برند سوبارو علاوه بر تولید خودروهای به روز و کم مصرف در زمینه بازاریابی و تبلیغات نیز مهارت بالایی دارد. تازه ترین کمپین بازاریابی این برند ژاپنی با هدف حمایت از محیط زیست طراحی شده است. آتش سوزی در جنگل های ایالات متحده در طول ماه های اخیر واکنش های بسیار زیادی از سوی فعالان محیط زیست و مردم سراسر دنیا برانگیخته است. همین نکته موجب طراحی کمپین بازاریابی براساس توجه به مشکلات زیست محیطی از سوی سوبارو شده است.
مهمترین آتش سوزی در جنگل های ایالات متحده در ایالت کالیفرنیا روی داده است. وسعت آتش سوزی بسیاری از نهادهای محیط زیستی را نسبت به اقدام دسته جمعی برای مهار آتش ترغیب کرده است. اگر نگاهی کوتاه به شبکه های اجتماعی در طول ماه های اخیر داشته باشید، حجم قابل توجهی از ترندها مربوط به جنگل سوزی های مختلف در ایالات متحده است. کمپین «پروژه احیای جنگل» از سوی شعبه برند سوبارو در ایالات متحده با هدف شروع کمک رسانی به بازسازی خرابی های ناشی از آتش سوزی طراحی شده است. بدون تردید اقدام سوبارو واکنش مثبت فعالان زیست محیطی را در پی خواهد داشت. نکته مهم درخصوص اقدام این برند توجه به ترند جاری در زمینه حفاظت از محیط زیست است. امروزه بسیاری از برندها در تلاش برای نمایش جلوه ای سازگار با محیط زیست برای مشتریان دارند، با این حال در عمل تعداد اندکی در چنین پروژه ای موفق می شوند.
برند سوبارو در کمپین تازه بازاریابی اش تاکید قابل توجهی بر روی ضرورت اقدام فوری برای حفظ جنگل های کالیفرنیا دارد. پیام اصلی کمپین این برند ژاپنی ضرورت اقدام سریع از سوی تمام شهروندان و مسئولان دولتی به منظور مهار وسعت خرابی های جاری است. بدون تردید کمتر کاربری در شبکه های اجتماعی انتظار مشاهده کمپین بازاریابی بدون ماشین های لوکس در صنعت خودروسازی را دارد. برند سوبارو برای بیان اهمیت محیط زیست دست به کاهش نقش خودروهایش در کمپین «پروژه احیای جنگل» زده است. بدون تردید این امر در نگاه نخست نوعی نقطه ضعف محسوب می شود، اما در نگاهی دقیق تر مزیت اصلی سوبارو در کمپین تازه اش خواهد بود.
مطلب مرتبط: بازگشت هامر این بار همگام با محیط زیست
برند سوبارو برای کمک به مهار آتش سوزی در جنگل های ایالات متحده تعدادی از خودروهای تازه اش را به نهادهای زیست محیطی اهدا کرده است. این امر نقش مهمی در بهبود جایگاه سوبارو در میان مشتریان بازار ایالات متحده خواهد داشت، با این حساب فعالیت سوبارو برای جلب نظر مخاطب هدف و توجه به مسئله محیط زیست فراتر از بیان شعارهای زیباست. مشکل اساسی اغلب برندها در زمینه عمل به تعهدات برندشان فقدان اراده مشخص برای مشارکت با نهادهای مرتبط است. سوبارو در این میان به خوبی در کنار نهادهای زیست محیطی و سایر مردم ایستاده است. بی شک اهدای تعداد، هرچند اندک، خودرو به نهادهای زیست محیطی در شرایط ناگوار اقتصادی ناشی از کرونا برنامه ریزی دقیقی را نیاز دارد. سوبارو با اجرای کمپین «پروژه احیای جنگل» بار دیگر توانمندی اش در زمینه برنامه ریزی کسب و کار را نشان داده است.