استفاده از توییتر برای دسترسی به اطلاعات تازه یکی از راهکارهای کاربردی و مورد علاقه کاربران در سراسر دنیاست. درست مانند فرآیند جستوجوی محتوا در گوگل، توییتر نیز در طول سال های اخیر موفق به توسعه جذابیت هایش برای کاربران شده است. امروزه استفاده از توییتر در میان حجم گسترده ای از کاربران اینترنت رواج دارد، با این حال کمتر کسی نسبت به ارزش های واقعی توییتر برای کسب و کارها اطلاع دارد.
برندها همیشه در فضاهای مورد علاقه مشتریان حضور دارند. این امر حضور فعال برندها در شبکه های اجتماعی را توجیه می کند. استفاده از توییتر نیز به عنوان یکی از پلتفرم های اجتماعی جذاب در طول سال های اخیر رواج یافته است. مزیت اصلی توییتر امکان تولید محتوای متنی کوتاه و اطلاعرسانی به مخاطب هدف است بنابراین نیاز به سرمایه گذاری هنگفت برای طراحی کمپین وجود نخواهد داشت. اگر شما در توییتر حساب کاربری رسمی داشته باشید، امکان بارگذاری محتوای متنی تا حداکثر 140 کاراکتر را خواهید داشت. بدون تردید استفاده از تمام کاراکترهای ممکن در توییتر امر مطلوبی نیست. تلاش ما باید بر روی تولید محتوای جذاب در کمترین حجم ممکن باشد. در غیر این صورت امکان جلب نظر مخاطب هدف فراهم نخواهد شد.
وقتی یک شبکه اجتماعی تمرکز گسترده ای بر روی محتوای متنی داشته باشد، امکان مدیریت سئو برای برندها ساده تر خواهد شد. این امر توییتر را بدل به گزینه ای جذاب برای بازاریاب ها کرده است. اگر شما نیز قصد فعالیت بازاریابی در توییتر را دارید، باید نسبت به نکات ذیل توجه ویژه ای داشته باشید:
• نخستین گام در راستای بازاریابی موثر در فضای توییتر اطمینان از راهاندازی حساب رسمی برای برندمان است. اکانت ما باید دارای نام کاربری برندمان در کنار لوگوی اصلی باشد. در غیر این صورت امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف فراهم نخواهد شد.
• بازنشر محتوای مربوط به وبلاگ رسمی برند در فضای توییتر شاید گزینه ای ساده به نظر برسد، اما تاثیر بسیار زیادی در افزایش ترافیک وبلاگ یا سایت رسمی ما خواهد داشت بنابراین آن را در دستور کارتان قرار دهید.
مطلب مرتبط: لینکدین یا توییتر، کدام یک برای فعالیت های تجاری مناسب تر هستند
• فعالیت و ایجاد هیجان در متن توییت ها ضروری است. فضای توییتر بسیار خودمانی است بنابراین از نگارش متن در حالت ادبی یا بیش از حد رسمی پرهیز کنید. استفاده از الگوی محاوره دوستانه بهترین راهکار برای جلب نظر مخاطب هدف خواهد بود.
• استفاده از طیف رنگی برندمان در تصویر پس زمینه حساب رسمی توییتر نقش مهمی در جلب نظر مخاطب هدف دارد. امروزه هر برند براساس ویژگی ها و ماهیتش دارای برخی طیف های رنگ اصلی است. استفاده از چنین طیف هایی نقش مهمی در بهبود فعالیت برندمان در زمینه جلب نظر مخاطب هدف خواهد داشت.
• بازنشر محتوای مربوط به صفحات شخصی کارمندان یا مدیران شرکت نقش موثری در ایجاد رابطه صمیمانه با مخاطب هدف خواهد داشت. بنابراین به طور منظم اقدام به بازنشر محتوای مربوط به کارمندان با هشتگ های مخصوص کنید.
• اگر شما در طول فعالیت شرکت تان سفرهای بسیار زیادی دارید، استفاده از آنها به عنوان یکی از جذابیت های توییتری مناسب خواهد بود. بر این اساس ما باید نسبت به بارگذاری محتوای بصری از سفرمان اقدام کنیم. نکته مهم در اینجا رعایت اختصار در تولید محتوای بصری است.