یکشنبه, ۲ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Sun, 22 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

امسال جهان عجیب ترین بحران تاریخ را سپری کرده است. درواقع در هیچ زمانی، مشابه ویروس کرونا وجود نداشته و این امر بدون شک وضعیت جدیدی را به وجود آورده که بسیاری از مدیران را به حالت سردرگمی درآورده است. با این حال اگر اکنون اقدامی را انجام ندهید، کسب و کاری که برای ایجاد آن سال ها تلاش کرده اید را طی تنها چند هفته از دست خواهید داد. در این راستا شما زمان زیادی را نداشته و حتی یک انتخاب اشتباه نیز می تواند به وخامت بیشتر اوضاع منجر شود. در این راستا تلاش شده است تا چند نکته معرفی شود که باعث خواهد شد تا در شرایطی که رقبای شما در حال ضررهای سنگین هستند، سودآوری غیرقابل باوری را داشته باشید. 

اصول بازاریابی در روزهای کرونایی

1-نیاز جدید مشتری را بیابید 

مهمترین اقدام در زمینه بازاریابی تولید محتوا است، با این حال آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که در شرایط بحران کرونا، سلیقه مشتری چه تفاوت هایی را پیدا کرده است؟ برای مثال اکنون پوشش اخبار مرتبط با این موضوع، به مراتب مهمتر از اخبار حوزه کاری شده است. به همین خاطر لازم است تا پوشش کاملی را داشته باشید. همچنین مخاطب تمایل دارد تا نسبت به اقدامات شما در شرایط حال حاضر، آگاه شود. برای مثال نحوه حفاظت از کارمندان در برابر این ویروس، اقدامات انجام شده در راستای ضدعفونی کردن محصولات و مطالب آموزشی برای کاهش احتمال بیماری از جمله موارد کاملا ضروری محسوب می شود.

مطلب مرتبط: تغییرات دنیای بازاریابی در دوران کرونا و پس از آن

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که کرونا در بین افرادی که زمینه بیماری دارند و یا به تازگی به یک بیماری دیگری دچار شده ‎اند، شانس نفوذ به مراتب بالاتری را دارد. به همین خاطر شما باید این نکته را همواره یادآوری کرده و از جدیدترین دستاوردهای محققان نظیر وضعیت واکسن ها، غافل نشوید. درواقع اکنون بیشتر محتواهای شما باید با توجه به ویروس کرونا باشد و یا در آنها اشاره ای به این موضوع شود. 

2-فروش را فراموش کنید 

ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، با این حال اگر اکنون به فروش توجه داشته باشید، همه چیز را از دست خواهید داد. در این راستا توجه داشته باشید که فشار مالی به وجود آمده، تنها برای کسب و کارها نبوده و افراد نیز درگیر آن هستند. به همین خاطر طبیعی است که تمایل برای خرید بسیار کمرنگ باشد. در این رابطه اقدامی که باید انجام دهید این است که محصولات را پیش فروش نمایید. اگرچه این امر باعث خواهد شد تا سود شرکت به واسطه قیمت کمتری که ارائه می دهید، کاهش پیدا کند، با این حال نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که چنین اقدامی کمک خواهد کرد تا جذب سرمایه داشته باشید. این امر زمینه عدم متوقف شدن اقدامات را به همراه خواهد داشت. درواقع اولویت اول شما باید این باشد که با بدهی و هزینه های بیش از حد مواجه نشوید. درواقع شما باید در ابتدا به حفظ سودآوری تمرکز نمایید و پس از آن برای افزایش آن تلاش نمایید. این امر شما را وارد یک مسیر بدون ریسک خواهد کرد. در کنار این موضوع فراموش نکنید که ممکن است تمایل به خرید وجود داشته باشد ولی اکنون بستری برای استفاده شکل نگیرد. مثال بارز این امر را می‎توان در صنعت گردشگری مشاهده کرد. درواقع اکنون شرایط ابدا برای برگزاری تورها مساعد نیست، با این حال این امر به معنای عدم تمایل افراد نبوده و می ‎توانید تورهای آینده را از امروز، پیش فروش نمایید. در این راستا تنوع بخشیدن به شیوه ها نیز از جمله اقدامات موثر محسوب می شود. در نهایت بنا بر هرم مازلو، نیازهای اساسی انسان شامل موارد فیزیولوژیک نظیر غذا و سلامت است. به همین خاطر این حوزه ها حتی در شرایط حال حاضر نیز با بحران مواجه نشده اند. درواقع ابدا نباید برند خود را با حوزه های دیگر مقایسه کنید. بدون شک هر کسب و کار، شرایط خاص خودش را دارد، با این حال اگر خواهان شروع یک کسب و کار در شرایط سخت حال حاضر هستید، توجه به این هرم می تواند راهنمای عمل بسیار خوبی برای شما باشد. 

مطلب مرتبط: تمرین های بازاریابی در بحران کرونا

3-همه چیز را به اینترنت محدود نمایید 

اکنون زمان آن است که هزینه های خود را به حداقل برسانید. اگر دفتر شرکت اجاره ‎ای است، آن را تحویل داده و کارها را به صورت دورکاری انجام دهید. توجه بیشتر به اینترنت با توجه به این امر که وارد یک دهه جدید شده ایم، حتی در دوران پساکرونا هم بسیار کاربردی بوده و باعث خواهد شد تا در موقعیت بسیار خوبی قرار بگیرید. در این راستا فراموش نکنید که شرایط جهان به نحوی است که یا مردم در قرنطینه به سر می برند و یا محدودیت های شدیدی وجود دارد تا از رفت و آمدهای غیرضروری جلوگیری شود. تحت این شرایط میزان استفاده افراد از اینترنت نیز چندین برابر شده است. به همین خاطر اگر در این زمینه حرفه ای عمل نمایید، بدون شک حتی شانس قرار گرفتن در موقعیتی را خواهید داشت که تاکنون مشابه آن را تجربه نکرده اید. در این راستا تنها کافی است تا نمونه های موجود از برندهایی را مشاهده نمایید که در شرایط حال حاضر، سودهای بسیاری را داشته‎اند. وجه مشترک تمامی آنها، حضور فعال در بستر اینترنت است. همچنین لازم است تا از شرایط حال حاضر به عنوان فرصتی جهت شناخت بیشتر مشتریان استفاده نمایید. 

منبع : allbusiness
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/VDsuEdcq
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه