شنبه, ۱۲ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Sat, 2 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

طراحی برنامه اینفلوئنسر مارکتینگ با شیوه های مختلف

4 سال پیش ( 1399/5/14 )
پدیدآورنده : علی آل علی   پدیدآورنده : مولی یانگ  

بازاریابی برای برندها به مثابه راهکاری تضمینی برای جلب نظر مخاطب هدف است. بدون تردید الگوهای بازاریابی در طول سال‎های اخیر دستخوش تحولات بسیار زیادی شده است. همکاری با اینفلوئنسرها برای جلب نظر مخاطب هدف در طول یک دهه اخیر به طور قابل ملاحظه‎ ای رشد داشته است. دلیل این امر اعتماد بسیار بیشتر کاربران شبکه‎ های اجتماعی به چنین افرادی در مقایسه با سلبریتی ‎هاست بنابراین جهت ‎گیری اغلب برندها برای همکاری با افراد تاثیرگذار کاملا قابل درک است.

برخی از برندها در مسیر همکاری با اینفلوئنسرها فقط به یک مسیر مشخص فکر می‎ کنند. این امر در زمینه طراحی برنامه اینفلوئنسر مارکتینگ موجب شباهت بیش از اندازه طرح‎ های بازاریابی برندها به هم می‎ شود. نتیجه این امر فقدان تمایل مخاطب هدف برای مشاهده کمپین های بازاریابی برند هاست . اگر از علاقه ‎مندان به حوزه بازاریابی باشید، بسیاری از الگوهای متنوع بازاریابی را می‎ شناسید. امروزه در دنیای بازاریابی چندین راه مختلف برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف وجود دارد بنابراین تمرکز بر روی یک شیوه طراحی برنامه اینفلوئنسر مارکتینک به هیچ وجه الزامی نیست. ما در این مقاله بر روی نحوه ساماندهی برنامه بازاریابی با همکاری افراد تاثیرگذار به شیوه ‎های مختلف تمرکز خواهیم کرد.

طراحی برنامه اینفلوئنسر مارکتینگ شیوه مختلف

بهینه ‎سازی برنامه اینفلوئنسر مارکتینگ به موازات توسعه کسب و کار

طراحی برنامه بازاریابی در زمینه ‎های مختلف باید با توجه به وضعیت شرکت صورت گیرد. بسیاری از کسب و کارها بدون توجه به وضعیت برندشان اقدام به سرمایه گذاری بیش از اندازه یا انتخاب شیوه‎ های نادرست می ‎کنند. یکی از مزیت‎ های اصلی الگوی بازاریابی با همکاری اینفلوئنسرها امکان استفاده در هر نوع کسب و کاری است بنابراین در عمل محدودیتی پیش روی برندها برای کاربست این شیوه وجود ندارد. مهمترین نکته در این میان توجه به وضعیت برندمان و توسعه برنامه اینفلوئنسر مارکتینگ به موازات توسعه کسب و کار است.

مطلب مرتبط:  چرا اینفلوئنسر مارکتینگ برای برندها مهم است

راهکارهای متفاوت برای اینفلوئنسر مارکتینگ

ما در مقاله کنونی بر روی راهکارهای متنوع برای بازاریابی تاثیرگذاری تمرکز کرده ‎ایم. این الگوی بازاریابی نیازمند شیوه‎ های محدود و مشابه نیست. بر همین اساس ما در ادامه به بررسی 5 راهکار طراحی برنامه اینفلوئنسر مارکتینگ و شیوه اجرای آن خواهیم پرداخت. وقتی الگوهای پیاده‎ سازی یک طرح بازاریابی متنوع باشد، مخاطب هدف در عمل با گزینه‎ های بسیار زیادی مواجه می ‎شود. این امر مانع شباهت بیش از اندازه کمپین‎ های بازاریابی به هم خواهد شد.

1. معرفی برندمان به مشتریان

نخستین الگو برای برنامه ‎ریزی همکاری با افراد تاثیرگذاری شامل تلاش برای معرفی برندمان است. امروزه بسیاری از کسب و کارها هنوز شهرت و اعتبار چندان زیادی ندارند. یکی از راهکارهای مفید برای توسعه شهرت برند معرفی آن به مخاطب هدف در قالب همکاری با اینفلوئنسرهاست. به این ترتیب شما امکان ساماندهی وضعیت برندتان با استفاده از شهرت فرد تاثیرگذاری را خواهید داشت. نکته مهم در این میان همکاری با اینفلوئنسر مرتبط با حوزه کسب و کارمان است. بسیاری از برندها برای جلب نظر مخاطب هدف اقدام به همکاری با هر اینفلوئنسری می ‎کنند. نتیجه این امر ناتوانی برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف خواهد بود.

امروزه اغلب افراد تاثیرگذار برای همکاری با برندها اقدام به شناخت ماهیت کسب و کارشان می‎ کنند. دلیل این امر پرهیز از خدشه به اعتبار اینفلوئنسرها در پی همکاری با برندهای بی ‎کیفیت است بنابراین تقاضای اینفلوئنسرها از برند شما برای ارائه اطلاعات و نمونه محصولات طبیعی خواهد بود.

2. نمایش کیفیت محصولات

برخی از برندها برای رقابت در بازارهای مختلف اقدام به نمایش کیفیت محصول ‎شان می ‎کنند. این امر شامل دعوت از اینفلوئنسرهای مختلف برای استفاده از محصول و به اشتراک گذاری تجربه‎ شان با دیگران است. شاید در نگاه نخست این شیوه بسیار راحت به نظر برسد، اما در عمل دشواری‎ های خاص خود را دارد. برخی از برندها در مسیر بازاریابی اقدام به همکاری با اینفلوئنسرهای نامناسب می ‎کنند. بدون شک این امر تاثیر مستقیمی بر روی کیفیت نهایی کمپین ‎ها خواهد داشت. همچنین باید نسبت به ناتوانی برندها برای آموزش شیوه درست استفاده از محصول نیز توجه داشت.

شما به عنوان تولید کننده یک محصول باید همیشه توضیحات لازم برای استفاده از آن را به مخاطب هدف ارائه نمایید. در غیر این صورت هرگز موفق به فروش محصولات ‎تان در بازار نخواهید شد. امروزه بسیاری از برندها به دلیل ناتوانی برای بیان مزیت‎ های محصولات‎ شان و شیوه کار با آن متحمل ضررهای هنگفت می‎ شوند. ارائه توضیحات مناسب در مورد محصولات کار بسیار ساده ‎ای است . فقط باید به مزیت‎ های اصلی و سپس نحوه کار با آن اشاره کرد. افراد تاثیرگذار پس از دریافت توصیه‎ های لازم به بهترین شکل امکان همکاری با برند ما را خواهند داشت.

3. افزایش ترافیک سایت

راه‎ اندازی سایت رسمی یکی از اهداف اصلی برندها در طول فعالیت برای جلب نظر مخاطب هدف محسوب می ‎شود. بسیاری از برندها در مسیر بازاریابی اقدام به هدایت کاربران به سوی سایت ‎شان می ‎کنند. این امر در زمینه اینفلوئنسر مارکتینگ نیز به خوبی قابل اجراست. ما در اینجا باید از اعتبار افراد تاثیرگذاری برای ترغیب کاربران به منظور مشاهده محتوای سایت‎ مان اقدام کنیم. اغلب اوقات این شیوه با بارگذاری لینک موردنظر ما از سوی اینفلوئنسر موردنظر روی می ‎دهد.

مهمترین نکته در این میان توضیحات جانبی افراد تاثیرگذار درباره هر لینک است. پرداخت هزینه همکاری بازاریابی دقیقا به خاطر توانایی اینفلوئنسرها برای ترغیب مخاطب هدف به منظور مشاهده لینک‎ ها صورت می‎ گیرد بنابراین اگر شما در این زمینه توانایی یافتن فرد تاثیرگذاری مناسب را نداشته باشید، بودجه بازاریابی ‎تان هدر خواهد رفت.

4. تمرکز بر روی بازارهای خُرد

برندها همیشه در تلاش برای حضور در بازارهای بزرگ نیستند. گاهی اوقات ما باید در بازارهای کوچک نیز حضور فعالی داشته باشیم. همکاری با اینفلوئنسرهای بزرگ و بین ‎المللی برای جلب توجه مخاطب هدف در بازارهای کوچک ایده چندان مناسبی نیست. توصیه ما در این بخش تلاش برای همکاری با افراد تاثیرگذاری در مقیاس محلی است. مزیت اصلی این شیوه صرفه ‎جویی در هزینه‎ های برند است. همچنین باید به میزان اعتماد بسیار بیشتر مخاطب هدف به اینفلوئنسرهای محلی در مقایسه با افراد تاثیرگذاری بین ‎المللی نیز توجه داشت.

هرچه توانایی یک برند برای بازاریابی براساس همکاری با افراد تاثیرگذاری در مقیاس خرد بیشتر باشد، بازارهای کوچک بیشتری را فتح خواهد کرد بنابراین شما به هنگام برنامه ‎ریزی برای بازاریابی باید به اهمیت بازارهای کوچک نیز توجه داشته باشید.

5. تولید محتوای جذاب

همکاری با اینفلوئنسرها با هدف تولید محتوا نیز صورت می‎گیرد. امروزه بسیاری از برندها ایده مناسبی برای حضور در عرصه بازاریابی ندارند. این مسئله با همکاری اینفلوئنسرها به خوبی قابل حل و فصل است. نحوه ساماندهی امور در این مدل ارائه ایده‎ های اولیه به افراد تاثیرگذاری و سپس تولید محتوا از سوی آنهاست. نکته مهم اینکه در این الگو هزینه بیشتری برای بازاریابی برندها محاسبه می ‎شود. اگر شما برای یافتن ایده مناسب چالش ‎‏های زیادی پیش روی دارید، باید نسبت به استفاده از این الگو اقدام نمایید.

مطلب مرتبط: چگونه مناسب ترین اینفلوئنسرها را برای همکاری با برند خود پیدا کنیم

امروزه بسیاری از برندها در تلاش برای استفاده از الگوی بازاریابی تاثیرگذار هستند. با این حال مشکل اساسی اغلب آنها طراحی کمپین‎ های بیش از اندازه شبیه به هم است. هدف ما در مقاله کنونی بررسی شیوه‎ های متفاوت بازاریابی و جلب نظر مخاطب هدف براساس الگوی اینفلوئنسر مارکتینگ بود. با این حساب شما دیگر مشکلی برای همکاری بازاریابی خلاقانه با افراد تاثیرگذار نخواهید داشت.

منبع : clickz
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/fedyVZwb
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه