یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

تمام کسب و کارها در بازار به طور مداوم با بحران ها و مسائل گوناگون دست و پنجه نرم می کنند. این امر از نگاهی واکنش طبیعی بازار به حضور برندها و فعالیت شان محسوب می شود. با این حساب نباید موجب نارضایتی کارآفرینان گردد. امروزه بسیاری از برندهای بزرگ در عمل با شرایط موردنظر به خوبی کنار آمده و آن را به درستی مدیریت می کنند. با این حساب اگر شما به دنبال کارآفرینی و بهبود شرایط تان در بازار هستید، باید توانایی مدیریت بحران ها و چالش های گوناگون را داشته باشید، در غیر این صورت خیلی زود از فهرست برندهای محبوب در بازار کنار گذاشته خواهید شد. 

امروزه برخی از کسب و کارها برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مشتریان به طور مداوم درگیر استفاده از شیوه های متنوع هستند. در این میان فرصت کافی برای موفقیت تمام برندها وجود ندارد. بنابراین برخی از کارآفرینان و کسب و کارها در بازار با شکست رو به رو می شوند. شاید این امر نیز به نوعی طبیعی و قابل درک باشد، اما از نگاه حرفه ای اگر شما توانایی گریز از آن را نداشته باشید با انبوهی از مشکلات تنها خواهید ماند. 

واکاوی معمای شکست کسب و کارها

براساس گزارش موسسه دولتی BLS، در بازار ایالات متحده نزدیک به 80 درصد کسب و کارهای نوپا در همان سال نخست فعالیت شان با شکست رو به رو می شوند. این امر نکته بسیار ناگواری برای کارآفرینان محسوب می شود. با این حساب اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با راه اندازی یک برند تازه هستید، باید توجه ویژه ای به چنین نکته ای داشته باشید. 

در کنار بحث مربوط به شکست 80 درصد از کسب و کارهای نوپا باید به شکست نیمی از برندهای تازه تاسیس در پنج سال اول کاری شان نیز توجه کرد. این امر نکته بسیار مهمی محسوب می شود. در ادامه نیز کسب و کارهایی که 10 سال در بازار حضور دارند، به طور میانگین 33 درصد با ریسک شکست و حذف از عرصه رقابت مواجه خواهند بود. این نکات اهمیت بسیار زیادی برای کارآفرینی در دوره کنونی دارد. درست به همین خاطر بسیاری از کارآفرینان هرگز به سوی راه اندازی کسب و کار خودشان نمی روند. با این حساب اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مشتریان و بهبود وضعیت تان در بازار هستید، باید به خوبی با دلایل شکست کسب و کارها آشنایی داشته باشید. 

مطلب مرتبط: 7 درسی که از هر شکست می توان آموخت

بی شک بسیاری از کارآفرینان و برندها به طور مداوم دنبال راهکارهایی برای موفقیت در بازار هستند. این امر ایده بسیار خوبی محسوب می شود، اما اگر شما آمادگی لازم برای آن را نداشته باشید، در ادامه مسیر برندتان با مشکل رو به رو خواهید شد. این آمادگی فقط از طریق آشنایی با شیوه های مواجهه برندها با شکست در بازار فراهم می شود. درست به همین خاطر شما باید از همان ابتدا انگیزه کافی برای فعالیت در بازار به طور حرفه ای را داشته باشید. هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین نکات در زمینه بهینه سازی فعالیت برندها در بازارهای رقابتی است. در همین راستا قصد داریم برخی از مهمترین دلایل شکست کسب و کارها در بازار را به طور دقیق و حرفه ای مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این راستا را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد. 

برنامه ریزی ضعیف

برنامه ریزی یکی از مهمترین گام ها برای موفقیت در هر کاری محسوب می شود. بسیاری از افراد موفق دنیا بر اهمیت برنامه ریزی در زمینه دستیابی به اهداف کاری تاکید دارند. درست به همین خاطر شما هم باید عملکرد بسیار ویژه ای در حوزه کسب و کار داشته باشید، در غیر این صورت هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید دشت. 

امروزه برخی از کسب و کارهای تازه تاسیس ابتدا شروع به بازاریابی و عرضه محصولات شان در بازار کرده و سپس به دنبال برنامه ای برای ساماندهی شرایط‎شان می روند. این امر همانقدر که عجیب به نظر می رسد، غیرکاربردی نیز هست. بنابراین شما باید اول از همه به دنبال یک برنامه کاربردی برای برندتان باشید. این نکته شانس شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای توسعه خواهد داد. با این حساب دیگر دلیلی برای ناتوانی و شکست در بازار وجود نخواهد داشت. 

امروزه برخی از برندها برای برنامه ریزی درست در بازار اقدام به الگوبرداری از برندهای بزرگ می کنند. این امر همیشه ایده بسیار خوب و تاثیرگذاری محسوب می شود. بنابراین شما باید همیشه به دنبال جلب نظر مخاطب هدف تان در این راستا باشید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای جلب نظر مشتریان پیش روی تان قرار نگیرد. 

کارآفرینان در طول سال ها فعالیت شان تجربه بالایی در حوزه برنامه ریزی کسب می کنند. اگر شما به عنوان فردی تازه کار در این حوزه فعالیت دارید، یکی از راهکارهای مناسب برای آگاهی از شیوه های برنامه ریزی شرکت در کلاس های مختلف است. خوشبختانه امروزه دسترسی به کلاس های آموزشی برای تمام کارآفرینان ممکن است. بنابراین شما بهانه ای برای عدم شرکت در دوره های مختلف و تاثیرگذار نخواهید داشت. این امر توانایی تان برای بهینه سازی وضعیت فعالیت تان در بازار را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. با این حساب دیگر هیچ مشکلی پیش روی تان برای بهبود وضعیت مدیریت کسب و کار نخواهد بود. چنین امری احتمال مواجهه شما با شکست در بازار را به طور قابل ملاحظه ای کاهش خواهد داد. 

استخدام نیروی کار نامناسب

استخدام نیروی کار همیشه امر مهم و قابل ملاحظه ای محسوب می شود. بسیاری از کارآفرینان برای جلب نظر مشتریان به طور مداوم با مشکلات عمده رو به رو هستند. این امر صرف نظر از ایده های کاری مربوط به عدم مهارت یا ناآشنایی نیروی کار با شرایط کسب و کار هم هست. بنابراین اگر شما به دنبال موفقیت در بازار هستید، باید هرچه زودتر نسبت به استخدام و همکاری با نیروی کار درست اقدام نمایید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای جلب نظر مشتریان تان پیدا نکنید. چنین نکته ای شانس شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای تحت تاثیر قرار خواهد داد. 

مطلب مرتبط: چگونه رقبای ‏مان در عرصه کسب و کار را شکست دهیم؟

امروزه آژانس های بسیار زیادی برای معرفی نیروی کار حرفه ای به شرکت ها در دسترس قرار دارد. شما در صورت همکاری با آژانس های موردنظر به خوبی امکان آشنایی با نیروی کار حرفه ای و همکاری با آنها در قالبی حرفه ای را خواهید داشت. این امر فرصت و شانس شما در دنیای کسب و کار را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. یادتان باشد شبکه های اجتماعی نیز همیشه ایده مناسبی برای همکاری با افراد حرفه ای در دنیای کسب و کار است. پلتفرم هایی نظیر لینکدین گزینه های جذابی برای شما خواهد بود. بنابراین دست کم یک اکانت شخصی برای خودتان در چنین پلتفرم هایی تاسیس نمایید. این امر شانس شما در عمل برای جلب نظر مشتریان را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. همچنین فرصت آشنایی با نیروی کار مناسب را نیز پیش روی تان قرار می دهد. 

کسب و کارها در طول یک دهه اخیر به خوبی اهمیت شبکه های اجتماعی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به خوبی درک کرده اند. این امر شامل سرمایه گذاری بر روی تبلیغات در چنین محیطی می شود. نکته مهم در این میان تلاش برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس راهکارهای گسترده تر است. این امر شامل توانایی برندها برای جلب نظر نیروی کار و بهبود عملکرد برند می شود. با این حساب اگر شما در زمینه کسب و کار مشکلات زیادی دارید، عضویت در شبکه های اجتماعی راهکاری مناسب برای برون رفت از آنها خواهد بود. این امر دست کم همکاری با نیروی کار مناسب را برای شما تضمین خواهد کرد. 

ناتوانی برای توسعه فرهنگ سازمانی

فرهنگ سازمانی به شرایط و الگوهای فعالیت در هر شرکت خاصی اشاره دارد. امروزه برندهای بزرگ براساس ارزش های شرکت شان اقدام به طراحی و توسعه فرهنگ خاص خودشان می کنند. شاید این امر در نگاه نخست بسیار عجیب و حتی باورنکردنی باشد، اما در بازه های زمانی بلندمدت به شما فرصت تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف را خواهد داد. این امر در نهایت فرصت های شما برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مشتریان را به طور قابل ملاحظه ای توسعه داده و شانس تان در بازار را نیز چند برابر خواهد کرد. 

توسعه فرهنگ سازمانی برای شرکت باید پیش از استخدام نیروی کار و حتی شروع به کار رسمی کسب و کارتان باشد. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهبود شرایط تان در بازار را خواهد داد. متاسفانه بسیاری از برندها هرگز به این نکته توجه لازم را نشان نمی دهند. به همین خاطر همیشه با مشکلاتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهبود شرایط کاری شان رو به رو می شوند. با این حساب اگر شما به دنبال بهبود شرایط تان از نظر فعالیت اعضای شرکت هستید، باید از همان ابتدای کار یک فرهنگ منحصر به فرد برای برندتان در نظر گیرید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی آنها پیش روی تان قرار نگیرد. این امر می تواند وضعیت تان در بازار را به طور قابل ملاحظه ای دشوار ساخته و توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نیز به طور قابل ملاحظه ای کاهش دهد. 

امروزه بسیاری از برندهایی که در بازار با شکست های سنگین رو به رو می شوند، در عمل توانایی و فرصت لازم برای توسعه ارزش های درون شرکتی را ندارند. این امر مشکلات آنها را به طور قابل ملاحظه ای توسعه داده و فرصت های پیش روی شما را به طور مشخص تحت تاثیر قرار خواهد داد. بنابراین اگر شما به دنبال راهکارهایی برای پرهیز از شکست در بازار کسب و کار هستید، باید توسعه فرهنگ شرکت را نیز در دستور کار قرار دهید، در غیر این صورت تمام فعالیت های تان در بازار با ریسک بالا همراه خواهد شد. 

چالش های مربوط به رشد برند

رشد یک کسب و کار در بازار بدون دردسر نیست. همیشه بسیاری از شرکت ها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با دردسرهای زیادی رو به رو هستند. این امر درباره رشد برند شامل چالش های مربوط به حضور در بازارهای تازه و همچنین رونمایی از محصولات جدید شرکت است. اگر کسب و کار شما در بازار به هنگام توسعه هرگز مشکلی را پشت سر نمی گذارد، باید به وضعیت تان شک کنید. این امر به دلیل ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و درک شرایط پیچیده دنیای کسب و کار روی می دهد. 

یادتان باشد رو به رو شدن با چالش های مختلف در دنیای کسب و کار هرگز امر غیرعادی نیست. شما باید همیشه برای این رویداد آمادگی خودتان را حفظ کنید، در غیر این صورت شاید شانس بسیار کمی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهبود شرایط تان در عمل داشته باشید. این امر می تواند فرصت های پیش روی شما را به طور قابل ملاحظه ای کاهش داده و شانس تان برای جلب نظر مشتریان را نیز به شدت تحت تاثیر قرار دهد. 

مطلب مرتبط: چرا یک کسب و کار با خطر شکست مواجه است؟

همانطور که در بخش های قبلی امکان الگوبرداری از برندهای بزرگ برای حل و فصل دلایل مواجهه با شکست در بازار وجود داشت، در این بخش نیز امکان اقتباس از کسب و کارهای بزرگ وجود دارد. شما باید به معنای دقیق کلمه برای مقابله با چالش های مربوط به رشد کسب و کار با عملکرد برندها و کارآفرینان بزرگ آشنا شوید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان پیدا نکنید. یادتان باشد در هر مرحله از توسعه کسب و کار شما امکان استفاده از خدمات آژانس های مشاوره کاری را دارید. بنابراین در صورتی که مشکلات تان در بازار بی نهایت افزایش پیدا کرد، می توانید روی خدمات چنین موسسه هایی نیز حساب کنید. 

شکست در نمایش جلوه منحصر به فرد از برند

نمایش جلوه ای منحصر به فرد از برند همیشه امر دشواری نیست. بسیاری از برندها به دلیل پیروی از کلیشه های رایج در این زمینه با شکست رو به رو می شوند. درست به همین خاطر شما باید عملکردتان در این راستا را به طور قابل ملاحظه ای تغییر دهید، در غیر این صورت شاید خیلی زود شرایط بهبود فعالیت تان در بازار را به طور کامل از دست بدهید. این امر نتایج بسیار ناگواری برای برند شما در عرصه کسب و کار به همراه خواهد داشت. درست به همین خاطر باید هرچه زودتر شرایط تان در این بازار را کنترل و بهینه سازی نمایید. 

نمایش جلوه ای منحصر به فرد از برند بیشتر از اینکه مربوط به خلاقیت و نوآوری هر کسب و کار باشد، ریشه در ارزش های آن دارد. این امر نکات مهمی را پیش پای برندها خواهد گذاشت. درست به همین خاطر شما باید آشنایی کاملی با ارزش های برندتان داشته باشید. استفاده از آنها  در فرآیند بازاریابی و از همه مهمتر برندسازی به شما فرصت خوبی به منظور تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می دهد. با این حساب شما دیگر مشکلی از نظر بهینه سازی وضعیت تان در حوزه کسب و کار نخواهید داشت. 

شما برای نمایش جلوه ای منحصربه فرد از برندتان راهکارهای بسیار زیادی پیش روی خودتان دارید. این امر شامل استفاده از انواع اطلاعات مربوط به رفتار مشتریان و تلاش برای نمایش جلوه ای حرفه ای از برند برای آنها می شود. به این ترتیب شما به خوبی توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را پیدا کرده و وضعیت تان در بازار نیز به طور حرفه ای بهبود پیدا می کند. یادتان باشد الگوبرداری از دیگر برندها در این مرحله هرگز به کسب و کارتان کمک نخواهد کرد. با این حساب باید فقط بر روی توانایی برندتان به تنهایی حساب باز کنید، در غیر این صورت شاید خیلی زود از عرصه رقابت با دیگر برندها حذف شوید. 

مدیریت نکردن هزینه‏ های برند

بدون تردید هر کاری در دنیای امروز هزینه مشخصی به همراه دارد. این امر درباره وضعیت برندها در بازار نیز مصداق پیدا می کند. بنابراین اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید هزینه‏ های برندتان را مدیریت کنید، در غیر این صورت شاید یکهو با ضررهای کلان و همچنین کمبود بودجه شدید رو به رو شوید. امروزه هیچ نکته ای به اندازه کمبود بودجه ناگهانی برای برندها آنها را در چشم مشتریان بی اعتبار نخواهد کرد. درست به همین خاطر شما باید همیشه این نکته مهم را در خاطر داشته باشید. 

مدیریت هزینه‏ های برند اغلب اوقات در بخش حسابداری صورت می پذیرد. درست به همین خاطر شما باید وضعیت تان در بازار را براساس هزینه‏ های مورد نظر ساماندهی نمایید. این نکته شانس شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده و حضورتان در بازار را نیز توسعه خواهد داد. البته امروزه برخی از برندها در ابتدای راه توانایی مدیریت وضعیت مالی شان را با استخدام حسابدار ندارند. بنابراین شما باید با انواع نرم افزارهای کمکی یا حتی شرکت در برخی از دوره های ابتدایی حسابداری این نیاز برندتان را به خوبی رفع نمایید، در غیر این صورت هرگز شانسی برای بهینه سازی شرایط تان در بازار پیدا نمی کنید. 

فقدان خلاقیت در مدیریت کسب و کار

خلاقیت و نوآوری نکات مهمی برای بهبود وضعیت برندها محسوب می شود. امروزه بسیاری از کسب و کارها برای بهبود وضعیت شان در بازار به طور مداوم نیازمند استفاده از نوآوری های مختلف هستند. بدون تردید شما به عنوان کارآفرین گاهی اوقات ایده های بسیار خوبی برای نوآوری در بازار دارید. درست به همین خاطر باید همیشه آمادگی لازم برای استفاده از ایده های تان را داشته باشید، در غیر این صورت شاید خیلی زود در بازار تبدیل به یک برند کلیشه ای شوید. 

مطلب مرتبط: 5 دلیل شکست کسب و کار های کوچک

نوآوری در مدیریت کسب و کار لازم نیست همیشه بسیار گسترده و متنوع باشد. شما گاهی اوقات امکان استفاده از انواع روش های کاری برای بهبود شرایط تان را دارید. نکته مهم در این میان توجه به سلیقه و الگوی رفتار مشتریان است. این امر در مدت زمانی کوتاه شما را تبدیل به برندی جذاب و مورد علاقه مشتریان خواهد کرد. 

منبع : foundr
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/cttRleS0
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه