در مقالات متعدد در رابطه با اهمیت همکاری و راهکارهای موجود در زمینه چگونه می توان مناسب ترین ایفلوئنسر را برای خود پیدا کرد صحبت شده است، با این حال این سوال هنوز وجود دارد. فراموش نکنید که این افراد با افزایش تاثیر حتی ساده ترین اقدامات شما منجر شده و بسیاری از برندها با کمک این افراد موفق به فروش بسیار خوب شده اند. با این حال بهترین انتخاب زمانی شکل خواهد گرفت که شما مناسب-ترین فرد را پیدا کرده باشید. در همین راستا به معرفی مکان هایی خواهیم پرداخت که به سادگی می تواند شما را به این خواسته نزدیک کند.
1-Explore Page
این امر که هشتگ های مرتبط با حوزه کاری خود را جست وجو نمایید، می تواند شما را در پیدا کردن موارد مناسب کمک نماید. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که صرفا نباید به تعداد فالوور افراد توجه داشته اشید. درواقع نتایج آمارها حاکی از آن است که بسیاری از این افراد حداقل بخشی از آمار خود را از طریق خرید و اقدامات غیرحرفه ای به دست آورده اند. به همین خاطر تنها بر روی کیفیت کار افراد تمرکز کرده و در این رابطه از همکاری با میکرواینفلوئنسرها با تعداد دنبال کنندگان به مراتب کمتر نیز واهمه نداشته باشید. این امر باعث خواهد شد تا در کنار هزینه کمتر، حتی به نتیجه به مراتب بالاتر نیز دسترسی پیدا کنید. به عنوان نکته پایانی ذکر این امر ضروری است که تنها باید با افرادی همکاری داشته باشید که نوع فعالیت آنها ارتباط لازم را با حوزه کاری شما دارد. در غیر این صورت نتیجه هزینه شما، در پایین-تر حد ممکن خواهد بود. برای مثال اگر در زمینه مد و پوشاک فعالیت دارید، بهترین گزینه ها افرادی هستند که در این زمینه فعال بوده و بلاگر مد و پوشاک هستند.
مطلب مرتبط: چرا اینفلوئنسر مارکتینگ برای برندها مهم است
2-BuzzSumo
این ابزار در زمینه تولید محتوا نیز یکی از موارد بسیار محبوب بوده و باعث می شود تا اطلاعات کاملی نظیر موضوعات و هشتگ های محبوب را پیدا نمایید. همچنین شما می توانید به جست وجوی اینفلوئنسرها پرداخته و با توجه به اطلاعات منتشرشده، اقدام به مقایسه موارد نمایید.
3-Izea
در این سایت شما تنها کافی است تا حوزه های موردنظر خود را جست جو نمایید، این سایت افراد فعال در هر حوزه را به شما معرفی خواهد کرد، با این حال خدمات این سایت تنها شامل مورد فوق نبوده و توصیه می شود تا آشنایی کاملی را نسبت به آن پیدا نمایید.
4-Socialbakers
درست به مانند گزینه قبل، در این سایت نیز تنها کافی است تا حوزه کاری خود را جست و جو کرده و با افراد فعال در حوزه خود آشنا شوید. فراموش نکنید که بسیاری از افراد خود را اینفلوئنسر نمی دانند، با این حال فعالیت های حرفه ای آنها باعث شده است تا تعدادی مخاطب را پیدا کرده وتا به امروز به دنبال استفاده تجاری از محبوبیت خود نبوده اند. بدون شک همکاری با این دسته از افراد بسیار کم هزینه خواهد بود. درواقع این نکته را نیز باید مورد توجه خود قرار دهید که شما باید نسبت به هزینه اقدام خود کاملا آگاه باشید. برای مثال ممکن است به جای همکاری با یک اینفلوئنسر، شما قادر به استفاده از ده ها فرد دیگر باشید.
5-Google Alerts
در هر زمینه ای که مرتبط با اینترنت می باشد، گوگل خدمات فوق العاده ای را ارائه کرده است. یکی از این موارد پنل هشدار آن بوده که برای استفاده از آن تنها کافی است تا کلمات کلیدی خود را وارد نمایید، پس از کوچک ترین اتفاقات پیرامون این حوزه، گوگل شما را مطلع خواهد کرد که بدون شک از دل آنها می توانید افراد مناسبی را پیدا نمایید.
مطلب مرتبط: آینده اینفلوئنسر مارکتینگ در دست میکرواینفلوئنسرها
در نهایت توجه داشته باشید که در مراسم های مرتبط با حوزه کاری خود، می توانید اینفلوئنسرهای زیادی را مشاهده نمایید. بدون شک با کمی جست و جو فرصت کافی برای مکالمه با آنها وجود خواهد داشت. بررسی صفحات دیگر زمینه را برای پیدا کردن اینفلوئنسرهای بیشتر فراهم خواهد نمود. با دنبال کردن یک اینفلوئنسر، شما با تعداد بی شماری پیشنهاد دنبال کردن افراد مشابه مواجه خواهید شد. همچنین صحبت کردن با افرادی که تجربه همکاری با اینفلوئنسرها را داشته اند، می تواند راهنمای عمل بسیار خوبی برای شما باشد.