آمازون روز سهشنبه پلتفرمی را به سرویس ویدئوی خود اضافه کرد که کاربران میتوانند از طریق آن ویدئوهای خود را بهاشتراک گذاشته و کسب درآمد کنند.
این شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی با راهاندازی این سرویس به رقیبی برای یوتیوب تبدیل شده است. مشتریان آمازون میتوانند ویدئوهای خود را در Amazon Video Direct بارگذاری کنند و از آگهیهایی که میگیرند، درآمد بهدست آورند.
این سرویس آمازون تنها کمی بعد از سرویس Amazon Prime Video بهعنوان سرویس عضویت آمازون، در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. سرویس عضویت آمازون نیز چالشی برای شرکت مادر گوگل یعنی Alphabet خواهد بود.
براساس اعلام آمازون سرویس ویدئوی این شرکت امکان اجاره، خرید یا عضویت را برای کارهای ارائه شده در این وبسایت فراهم کرده است.
جیم فریمن، معاون سرویس ویدئوی آمازون دراینباره گفت: «برای عرضه فیلم اکنون راههای گوناگونی وجود دارد و با سرویس ویدئوی آمازون برای نخستین بار تولیدکنندگان محتوا میتوانند خودشان محتوایی را به اشتراک بگذارند که سطحی بالاتر از سایر ویدئوها دارد.»
او ادامه میدهد: «ما حتی درصدد هستیم که بتوانیم کار را برای تولیدکنندگان محتوا از این هم راحتتر کنیم تا بتوانند مخاطبان خود را پیدا کرده و برای آنها محتوایی جذاب بهنمایش بگذارند.»
آمازون همچنین از برنامه Stars رونمایی کرد که در آن به تولیدکنندگان محتوا قول داد که به نسبت دیده شدن ویدئوهایشان سهمی از میلیونها دلار درآمد ماهانه خود را به آنها اختصاص دهد.
بهگفته پیتر گلدواین، رئیس موسسه فیلم ساموئل گلدواین با استفاده از این سرویس، آنها میتوانند استراتژیهای منحصربهفردخود در تولید محتوا را در پیش بگیرند و مخاطبان خاص خود را پیدا کنند.