یکشنبه, ۲ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Sun, 22 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

کارآفرینان همیشه دوست دارند سایت شان در رتبه های گوگل همان اول قرار بگیرد. اینطوری خیال شان از دریافت ترافیک بالا راحت خواهد بود. شاید بپرسید چرا ترافیک بالا اینقدر مهم است. خب در جواب باید گفت ترافیک بیشتر یعنی دسترسی به مشتریان بالقوه بهتر. مگر کسی هم در دنیا هست که از دسترسی به کلی مشتری درجه یک ناراضی باشد؟ 

اگرچه همه کارآفرینان دوست دارند وضعیت شان از نظر ترافیک و سئو گوگل در بهترین حالت باشد، اما در دنیای واقعی جا برای موفقیت همه برندها نیست. به همین خاطر همیشه برخی از کسب و کارها در این ماموریت سخت و نفسگیر با شکست رو به رو می شوند. به طوری که بعد از مدتی دست از پا درازتر سر خانه اول شان برگشته و دیگر هیچ فرصتی برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف پیدا نمی کنند. 

افزایش ترافیک ارگانیک سایت

بحث افزایش ترافیک ارگانیک وقتی با عجله بیش از اندازه کارآفرینان ترکیب می شود، همیشه دردسرهای زیادی به همراه خواهد داشت. به طوری که خیلی از کارآفرینان برای اینکه اوضاع شان از نقطه نظر سئو را بهبود بخشند، دائما باید در تلاش برای کم کردن عجله شان باشند. خب ما در این مقاله قصد داریم به شما برای افزایش ترافیک ارگانیک سایت تان در سریع ترین زمان ممکن کمک کنیم. اینطوری یکی از رویاهای قدیمی و تقریبا محال کارآفرینان رنگ واقعیت به خودش خواهد گرفت. 

مطلب مرتبط: ترافیک ارگانیک (Organic Traffic) چیست و چطور به دست می آید؟

یادتان باشد، اگر دوست دارید سریعا ترافیک سایت تان افزایش پیدا کند، خودتان هم باید سرعت عمل خوبی داشته باشید. خب نمی شود که کارآفرینان از عالم و آدم انتظار داشته باشند، اما وقتی نوبت خودشان می شود هیچ کاری نکنند. 

خب اگر آماده هستید، ماجراجویی مان در دنیای ترافیک سایت ها را شروع کنیم. 

1.    بازیابی صفحات سایت با اطلاعات تازه

بازیابی صفحات سایت با اطلاعات تازه

اگر تجربه گشت و گذار در سایت های مختلف را داشته باشید، بارها و بارها با صفحاتی رو به رو شده اید که هیچ نشانه ای از اطلاعات تازه ندارند. این روزها معمولا هر سایتی تاریخ بارگذاری محتوا را در گوشه صفحه درج می کند. اگر سایت شما هنوز هم محتوایی مربوط به سال های قبل دارد که در صفحات اول نمایش داده می شود، باید خیلی زود اوضاع تان را عوض کنید؛ چراکه چنین محتواهایی اصلا به درد کاربران نمی خورد. 

باور کنید یا نه، هر محتوایی در دنیای آنلاین یک تاریخ مصرف دارد. دقیقا مثل مواد خوراکی که بعد از انقضای تاریخ مصرف دیگر به درد نمی خورند. در این شرایط شما باید با دقت نظر خاصی دست به تولید محتوا زده و بعد از پایان تاریخ انقضا به فکر محتوایی تازه باشید. این فرآیند معمولا هزینه زیادی هم برای برندها به همراه دارد؛ چراکه قدرت مالی کسب و کارها را به طور قابل ملاحظه ای کاهش داده و اجازه نمی دهد پولی پس انداز کنند.

یک میانبر ایده آل در شرایط جاری استفاده از استراتژی «بازیابی محتوا» است. شاید اولین باری باشد که اسم این استراتژی به گوش تان می خورد. خب در این صورت لازم نیست خیلی تعجب کنید؛ چراکه بازیابی صفحات سایت اصلا کار سختی نیست. کافی است نگاهی به محتوای قدیمی سایت تان انداخته و با اطلاعات تازه جانی دوباره به آنها دهید. اینطوری کارتان نه تنها بهتر از هر زمان دیگری جلو می‏ رود، بلکه دیگر لازم نیست کلی هزینه برای بهبود اوضاع سایت تان متحمل شوید. 

یادتان باشد، محتوایی که انتخاب می کنید، باید به اندازه کافی موضوع جذابی داشته باشند تا مخاطب را به خودش جذب کند. بنابراین بد نیست قبل از انتخاب نهایی نظر چند تا از دوستان تان را هم جویا شوید. اینطوری کار بسیار بهتری برای اثرگذاری بر روی مخاطب تان خواهید داشت. ماجرا جالب شد، نه؟

2.    افزودن بک لینک به صفحات مرده

افزودن بک لینک به صفحات مرده

سایت ها معمولا صفحاتی دارند که مرده محسوب می شوند. منظور ما از صفحات مرده همان لینک هایی است که وقتی روی شان کلیک می کنیم، صفحه ای بزرگ با خطای 404 جلوی روی آدم ظاهر می شود. چنین صفحاتی نه تنها حسابی ذوق کاربران را کور می کند، بلکه نشانه ای منفی برای الگوریتم گوگل هم محسوب می شود. اگر سایت تان پر از این نشانه هاست، اصلا جای تعجبی ندارد که گوگل روی خوش به شما نشان ندهد. 

راهکار ما در این بخش برای بهبود وضعیت ترافیک ورودی سایت توجه به صفحات مرده است. ماموریت شما مشخص است. شما باید اول از همه دست به کار شده و این صفحات را به روز اول شان برگردانید. اینطوری فرصتی هرچند کوچک برای دلجویی از مخاطب پیدا می کنید. در مرحله بعد استفاده از بک لینک ها به شما کمک می کند تا اعتبار محتوای تان را بیشتر کنید. 

بک لینک ها در واقع به شما کمک می کنند تا از منابع دیگر ترافیک به سوی سایت تان روانه کنید. بنابراین استفاده از بک لینک های خوب عملا شانس تان برای دریافت ترافیک را چند برابر می کند. خب چه کسی گفته شما باید دائما چشم تان به گوگل باشد تا ترافیک ارگانیک تان بیشتر شود؟ گاهی اوقات بد نیست خودتان دست به کار شده و اوضاع را به سود خود تغییر دهید. اینطوری بدون هیچ مشکلی کارتان بهتر خواهد شد. 

این روزها روابط میان سایت ها اهمیت بسیار زیادی دارد. گاهی اوقات شما برای اینکه اوضاع تان از نظر سئو را بهبود بخشید، باید روی ترافیک دریافتی از سایت های دیگر نیز حساب کنید. هرچه باشد گوگل در نهایت ترافیک کلی شما را به عنوان معیار رتبه بندی در نظر می گیرد. 

این میان هم اصلا فرقی میان ترافیک ورودی از گوگل و سایر منابع نیست. پس باید استفاده از بک لینک ها را به عنوان یک استراتژی عملی در نظر بگیرید. 

مطلب مرتبط: چطور ترافیک سایت را با راهکارهای ساده افزایش دهیم؟

3.    استفاده از لینک های داخلی

استفاده از لینک های داخلی

چقدر محتوای درون سایت شما به هم پیوند یافته اند؟ این نکته مهمی برای کسب و کارها محسوب می شود. مثلا سایتی را در نظر بگیرید که به طور تخصصی در زمینه فروش لوازم ورزشی فعالیت دارد. این سایت در کنار فروشگاه احتمالا یک وبلاگ پر از محتوای به درد بخور هم خواهد داشت. تا اینجا همه چیز مطابق انتظار پیش می‏ رود. چه بسا برخی از مشتریان قبل از خرید گشت و گذاری در میان محتوای مختلف سایت هم داشته باشند. اینطوری آمادگی لازم برای خرید با دست پر را خواهند یافت. 

فرض کنید یکی از مشتریان برند که به محصولات حوزه بسکتبال علاقه دارد، شروع به مطالعه یک مقاله ساده درباره نحوه تمرین ربودن توپ از رقیب کند. بی شک مخاطب قصه ما بعد از مطالعه این مطلب کلی سوال برایش ایجاد خواهد شد. حالا اگر در همین وبلاگ لینک های جانبی برای مطالعه بیشتر وجود داشته باشد، احتمالا زمان حضور کاربران در سایت افزایش چشمگیری پیدا می کند، مگر نه؟

استفاده از لینک های داخلی در واقع به کسب و کارها برای بهبود اوضاع شان در دنیای کسب و کار کمک می کند. ماجرا از این قرار است که شما با لینک های داخلی در عمل مخاطب را به سایر مطالب موجود در سایت تان ارجاع می دهید. اینطوری مدت زمان حضور کاربران در سایت شما به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت. از آنجایی که یکی از معیارهای اساسی در رتبه بندی سایت ها از سوی گوگل میانگین زمان حضور کاربران در سایت است، این نکته به مرور زمان اهمیت بیشتری هم پیدا خواهد کرد. به طوری که بعد از مدت زمانی کوتاه کسب و کار شما بدل به یک گزینه جذاب برای مشتریان خواهد شد. 

یادتان باشد، لینک های داخلی باید حتما در سایت خودتان واقع شده باشند. به علاوه، کیفیت همه محتوا باید در یک سطح باشد. وگرنه مخاطب با مطالعه یک مقاله بد حسابی از کسب و کارتان ناامید شده و چه بسا سراغ رقبای تان برود. 

اشتباهی که معمولا خیلی از بازاریاب ها مرتکب می شوند، تولید یکی دو تا محتوای درجه یک و سپس شروع به بارگذاری محتوای معمولی است. این استراتژی خیلی زود دست تان را برای مشتریان رو کرده و آن وقت دیگر کسی به شما نگاه هم نخواهد کرد. پس همیشه محتوایی  درجه یک برای مخاطب تان دم دست داشته باشید. اینطوری کارتان خیلی راحت تر جلو می‏ رود. 

4.    ترجمه محتوای محبوب سایت

ترجمه محتوای محبوب سایت

چه کسی گفته شما باید همیشه روی مخاطب داخلی برای بهبود وضع سئو و ترافیک دریافتی حساب باز کنید؟ مثلا کسب و کاری که در ایران حسابی محبوب است، چرا نباید به مرور زمان دامنه مشتریانش را افزایش داده و روی مشتریان بین المللی حساب باز کند؟ این نکته درباره سایت های خبری نیز مصداق دارد. این روزها بسیاری از خبرگزاری های محلی نسخه انگلیسی نیز برای سایت شان دارند تا محتوای جذاب شان به دست کاربران جهانی برسد. 

اگر شما کسب و کار نوپایی در دنیا محسوب می شوید، احتمالا نیاز به جلب نظر مخاطب در کمترین زمان ممکن دارید. این عجله شما کاملا قابل درک است. با این حال باید همراه با یک اقدام فوری و تاثیرگذار باشد. توصیه ما در این بخش استفاده از پتانسیل ترجمه محتوا برای افزایش ترافیک سایت است. اجازه دهید از یک مثال ساده استفاده کنیم. فرض کنید شما محتوایی کاربردی در زمینه عوض کردن باتری لپ تاپ در خانه تولید کرده اید. در این صورت بد نیست یک نسخه انگلیسی هم از این محتوا تهیه کنید تا مخاطب جهانی هم بتواند از آن استفاده کند. 

این امر به شما کمک شایانی برای اثرگذاری بر روی مخاطب و بهبود اوضاع تان در بازار خواهد کرد. به طوری که خیلی زود وضعیت تان از این رو به آن رو شده و دیگر لازم نیست دائما دنبال مخاطب بگردید. 

ترجمه محتوا کاری نیست که کارآفرینان به همین راحتی انجام دهند. شما حتی اگر وقت کافی برای این کار داشته باشید، باز هم دغدغه های مهمتری دارید. بنابراین بهتر است از یک ترجمه حرفه ای برای این ماموریت مهم استفاده کنید. هرچه باشد، شما کارآفرین هستید، نه مترجم!

اگر نظر ما را بخواهید، اصلا لازم نیست تک تک محتوای سایت را ترجمه کنید. در عوض روی محتوای محبوب در میان کاربران دست گذاشته و همان ها را بدل به محتوایی درجه یک سازید. اینطوری کارتان ساده تر و کم هزینه جلو می‏ رود. هرچه باشد یک محاسبه سرانگشتی کافی است که متوجه هزینه بالای ترجمه تمام محتوای سایت تان شوید. 

مطلب مرتبط: چگونه ترافیک سایت خود را افزایش دهیم؟

5.    خلق تیترهای بهتر با هوش مصنوعی

خلق تیترهای بهتر با هوش مصنوعی

این روزها هوش مصنوعی در اوج محبوبیت به سر می برد. به طوری که خیلی از کارآفرینان فکر می کنند آینده بازار با هوش مصنوعی رقم خورده و هیچ چیز دیگری جایگزینش نمی شود. راستش را بخواهید، خیلی از این خوش خیالی ها در آینده نزدیک امکان پذیر نیست. با این حال شما می توانید به راحتی از برخی ویژگی های هوش مصنوعی همین حالا هم استفاده کنید. 

یکی از کارهایی که حرص هر بازاریابی را درمی آورد، انتخاب تیتر برای محتواست. این کار چه بسا روزها از یک بازاریاب زمان گرفته و دست آخر هم هیچ نتیجه مناسبی به همراه نداشته باشد. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز استفاده از هوش مصنوعی در این راستا را ضروری می دانیم. 

بی شک تا اسم هوش مصنوعی می آید، آدم با کلی گزینه مختلف رو به رو خواهد شد. انگار هر کسی خوشی زیر دلش زده، یک ابزار دارای هوش مصنوعی طراحی و روانه بازار کرده است. در این میان شما برای اینکه اوضاع تان را کمی هم که شده بهتر کنید، نیاز دارید یک گزینه مطمئن دم دست داشته باشید. اگر نظر ما را بخواهید، هیچ گزینه ای بهتر از چت جی پی تی (Chat GPT) نیست. این ابزار به شما کمک می کند تا به راحتی تیترهای جذابی برای محتوای تان طراحی کنید. آن هم بدون اینکه روزها سر این موضوع وقت گذاشته و از کار و زندگی بیفتید.

ما در روزنامه فرصت امروز همیشه طرفدار میانبرهای کاربردی هستیم. هوش مصنوعی یکی از آن میانبرهایی است که در طول سال های اخیر حسابی جذاب شده است. بنابراین شما به عنوان یک کارآفرین باهوش باید هرچه زودتر خودتان را برای رقابت بر سر این حوزه آماده کنید. اینطوری از جریان سریع بازار عقب نمی افتید. 

کار با چت جی پی تی به اندازه کافی ساده هست که دیگر نیازی به راهنمای جانبی نداشته باشد. با این حال اگر شما وسواس زیادی دارید، اجازه دهید کمی کمک تان کنیم. شما برای انتخاب تیتر دو راهکار کلی پیش‎ رو دارید. اولین راهکار شامل استفاده از بخش تعامل متنی است. در این بخش شما به سادگی جزییات مربوط به تیتر دلخواه تان را نوشته و در نهایت گزینه های مختلفی دریافت می کنید. در حالت بعدی، شما محتوای تان را در قالب یک فایل به چت جی پی تی می دهید و این ابزار خیلی زود تیترهای مناسب برای آن را تحویل تان خواهد داد؛ به همین سادگی. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و کلی تیتر برای سایت تان دربیاورید.

الگوریتم گوگل حساسیت زیادی نسبت به تیترها دارد. اگر شما در تیترتان از کلیدواژه های درست و حسابی استفاده نکنید، خیلی زود گوگل متوجه ایراد کارتان شده و دیگر روی خوش به شما نشان نخواهد داد. بنابراین ضروری است از همان اولین قدم با تیترهای جذاب وارد بازار شده و کارتان را جلو ببرید. وگرنه خیلی زود پشیمان خواهید شد. 

6.    استفاده از محتوای بصری در محتوا

استفاده از محتوای بصری در محتوا

آخرین نکته ای که برای بهبود ترافیک دریافتی سایت باید مدنظرتان باشد، استفاده از محتوای بصری است. این روزها همچنان متن عنصر مهمی در سایت ها محسوب می شود. با این حال حوصله کاربران از مطالعه متن های طولانی خیلی زود سر می‏ رود. به همین خاطر شما باید سرعت عمل تان در استفاده از محتوای بصری را افزایش دهید. 

محتوای بصری در میانه متن نه تنها به چشم مخاطب استراحت می دهد، بلکه موجب فهم بهتر مطلب خواهد شد. این امر به شما کمک می کند تا خیلی راحت تر روی مخاطب تان اثر گذاشته و نظر او را به سوی محتوای تان جلب کنید. 

این روزها کسب و کارهایی که دنبال اثرگذاری بر روی مخاطب هدف هستند، باید شرایط ویژه ای برای خودشان در نظر بگیرند؛ چراکه انتظارات کاربران به طور تصاعدی افزایش یافته است. بنابراین جایی برای اشتباه وجود ندارد. در این میان اگر شما کوچک ترین اشتباهی انجام دهید، خیلی زود از سوی کاربران مجازات خواهید شد. به طوری که حتی بارگذاری یک پست بدون المان های بصری عواقب وحشتناکی برای برندتان به همراه خواهد داشت. 

ما در روزنامه فرصت امروز همیشه عناصر بصری در محتوا را ستایش می کنیم. یادتان باشد، امروزه 80 درصد ترافیک کلی اینترنت به محتوای ویدئویی اختصاص دارد. بنابراین باید حواس تان به این نکته کلیدی باشد. وگرنه سرتان حسابی بی کلاه خواهد ماند. آن وقت دیگر پشیمانی هیچ سودی نخواهد داشت. 

مطلب مرتبط: چگونه ترافیک سایت تان به طور حرفه ای را افزایش دهید؟

سخن پایانی

آشنایی با افزایش ترافیک ارگانیک سایت

افزایش ترافیک ارگانیک سایت ها هدف مهمی برای بازاریابی و به طور کلی تمام افراد درگیر در فرآیند تولید محتوا محسوب می شود. این ماموریت مهم هرچه سریع تر دنبال شود، اطمینان خاطر بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت. نکته کلیدی در این میان سرعت عمل شماست. خب انتظار ندارید که تا آخر سال برای انجام این ماموریت وقت داشته باشید؟ 

نکته ای که در این میان باید همیشه حواس تان به آن باشد، توانایی های برندتان است. به طوری که در کنار عجله فراوان، باید نیم نگاهی به پتانسیل و امکانات در دسترس برندتان هم داشته باشید. وگرنه کلاه تان پس معرکه خواهد بود. خیلی وقت ها انتظارات کارآفرینان با اوضاع برندشان سازگار نیست. بنابراین قبل از اینکه انتظارات تان را بالا ببرید، نیم نگاهی به اوضاع برندتان داشته باشید.

من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات این مقاله کمکی هرچند کوچک به شما برای آشنایی با افزایش ترافیک ارگانیک سایت در بازه زمانی کوتاه کرده باشد. یادتان نرود، اجرای تمام تکنیک های مورد بحث در این مقاله ضامن موفقیت تان خواهد بود. پس انتخاب دلبخواهانه از میان آنها را کنار بگذارید. هر جا هم سوال یا مشکلی برای تان پیش آمد، همکاران من در روزنامه فرصت امروز همیشه آماده پاسخگویی به شما هستند. پس تعارف را کنار گذاشته و با ما در ارتباط باشید. 

منابع:

https://ahrefs.com

https://aioseo.com

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/9n2amoSV
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه