همواره در مقالات مختلف در رابطه با روش های تولید محتوا صحبت میشود. با این حال آیا تاکنون نسبت به دلایل اهمیت این موضوع برای کسب و کارهای مختلف فکر کرده اید؟ درواقع چه دلیلی باعث شده است تا این اقدام به عنوان مهم ترین فعالیت بازاریابی تلقی شود. در این مقاله قصد داریم تا برخی از دلایل موجود در این زمینه را مورد بررسی قرار دهیم.
1-افزایش ترافیک سایت
بدون تولید محتوا شما عملا ترافیک سایت مناسبی را تجربه نخواهید کرد. در این راستا به هر میزان که فعالیت شما تنوع بالاتری را داشته باشد، شانس موفقیت بیشتری را نیز خواهید داشت. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که صرفا فعالیت کافی نبوده و تداوم داشتن به مراتب مهمتر است. درواقع بسیاری از صفحات حتی در شبکه های اجتماعی، فعالیت نامنظمی داشته و این امر باعث می شود تا همواره با ریزش مخاطب مواجه شوند. در این راستا توصیه می شود که برای تولید محتوای موفق، از مقالات مرتبط با این موضوع غافل نشوید.
2-جذب مشتریان جدید
به هر میزان که سطح اطلاعات افراد در رابطه با یک موضوع افزایش پیدا کند، احتمال تبدیل شدن آنها به مشتری نیز بیشتر خواهد بود. در این راستا توصیه می شود که بر روی بخش تولید محتواهای آموزشی، توجه ویژه ای را داشته باشید. در نهایت این اقدام باعث می شود تا افراد به صورت مداوم با جدیدترین محصولات شما آشنایی پیدا نمایند. درواقع توجه داشته باشید که بعید است که تمامی مشتریان به صورت مداوم به فروشگاه شما مراجعه کنند. تحت این شرایط تولید محتوا منجر به درگیر نگه داشتن آنها خواهد شد.
3-ایجاد تعامل
در زمینه تبلیغات شاهد هیچ گونه تعاملی نخواهیم بود. این امر در حالی است که در تولید محتوا، مخاطب به صورت طبیعی واکنش هایی را از خود نشان می دهد، با این حال برای افزایش این موضوع ضروری است تا به اصول CTA توجه داشته باشید. در کنار این امر، هزینه پایان تولید محتوا در مقایسه با تبلیغات، باعث می شود تا گزینه ای کاملا در دسترس حتی برای برندهای نوپا باشد. بدون شک به هر میزان که تعامل بیشتری شکل گیرد، میزان وفاداری مخاطبان نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
مطلب مرتبط: 4 ابزار کاربردی تولید محتوا
4-نمایش توانایی ها
اگر در رابطه با توانایی های خود صحبت نمایید، کمتر کسی شما را باور خواهد کرد. با این حال نمایش آنها بدون شک تاثیرگذار خواهد بود. برای مثال اگر شما یک وکیل هستید، اگر به مشکلات حقوقی پاسخ دهید و آنها را به اشتراک بگذارید، بدون شک همه افراد نسبت به توانایی های شما آگاهی پیدا خواهند کرد. به همین خاطر تولید محتوا یک راهکار عالی برای نمایش این موضوع است که شما تا چه اندازه دارای مهارت هستید و در کار خود خبره محسوب می شوید.
5-اعتمادسازی
در نهایت افراد به برندهایی که در زمینه تولید محتوا فعالیت بیشتری را دارند، بهتر اعتماد می کنند. به همین خاطر نیز فعالیت در این زمینه کاملا ضروری خواهد بود. این امر در حالی است که تبلیغات، ابدا از چنین قدرتی برخوردار نبوده و صرفا زمینه آشنایی بیشتر را مهیا می کند.
در نهایت توصیه می شود که از همین امروز، نسبت به آموزش روش های تولید محتوا اقدام کرده و در این زمینه به اقدامات انجام شده از سوی سایر برندها نیز توجه داشته باشید.