برگزاری جلسات کاری امر بسیار مهمی برای بازاریاب ها محسوب می شود. چنین جلساتی به طور معمول در عالی ترین سطح ممکن برگزار می شود. درست به همین دلیل جلب نظر افراد حاضر در جلسات امر بی نهایت مهمی محسوب می گردد. بدون شک یکی از نگرانی های کارآفرینان در چنین شرایطی سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. اگر شما توانایی تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف در این شرایط را داشته باشید، وضعیت تان به طور مداوم بهبود پیدا می کند.
هدف اصلی در این مقاله مرور برخی از مهمترین نکات برای افزایش بهره وری جلسات کاری است. این امر به شما برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف و بهینه سازی شرایط کاری تان کمک خواهد کرد. در ادامه برخی از مهمترین توصیه ها در این میان را مورد ارزیابی دقیق قرار خواهیم داد.
جلسات کاری به مثابه نمایش برند
همانطور که یک نمایش در تئاتر باید از مدت ها قبل برنامه ریزی شود، جلسات کاری نیز باید همراه با برنامه دقیقی باشد، در غیر این صورت شاید شما توانایی تاثیرگذاری بر روی حاضران را پیدا نکرده و حتی خاطره بدی از مشارکت با برندتان برای دیگران ایجاد کنید. این امر شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت کاهش داده و موقعیت تان را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.
مطلب مرتبط: چالش حواس پرتی در محیط کار و کاهش بهره وری
اگر کارآفرینان برای جلسات کاری از مدت ها قبل خودشان را آماده کنند، استرس شان به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا خواهد کرد. این امر میزان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نیز به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد.
اختصاص فرصت مناسب برای چک کردن تمام جزییات
در برخی از موارد، جلسات کاری بیشتر پیرامون جزییات در جریان است. در این حالت شما هم باید آمادگی لازم برای بحث درباره جزییات را داشته باشید، در غیر این صورت شاید فرصت های کاری به طور قابل ملاحظه ای برای تان از بین برود. امروزه بسیاری از کارآفرینان مدتی قبل از شروع جلسه به فکر چک کردن نهایی جزییات می افتند. این امر جذابیت های بسیار زیادی برای کارآفرینان داشته و به آنها فرصت خوبی برای جلب نظر مخاطب شان می دهد. درست به همین دلیل شما هم باید برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور مداوم این نکته را در نظر داشته باشید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای جلب نظر مخاطب هدف پیش روی تان قرار نگیرد.
تمرکز بر روی نتایج
نتایج یک جلسه اهمیت بسیار بیشتری در مقایسه با کارهای دیگر دارد. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی جریان کسب و کارتان می دهد. بنابراین در طول برگزاری جلسه به جای تمرکز بر روی نکات فرعی باید تمام حواس تان به اصل ماجرا باشد، در غیر این صورت هرگز توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نخواهید یافت.
امروزه بسیاری از جلسات کاری بدون هیچ دستاوردی تمام می شود. در این میان اگر شما به جزییات کار توجه مناسبی نشان داده و در کنار این مسئله نتیجه بخشی جلسه را نیز در خاطر داشته باشید، وضعیت تان به شدت بهتر خواهد شد. بنابراین باید همیشه چنین نکاتی را در کانون توجه خود و برندتان قرار دهید، در غیر این صورت وضعیت تان به طور مداوم بدتر خواهد شد.
مطالعه گزارش ها پیش از جلسه
تیم های مختلف برند به طور معمول قبل از برگزاری یک جلسه مهم گزارش های کاربردی درباره آن تهیه می کنند. این امر باید همیشه در دسترس شما برای تاثیرگذاری بهینه بر روی خروجی کار باشد، در غیر این صورت شاید توانایی لازم برای جلب نظر مخاطب هدف را به طور کامل از دستب دهید. این امر می تواند شما را در موقعیت بسیار دشواری از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف قرار داده و موقعیت تان را نیز به شدت در خطر قرار دهد. درست به همیت دلیل شما باید پیش از هر امر دیگری تمام گزارش های تهیه شده درباره جلسه کاری را مرور کنید.
مطلب مرتبط: چگونه بهره وری مان را در محل کار افزایش دهیم؟
اگر تیم های مختلف در برند شما گزارش هایی برای جلسات تهیه نمی کنند، شما باید آنها را برای تهیه گزارش های حرفه ای ترغیب نمایید. این امر شما را در جسات به عنوان فردی حرفه ای معرفی خواهد کرد. با این حساب دیگر مشکلی از نظر پیشبرد مناسب بحث و دستیابی به نتایج دلخواه تان نخواهید داشت.