اگر قرار باشد شما ماهیت برندتان را فقط در 160 کاراکتر بیان کنید، چه ترکیبی را مورد توجه قرار خواهید داد؟ بدون تردید برای بسیاری از افراد کاراکترهای بی نهایت نیز برای توضیح وضعیت برندشان کم است. این دسته از کارآفرینان به طور معمول در تلاش برای طراحی محتوای بسیار طولانی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان با استفاده از این نوع الگوی بازاریابی هستند. چنین امری شاید در نگاه نخست بسیار جذاب به نظر برسد، اما دست کم برای طراحی بیو اکانت برند در شبکه های اجتماعی هرگز کافی نخواهد بود. در این میان حتی توییتر نیز با آن همه دست و دلبازی در زمینه نگارش بیو استثنایی برای شما محسوب نخواهد شد.
طراحی بیو برای بسیاری از برندها در عرصه بازاریابی امر مهمی محسوب می شود. این نکته تاثیرگذاری بسیار زیادی بر روی کاربران و جلب نظرشان به اکانت شما خواهد داشت. درست به همین دلیل اگر شما به دنبال جلب نظر بهتر کاربران در حوزه بازاریابی هستید، باید به طور قابل ملاحظه ای از چنین راهکاری سود ببرید، در غیر این صورت حتی یک کاربر هم جلب اکانت تان در شبکه های اجتماعی نخواهد شد. چنین امری در بلندمدت شما را بدل به برندی کلیشه ای در دنیای بازاریابی توییتر خواهد کرد.
توییتر با میلیون ها کاربر فعال و به عنوان یکی از اولین پلتفرم های اجتماعی محبوبیت بسیار زیادی در میان کاربران دارد. امروزه بسیاری از افراد برای بیان نظرشان در قالب متن های کوتا از توییتر سود می برند. نکته مهم اینکه شما حتی امکان بارگذاری عکس و ویدئو را نیز در این پلتفرم دارید. همچنین برخلاف اینستاگرام، هیچ محدودیتی برای به اشتراک گذاری لینک های مختلف در این میان وجود ندارد. با این حساب شما باید به طور حرفه ای در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باشید.
مطلب مرتبط: چالش نگارش بیوگرافی مناسب برای برند در شبکه های اجتماعی
بسیاری از کسب و کارها به محض اینکه وارد دنیای توییتر می شوند، متوجه تفاوت آن با دیگر پلتفرم ها خواهند شد. در این پلتفرم شما باید اول از همه بر روی فرمت متنی تمرکز داشته باشید، در غیر این صورت خیلی راحت مخاطب هدف شان از دست خواهد رفت. چنین امری برای بازاریاب هایی که به طور مداوم در تلاش برای استفاده از فرمت های دیگر هستند، اندکی گیج کننده خواهد بود. درست به همین دلیل شما باید پیش از ورود به دنیای توییتر خودتان را حسابی آماده نمایید.
هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از بهترین راهکارها برای طراحی یک بیو حرفه ای در توییتر است. این امر به شما برای آشنایی بهتر با کاربران کمک کرده و تاثیرگذاری اولیه خوبی بر روی آنها به همراه خواهد داشت. امروزه بسیاری از برندها در برخورد اولیه با مشتریان مشکلات بسیار زیادی دارند. این امر امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از آنها گرفته و هرگونه تلاشی برای تاثیرگذاری بر روی کاربران را غیرممکن می سازد. نکته مهم در این میان تلاش شما برای استفاده از بهترین توصیه ها در این میان است. در ادامه برخی از توصیه های کاربردی برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف در قالب بیو حرفه ای را مورد بررسی قرار می دهیم.
نمایش وجهه حرفه ای برند
هر برند بزرگی در توییتر به دنبال نمایش ماهیت حرفه ای و تخصصی اش است. درست به همین دلیل بخش بیوگرافی به طور معمول به نگارش بخش های حرفه ای اختصاص پیدا کرده است. به عنوان مثال، استارباکس در اکانت رسمی اش در توییتر به طور مشخص هدفش برای کمک به مردم در راستای خلاقیت و الگوگیری بهینه در زندگی را بیان کرده است. این امر در کنار شعار دیگر این برند محبوب مبنی بر رساندن قهوه و انواع نوشیدنی های دیگر به دست تمام مردم جلوه ای زیبا به بیو این برند داده است. شما با چنین کاری نه تنها شعار برندتان را به خوبی بیان می کنید، بلکه امکان تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف را نیز خواهید یافت. این امر در بلندمدت از شما برندی به شدت حرفه ای در بازار ساخته و شانس تان برای تعامل با مشتریان را نیز به شدت افزایش می دهد.
یکی از نکات اساسی در زمینه بازاریابی در توییتر مربوط به استفاده از شعارهای درست است. اگر در این میان کسی شعارهای شما را مشاهده نکند، تمام تلاش های قبلی شما نقش بر آب خواهد شد. این نکته اهمیت بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دارد. بنابراین انتخاب بخش بیو برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امر بسیار مهمی محسوب می شود. شما با چنین شیوه ای به راحتی هرچه تمام تر امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و جلب نظر کاربران را پیدا می کنید. چنین امری شانس تان در عمل برای جلب نظر مخاطب هدف را به شدت افزایش خواهد داد.
اضافه کردن آدرس برند
امروزه برندها همیشه دارای آدرس مشخصی هستند. این امر برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان امر بی نهایت مهمی محسوب می شود. اگرچه خرید آنلاین در طول سال های اخیر ترند بسیار مهمی بوده است، اما هنوز هم برخی از مشتریان مایل به خرید حضوری از برندها هستند. درست به همین دلیل شما باید در بیو توییترتان بخش مربوط به آدرس را نیز با دقت بالایی پر کنید. نکته جالب در این میان امکان همگام سازی آدرس با گوگل مپ برای نمایش هرچه بهتر آن است. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس تان در این میان را به شدت افزایش خواهد داد.
مطلب مرتبط: چگونه فالوورهای توییتر برندتان را افزایش دهید؟
اضافه کردن آدرس برند در توییتر به معنای اعتبار برندتان در بازار خواهد بود. این امر اغلب اوقات برای برندها بسیار مهمی تلقی می شود. بنابراین شما هم باید از این روند حمایت کنید. مشتریانی که در همان برخورد اول از برند شما استقبال می کنند، به طور معمول مایل به خرید حضوری نیز خواهند بود. این ترند به طور ویژه پس از پایان شرایط سخت گیرانه کرونا متحول نیز شده است. بنابراین شما می توانید به سادگی هرچه تمام تر از ترندهای مربوط به خرید حضوری مشتریان نهایت استفاده را ببرید. نکته مهم در این میان اضافه کردن آدرس دقیق برند به بخش بیوگرافی است. این امر شما را بدل به برندی تاثیرگذار در راستای جلب نظر مشتریان خواهد کرد. با این حساب مشکلی از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیش روی تان نخواهد بود.
استفاده از هشتگ های مرتبط با برند
هشتگ ها فقط برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان در بخش پست نیست. امروزه بسیاری از برندها در بیو اکانت شان هم از چنین المان هایی سود می برند. هشتگ ها به دلیل کمک به کاربران برای مشاهده محتوای مورد علاقه شان به طور دسته بندی شده، دارای محبوبیت بسیار زیادی هستند. بنابراین شما با استفاده از این بخش در بیو توییترتان به سادگی امکان نمایش ارتباط برند با حوزه های مختلف را خواهید داشت.
امروزه بسیاری از کاربران برای پیدا کردن محتوای دلخواه شان دیگر از شیوه های سنتی برای جست و جو استفاده نمی کنند و در عوض کاربرد هشتگ ها در این میان بسیار واضح تر از هر زمان دیگری است. شما با چنین کاری به سادگی هرچه تمام تر فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا می کنید. با این حساب دیگر دلیلی برای نگرانی نسبت به نحوه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و جلب نظر آنها به برندتان نخواهد بود.
یکی از نکات مهم در رابطه با استفاده از هشتگ ها توجه به ماهیت آنها و ارتباطشان با برندتان است. اگر شما هشتگ های صرفا محبوب و فاقد ارتباط معنایی با فعالیت برندتان را مدنظر قرار دهید، خیلی زود برندتان جذابیت کافی برای مشتریان را نخواهد داشت. با این حساب شما باید همیشه در راستای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اقدام به استفاده از شیوه های درست و حرفه ای نمایید. این امر با جست و جویی ساده در ابزارهای حرفه ای گوگل یا خود توییتر به منظور پیدا کردن هشتگ های ترند و مرتبط با حوزه کاری تان صورت می گیرد. به این ترتیب دیگر خبری از شکایت یا نارضایتی کاربران نسبت به هشتگ های موجود در بخش بیو برندتان نخواهد بود.
اضافه کردن مشخصات شخصی تر
برندها نباید همیشه هویتی بسیار خشک و بی روح از خودشان ارائه دهند. شاید این امر جذابیت های زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داشته باشد، اما خیلی زود توانایی شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از بین خواهد برد. این امر مشکلات شما برای جلب نظر کاربران را به شدت افزایش داده و موقعیت تان از نقطه نظر تاثیرگذاری بر روی کاربران در توییتر را نیز همراه با چالش های فراوان خواهد کرد. توصیه ما در این میان تلاش برای شکاندن یخ های موجود میان برندتان و مشتریان است. این امر با اضافه کردن چند خط توضیحات شخصی تر درباره برند در قالبی صمیمانه صورت می گیرد. با این حساب شما دیگر مشکلی از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت.
مطلب مرتبط: جدیدترین آمارها درباره توییتر
یادتان باشد مشتریان در طول سال های اخیر بیش از هر نکته دیگری به میزان صمیمیت برندها با مشتریان توجه نشان داده اند درست به همین خاطر شما باید رفتار به شدت حرفه ای در این میان از خودتان نشان دهید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصت لازم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را پیدا نکنید. این امر می تواند در بلندمدت شما را بدل به یکی از برندهای خشک و بی روح در بازار سازد. درست به همین دلیل باید همیشه نکات مربوط به تاثیرگذاری بر روی مشتریان به طور حرفه ای را در خاطر داشته باشید.
آگاهی از حوزه های مورد علاقه مخاطب هدف و تلاش برای تاثیرگذاری بر روی آنها با استفاده از چنین نکاتی همیشه امر جذابی محسوب می شود. شما با چنین کاری فاصله میان برندتان و مشتریان را به طور قابل ملاحظه ای کم کرده و فرصت تعامل بهتر با مشتریان را فراهم می سازید. چنین امری در طول سال های اخیر یکی از ترندهای خدشه ناپذیر در دنیای کسب و کار را شکل داده است. با این حساب شما هم باید اندکی توضیحات خودمانی در بخش بیو برندتان را در خاطر داشته باشید، در غیر این صورت هرگز فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا نمی کنید.
اضافه کردن موفقیت ها و دستاوردهای برند
همانطور که قهرمان های ورزشی در بیو توییترشان از افتخارات خود می گویند، شما هم به عنوان یک برند باید در بخش بیو از افتخارات برندتان حرف بزنید. این امر مشتریان را بیش از هر زمان دیگری به برندتان علاقه مند خواهد کرد. یادتان باشد تا شما خودتان نسبت به بیان موفقیت های قبلی برند اقدام نکنید، هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. این امر می تواند شرایط شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت تغییر داده و حتی توانایی تان برای ادامه فعالیت در بازار را نیز تحت تاثیر قرار دهد. درست به همین دلیل شما باید همیشه این نکته مهم را در خاطر داشته باشید.
هر برندی در طول سال های متمادی فعالیت دارای برخی از موفقیت های گوناگون است. این امر شاید برای شما بسیار مهم باشد، اما تا زمانی که مشتریان به طور مشخص و دقیق با آن آشنا نشوند بدل به مزیتی در بازار نخواهد شد. البته در این میان تکلیف برندهای بسیار مشهور کاملا مشخص است. چنین برندهایی اصلا نیازی به تعریف و تمجید از خودشان ندارند. در عوض این شما هستید که باید به طور حرفه ای و دقیق در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با بیان موفقیت های تان باشید.
بخش بیو توییتر یکی از بهترین نقاط برای بیان موفقیت ها و دستاوردهای قبلی برند است. این امر شما را به طور مشخص در کانون توجه مشتریان قرار داده و امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نیز بی نهایت بیشتر می کند. بنابراین شما باید هرچه زودتر بیو اکانت تان را با استفاده از شرایط موردنظر به روز رسانی نمایید.
اضافه کردن لینک سایت برند
امروزه تمام برندها دارای سایت رسمی هستند. چنین سایت هایی برای برندها به مثابه شناسنامه شان محسوب می شود. امروزه مشتریان به برندهایی که دارای سایت رسمی نیستند، توجه لازم را نشان نمی دهند. با این حساب اگر شما نسبت به بی توجهی مشتریان به برندتان گله مند هستید، باید سری به سایت تان بزنید. اینکه یک برند فقط دارای سایت به طور استاندارد باشد، برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کافی نیست. سایت شما باید علاوه بر مشخصات دقیق برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیز به طور حرفه ای طراحی شده باشد، در غیر این صورت شاید شما هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان پیدا نکنید.
مطلب مرتبط: بازاریابی در توییتر با تکنیک های کاربردی
اضافه کردن آدرس سایت در بخش بیو درست مانند اضافه کردن آدرس فروشگاه است. این امر نقش مهمی برای دیده شدنن برندتان در توییتر دارند. نکته مهم دیگر اینکه توییتر برای رتبه بندی نتایج نمایشی به کاربران به میزان تکمیل بودن بیو امتیاز می دهد. با این حساب اگر بیو شما فاقد بخش سایت باشد، امتیاز چندان زیادی در این میان نصیب تان نخواهد شد.
امروزه برخی از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از شیوه های بسیار متنوعی سود می برند. این امر اغلب اوقات هزینه های زیادی نیز روی دست برندها می گذارد. نکته مهم اینکه شما در این میان می توانید با اضافه کردن آدرس سایت به بیو توییترتان و همچنین بهینه سازی اکانت تان براساس اصول سئو بسیاری از هزینه ها را کاهش داده و میزان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نیز به شدت افزایش دهید. این امر شانس شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نیز بی نهایت بیشتر خواهد کرد.
نمایش لینک محصولات برند
گاهی اوقات شما به غیر از آدرس سایت مایل به استفاده از یک لینک جانبی دیگر نیز هستید. در این صورت باید تصمیم گیری درستی درباره لینک مورد نظر داشته باشید، در غیر این صورت خیلی زود تلاش های تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با شکست رو به رو خواهد شد. توصیه ما در این میان استفاده از لینک های خلاصه شده برای معرفی محصولات برند است. این امر می تواند به کاربران انگیزه ای مضاعف برای استفاده از محصولات تان یا خرید آنها به طور آنلاین بدهد. چنین استراتژی ای به طور معمول از سوی برندهایی نظیر نایک به خوبی دنبال می شود. شما با چنین کاری به سادگی هرچه تمام تر فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهبود شرایط تان را خواهید داشت. این امر شما را از نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در شرایط بسیار بهتری قرار می دهد.
شما برای معرفی محصولات تان به مشتریان می توانید از یوتیوب نیز استفاده کنید. نکته مهم اینکه لینک ویدئوی یوتیوب باید در بیو توییترتان نمایش داده شود. اینطوری به سادگی امکان بازاریابی میان پلتفرمی را نیز خواهید یافت. چنین امری به بازاریابی در پلتفرم های مختلف و انتقال ترافیک از یک شبکه اجتماعی به نمونه های دیگر است.
استفاده از کلیدواژه های دقیق
شما برای نمایش بهتر اکانت تان به مخاطب هدف باید به غیر از هشتگ ها و دیگر نکات جانبی به کلیدواژه ها نیز توجه نشان دهید. استفاده از کلیدواژه های مرتبط با حوزه های کاری اهمیت بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دارد. نکته مهم اینکه شما باید برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور گسترده ای به فکر استفاده از کلیدواژه های مرتبط با برندتان باشید. این امر میزان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد.
مطلب مرتبط: ارزش های بازاریابی توییتر برای کسب و کارها
پیدا کردن کلیدواژه ها در دنیای امروز کار سختی نیست. شما فقط باید در ابتدا حوزه کاری تان را با دقت مشخص نمایید و سپس در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از کلیدواژه های مرتبط با حوزه کاری تان باشید. این طوری سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شدت افزایش پیدا می کند.