بدون شک توئیتر در حال حاضر خبرسازترین شبکه اجتماعی جهان محسوب می شود. علت اصلی آن نیز به خاطر شکسته شدن رکورد فروش است که در سال گذشته توسط ایلان ماسک با رقم باورنکردنی 44 میلیارد دلار انجام شد. در رابطه با عظمت این مبلغ تنها ذکر این نکته ضروری است که می توان با آن 20 باشگاه فوتبال برتر جهان را خریداری کرد. با این حال خرج شدن این مبلغ هنگفت، تنها دلیل قرار گرفتن این شبکه در صدر اخبار نیست. درواقع تصمیمات عجیب و اخراج های گسترده ای که از طرف ثروتمندترین فرد جهان (ایلان ماسک) انجام شده است، از دیگر دلایل این اتفاق محسوب می شود.
به هر ترتیب، توئیتر در حال رقم زدن فصلی جدید برای خود است و بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که این شبکه در حال حاضر یکی از پنج کانال اصلی در کنار فیس بوک، یوتیوب، اینستاگرام و تیک تاک محسوب می شود. تحت این شرایط ضروری است که هرچه سریع تر فعالیت خود را در این شبکه شروع نمایید. با این حال یکی از چالش های همیشگی این است که برندها نمی توانند شروعی حرفه ای و قدرتمند را داشته باشند. این موضوع می تواند تاثیر اولیه شما را که می تواند رشدی انفجاری را به همراه داشته باشد. به صورت کامل از بین ببرد. به همین خاطر در ادامه توصیه هایی را مطرح خواهیم کرد که به صورت راهنمای گام به گام شروع فعالیت در توئیتر محسوب می شود.
مطلب مرتبط: چطور برندتان را تبدیل به ترند توییتر کنید؟
1-اولین توئیت را جدی بگیرید
درواقع اولین توئیت باید متفاوت ترین باشد. در این زمینه بهترین اقدام بررسی سایر برندها محسوب می شود. در این رابطه شما باید یک توضیح مختصر درباره برند خودتان بدهید و اهداف را تشریح نمایید. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بیش از حد رسمی نباشید و فراموش نکنید که شما با محدودیت کمتر از 300 کلمه مواجه هستید. بهترین انتخاب برای تصویر نیز لوگو برند محسوب می شود. در این زمینه می توانید اقدام خود را با مطرح کردن یک پرسش به پایان برسانید که باعث شود تا مخاطب به تعامل با شما متمایل شود.
2-از تایم صبح غافل نشوید
در ساعت های اول صبح به خاطر کاهش چشمگیر فعالیت ها، شما شانس دیده شدن به مراتب بالاتری را خواهید داشت. به همین خاطر توصیه می شود که هر صبح، توئیتی را منتشر کنید. با این حال متن آن نباید صرفا تبلیغاتی باشد. درواقع هدف اصلی از فعالیت در توئیتر، شناخته شدن برند شما محسوب می شود و نمی توان انتظار داشت که به مانند اینستاگرام، فروش مستقیم را تجربه کنید. در این زمینه می توانید از یک نقل قول استفاده کرده و یا اتفاقات مهم آن روز را به صورت اخباری گزارش دهید. همچنین در این زمان استفاده از نظرسنجی نیز کاملا مناسب خواهد بود.
3-به ارتباط کافی محتواها توجه داشته باشید
درواقع محتواهای شما باید براساس یک جدول محتوایی مناسب و در راستای یکدیگر باشند. این امر باعث خواهد شد تا به بهترین نتایج ممکن دست پیدا کنید. درواقع نحوه پست گذاری در یک صفحه تجاری با یک صفحه شخصی، کاملا متفاوت است. در این زمینه فراموش نکنید که شما باید سعی کنید که بررسی آمارها را داشته باشید و اطلاعات موردنیاز را از دل فعالیت ها استخراج نمایید. برای مثال برند Airbnb همواره مکان هایی که در آنها فیلم و یا سریالی تولید شده است را معرفی می کند. درواقع دیدن این فضاها برای هر فردی جذابیت بالایی را به همراه دارد و با این اقدام، نیاز به اجاره اقامتگاه نیز مطرح می شود. درواقع شما می توانید با یک فعالیت حرفه ای، احساس نیاز را در مشتری تشدید نمایید.
4-از معجزه طنز غافل نشوید
نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که ماهیت اصلی شبکه های اجتماعی بر پایه طنز است. به همین خاطر نیز ضروری است تا بخشی از فعالیت های شما شامل توئیت های طنز باشد. بدون شک در هر حوزه ای از کسب و کار، می توانید موضوعاتی را پیدا کنید که می تواند درونمایه طنز داشته باشد. این اقدام بالاترین شانس بازنشر و ایجاد تعامل را به همراه دارد. برای مثال نتفلیکس بخش های خنده دار فیلم های خود را منتشر می کند که خود باعث می شود تا افرادی که فیلم ها را مشاهده نکرده اند، تمایل بیشتری به این اقدام پیدا کنند. در این زمینه شما می توانید از تجربیات طنز مخاطبان و مشتریان خود در رابطه با استفاده از محصول نیز استفاده نمایید.
5-توجه به ترندها را جدی بگیرید
این امر که بتوانید سریعا ترندها را شناسایی کنید، کمک خواهد کرد تا در مسیری فعالیت نمایید که زمینه جذب مخاطب را دارد. درواقع ترندها می توانند بسیار زیاد باشند و شما باید انتخاب کنید که کدام یک از آنها مرتبط با حوزه کسب و کار شما بوده و یا نتایج خوبی را به همراه دارند.
مطلب مرتبط: طراحی بیو توییتر به سبک برندهای حرفه ای
در آخر نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که همواره ترفندهای دیگری را نیز می توان پیدا کرد که باعث خواهد شد تا از فعالیت خود در هر شبکه ای، نتایج به مراتب بهتری را به دست آورید. به همین خاطر ابدا نباید خود را به پنج اصل فوق، محدود نمایید.