او بگویید، به طور مثال در تبلیغاتتان در این باره صحبت كنید كه محصولات یا خدمات شما چگونه قابل دسترسی هستند و تا چه حد برای مشتری استفاده از آنها قابل اطمینان خواهد بود. مشتری در نخستین برخورد خود با تبلیغات شما این سوال در ذهنش شكل میگیرد: «این تبلیغ چه دارد كه به درد من بخورد؟» تبلیغات شما باید اول بتواند پاسخی كامل و درست به این سوال بدهد و سپس به سراغ این نكته برود كه مشتری پس از مطلع شدن از این تبلیغ حالا باید چه كند تا بتواند به راحتترین و سریعترین شكل به آن محصولات یا خدمات دسترسی پیدا كند. در ادامه به بهترین راهها برای تبلیغات مكتوب اشاره میکنیم.
بروشور یا تراكتهای تبلیغاتی
نرمافزارهای بسیاری هستند كه میتوانند برای شما این بروشورها را طراحی كنند. بروشورها اگر به درستی طراحی شوند میتوانند محلی بسیار مناسب برای اطلاعات و تبلیغات شما باشند. بروشورها امروزه تبدیل به یكی از روشهای رایج در امر تبلیغات شدهاند.
روزنامههای محلی
این نشریات محلی متاسفانه چندان در بین روزنامهها جدی گرفته نمیشوند اما مردم منطقه به خواندن آنها و پیگیری اخبار و آخرین رویدادهای محله خود علاقه بسیاری دارند كه همین موجب میشود تا وسیله ای خوب برای شما باشد تا بتوانید مشتریانی كه در منطقه شما ساكن هستند و به راحتی میتوانند محصولات یا خدمات شما را تهیه كنند به سمت خود جلب و آنان را به جمع مشتریانتان اضافه كنید.
مجلات
تبلیغ در مجلات میتواند در حد قابل ملاحظهای گران باشد، بنابراین بهتر است پیش از هر چیز اول مجلهای را پیدا كنید كه به صنعت مورد نظر شما نزدیك باشد و سپس به سراغ تبلیغ در آن مجله بروید. اگر در موضوع كسب و كار شما فقط یك نمونه مجله باشد هم ناراحت نباشید، چراكه در این شرایط شما جایی را پیدا كردهاید كه روی كسب و كار شما تمركز دقیقتری دارد.
روزنامهها
روزنامهها مكانی بسیار قدرتمند هستند كه میتوانند به خوبی ماهیت كسب و كار شما را منتقل كنند. علاوهبر این شما میتوانید از مشاوران آنها برای طراحی تبلیغات خود هم استفاده كنید.
وبسایتها
شاید تا چند سال پیش امكان نداشت كه كسی زمانی كه میخواهد درباره شیوههای مختلف تبلیغات مكتوب صحبت كند، از وبسایتها نامی ببرد اما امروزه تبلیغات در وبسایتها تبدیل به امری كاملا معمول و رایج شده است. حتی صاحبان كسب و كار وبسایتهایی را طراحی میكنند تا بتوانند مدام به روز باشند.
منبع: managementhelp.org