چهارشنبه, ۷ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Wed, 27 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
بررسی نیازهای کسب و کار در زمینه استراتژی دیجیتال

بحران کرونا و نیاز به استفاده از استراتژی های دیجیتال

4 سال پیش ( 1399/7/16 )
پدیدآورنده : علی آل علی   پدیدآورنده : پریا مرکانت  

شیوع ویروس کرونا در طول ماه های اخیر شرایط دشواری برای کسب و کارها ایجاد کرده است. بسیاری از برندها در طول ماه های اخیر با هدف مشاهده بهبود در زمینه درمان یا پیشگیری از شیوع کرونا اقدام به تعطیلی کسب و کارشان کردند. نکته مهم در این میان ماهیت بلندمدت مواجهه با ویروس کروناست. بنابراین کسب و کارها ناچار از بازگشایی فعالیت‎ شان و اتخاذ راهکارهایی برای کاهش ضررهای جاری هستند. در این میان استفاده از استراتژی های دیجیتال نقش مهمی در بهبود فعالیت برندها در شرایط کرونایی دارد. همین امر ایده اصلی مقاله کنونی را شکل داده است. در ادامه برخی از مهمترین استراتژی های دیجیتال مورد نیاز کسب و کارها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

توسعه خدمات دیجیتال

بحران کرونا نیاز استفاده استراتژی های دیجیتال

پیش از شیوع ویروس کرونا نیز مشتریان تمایل بسیار زیادی برای دسترسی ساده و سریع به خدمات پشتیبانی در صورت نیازشان داشتند. یکی از ایرادهای اصلی برندها در این میان تلاش برای ارائه خودکار خدمات موردنظر است. اکنون با شیوع ویروس کرونا باید هرگونه دیدار حضور میان افراد کاهش پیدا کند. بنابراین در صورت نیاز به ارائه خدمات پس از فروش باید مشتریان شخصا ثبت درخواست نمایند. راه‎ اندازی سامانه‎ های ارائه خدمات به صورت دیجیتال اهمیت بسیار زیادی برای برندها دارد. نکته جالب در این میان زیرساخت‎ های مناسب اکثر برندها برای ساماندهی این حوزه است بنابراین در مقیاسی وسیع هیچ مشکلی پیش روی برندها قرار ندارد.

مطلب مرتبط: تغییرات دنیای کسب و کار پس از بحران کرونا

هرچه شخصی ‎سازی و دیجیتال ساختن ارائه خدمات در حوزه کسب و کار بیشتر مدنظر برندها قرار گیرد، شانس بیشتری برای جلب نظر مشتریان همراه با پرهیز از ریسک‎ های مربوط به کرونا خواهند داشت بنابراین استراتژی موردنظر باید مدنظر اغلب برندها قرار گیرد.

پذیرش پرداخت ‎های آنلاین

بسیاری از کسب و کارها برای سال‎ های طولانی به صورت حضوری فعالیت داشته ‎اند. این امر همراه با دریافت وجه فروش محصولات به صورت نقد یا دست کم دستگاه‎ های کارتخوان بوده است. اکنون با اعمال محدودیت بر روی فعالیت کسب و کارهای حضوری باید شیوه‎ های تازه ‎ای از سوی آنها در نظر گرفته شود. یکی از نکات اساسی در این میان جهت ‎گیری هرچه بیشتر به سوی استفاده از سامانه ‎های پرداخت دیجیتال است. درگاه‎ هایی نظیر PayPal امنیت و سادگی قابل توجهی دارند. این امر امکان مبادله مبالغ کلان میان برندها را امکان ‎پذیر می ‎سازد. بسیاری از کسب و کارها در طول سال‎ های متمادی اقدام به بهبود وضعیت‎ شان در این حوزه کرده‎ اند.

بدون تردید تلاش برای دیجیتال ‎سازی تمامی بخش ‎های کسب و کار در مدت زمانی اندک دشوار خواهد بود. راهکار جایگزین در این میان تلاش برای طراحی نقشه ‎ای مناسب و برداشتن گام‎ های کوچک اما تاثیرگذار است. این امر در بلندمدت وضعیت کسب و کارها را به شدت بهتر خواهد کرد.

طراحی اپ برای برند

امروزه بسیاری از برندهای بزرگ دارای اپ رسمی هستند. این امر موجب تعامل بهینه و هرچه بیشتر مشتریان با برندها می ‎شود. اگر کسب و کار شما دارای سایت رسمی و اکانت‎ های متعدد در شبکه‎ های اجتماعی است، شاید نوبت طراحی اپ رسمی نیز فرا رسیده باشد. این امر دارای اهمیت بسیار زیادی برای کسب و کارهاست.

برندهایی نظیر نایک یا آدیداس در طول دوران قرنطینه با استفاده از اپ ‎های ‎شان اقدام به تعامل با مشتریان کردند. این امر در مورد آدیداس با ارائه تمرین‎ های ورزشی مناسب برای محیط درون خانه دنبال شد. همین امر میزان محبوبیت اپ این برند در استورهای مختلف را به شدت افزایش داده است.

طراحی اپ رسمی با توجه به بحران بلندمدت کرونا ضرورت بسیار زیادی دارد. شاید کسب و کارها در این زمینه دارای مهارت بالایی نباشند، بنابراین همکاری با توسعه‎ دهندگان اپ و برنامه‎ نویس ‎ها ضروری خواهد بود. در غیر این صورت وضعیت کسب و کارها به شدت بغرنج خواهد شد.

طراحی اپ رسمی برای برند هزینه بسیار زیادی در پی ندارد بنابراین همکاری با تیم ‎های معتبر در این عرصه باید در دستور کار قرار گیرد. اگر اپ رسمی یک برند پس از رونمایی با مشکلات عمده در زمینه ارائه خدمات یا حتی کاربری ساده مواجه شود، جلب دوباره اعتماد و نظر کاربران با طراحی اپ تازه دشوار خواهد بود. امروزه داشتن یک اپ رسمی برای برندها درست مانند راه ‎اندازی سایت رسمی دارای اهمیت است بنابراین باید نسبت به رعایت استاندارد تازه عرصه کسب و کار توجه نشان داد.

مقایسه کسب و کارمان با رقبا پیش از مشتریان

امروزه مشتریان برای خرید محصولات و خدمات مختلف اقدام به مقایسه برندهای مختلف می ‎کنند. این امر نوعی عادت رایج در میان برندها محسوب می ‎شود. یکی از نکات مهم در زمینه فعالیت دیجیتال برندها مربوط به مقایسه کسب و کارشان با رقباست. این امر باید با هدف تاکید بر روی مزیت‎ های برند در مقایسه با دیگر رقبا صورت گیرد. اگر یک برند به این نکته توجه نداشته باشد، مشتریان برساس معیارهای شخصی اقدام به مقایسه موردنظر خواهند کرد. شاید یک برند از استانداردهای بالای کسب و کارش مطمئن باشد، اما هرگز امکان اطمینان از نحوه مقایسه‎ اش از سوی مشتریان را نخواهد داشت بنابراین کسب اعتماد نسبت به وضعیت فعالیت رقبا دارای اهمیت بسیار زیادی است.

الگوبرداری از برندهای بزرگ همیشه ایده جذابی محسوب می ‎شود. اگر کسب و کارها نسبت به این نکته توجه کافی نداشته باشند، در بلندمدت با مشکلات متعددی مواجه خواهند شد. الگوبرداری از رقبا در زمینه ارزیابی وضعیت فعالیت ‎شان در زمینه مقایسه با دیگران امکان یادگیری نکات تازه ‎ای را فراهم می‎ سازد.

مطلب مرتبط: «کرونا» در کمین کسب و کار

بازنگری در تعامل دیجیتال با مشتریان

برخی از کسب و کارها برای مدت زمان طولانی در عرصه فعالیت دیجیتال حضور داشته ‎اند. این امر باید با دید مثبت مورد ارزیابی قرار گیرد. نکته مهم در این میان توجه به سابقه کاری چنین برندهایی است. اگر یک برند نسبت به به‎ روز رسانی وضعیت کاری ‎اش اقدام نکند، به سرعت با مشکلات عمده مواجه خواهد شد. نکته مهم در این میان بازنگری در نحوه تعامل دیجیتال با مشتریان به صورت مداوم است. اگر این نکته مدنظر برندها قرار گیرد، به سادگی امکان پرهیز از بروز بحران ‎های بزرگ در زمینه تعامل با مشتریان فراهم خواهد شد.

منبع : entrepreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/R2efawPx
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتامحاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه