برند نستله در طول سال های اخیر فعالیت قابل توجهی در زمینه دعوت از مشتریانش برای حفاظت از محیط زیست داشته است. ماکیلون به عنوان زیرشاخه این برند در زمینه تولید غلات و انواع خوراکی های مخصوص نوزادان در بازار برزیل اقدام به رونمایی از کمپین تازه ای با محوریت حفاظت از محیط زیست کرده است. برند نستله در فرآیند اجرای تعهداتش نسبت به حفاظت از محیط زیست قصد مشارکت در برنامه کاشت 500 هزار درخت تازه در بخش های آسیب پذیر آمازون را دارد. این امر در کمپین های متعدد نستله با دعوت از مشتریان دنبال می شود. اکنون برند ماکیلون در تلاش برای ترغیب مخاطب هدف پای فرزندان خردسال خانواده ها را نیز به ماجرا باز کرده است. بر این اساس دلیل اصلی حفاظت از محیط زیست از سوی خانواده ها توجه به زندگی مطلوب و سالم فرزندان عنوان شده است.
بخش قابل توجهی از کمپین ماکیلون آشنایی کودکان با مفاهیم مربوط به حفاظت از محیط زیست و نحوه نگهداری از آن است. شاید این امر در نگاه نخست بسیار عجیب به نظر برسد، اما بخش قابل توجهی از کمپین های بازاریابی نستله بر محور ارائه کمک های آموزشی به خانواده های مختلف جریان دارد. دلیل این امر تولید محصولات گسترده و نگرانی های مشتریان نسبت به نحوه اثرگذاری کارخانه های این برند بر روی محیط زیست است.
یکی از اهداف مشخص کمپین تازه کامیلون رسیدگی به وضعیت جنگل های سبز آمازون است. بخش هایی به وسعت 1200 هکتار از جنگل های موردنظر به دلیل بهره برداری بیش از اندازه در خطر فرسایش سریع قرار دارد. با این حساب نستله با همکاری مستقیم با نهادهای ملی و بین المللی متولی رسیدگی به وضعیت موردنظر در تلاش برای تغییر این وضعیت است.
مطلب مرتبط: کمپین بازاریابی سوبارو با محوریت محافظت از محیط زیست
ماکیلون در بازار برزیل بخشی از سود فروش محصولاتش را برای کمک به نهادهای متولی بازسازی جنگل ها اختصاص داده است. این امر در کنار برنامه های آموزشی این برند نقش مهمی در بهبود وضعیت آنها در بازارهای مختلف خواهد داشت. یکی از تعهدات قبلی نستله در این زمینه کاهش سالانه 300 تن پلاستیک مصرفی در بسته بندی محصولاتش است. این امر در صورت ادامه در طول دهه پیش روی نقش مهمی در کاهش آلودگی زیست محیطی از سوی نستله و برندهای زیرشاخه اش خواهد داشت.