جلب توجه مشتریان کار ساده ای نیست. امروزه بسیاری از مشتریان برندها در شبکه های اجتماعی و فضای اینترنت حضور دارند. اگرچه مدیریت سایت رسمی از سوی برندها ایده تازه ی نیست، اما مرور زمان شیوه های مطمئنی برای افزایش ترافیک سایت در اختیار بازاریاب ها قرار داده است. بسیاری از برندها در تلاش برای فروش محصولات شان به صورت آنلاین هستند. هر هدفی که از سوی برندها در دنیای آنلاین دنبال می شود، بدون افزایش ترافیک سایت تحقق پذیر نخواهد بود. به همین دلیل در ادامه به بررسی برخی از مهمترین تکنیک ها در زمینه افزایش ترافیک سایت رسمی برند خواهیم پرداخت.
1. مدیریت سئو
سئو محتوای سایت یکی از مهمترین نکات برای افزایش ترافیک سایت است. امروزه تعداد بالایی از برندها در تلاش برای بهبود وضعیت سئو سایت شان هستند. نکته مهم در این میان عدم آشنایی کامل با این مفهوم است. اغلب بازاریاب ها فرآیند مدیریت سئو را شامل استفاده از کلیدواژه های مناسب و مرتبط به هم برای جلب توجه هرچه بیشتر کاربران تلقی می کنند. این امر نیازمند آشنایی دقیق با حوزه کسب و کار، شناسایی سلیقه مخاطب هدف و مهارت در زمینه کار با الگوریتم موتورهای جست وجو است. متاسفانه بسیاری از برندها فقط اقدام به گردآوری برخی از کلیدواژه های اساسی می کنند. این امر تاثیر کافی بر روی افزایش ترافیک سایت ها ندارد بنابراین مشاهده شکایت برندها از نحوه اثرگذاری تکنیک های سئو بر روی ترافیک سایت شان امری طبیعی خواهد بود.
مطلب مرتبط: بررسی 10 راهکار ساده برای افزایش ترافیک سایت
مدیریت سئو در طول زمان، مانند هر حوزه دیگری، دستخوش تغییرات قابل ملاحظه ای شده است بنابراین تکیه بر روی تکنیک های واحد برای سئو سایت امری مناسب نخواهد بود. اگر شما حوصله کافی برای جست وجوی محتوای تازه در عرصه بازاریابی و سئو را دارید، باید به طور منظم شیوه مدیریت سئو برندتان را تغییر دهید. این امر در بلندمدت نتیجه به مراتب بهتری برای برندها به ارمغان خواهد آورد.
2. ارتباط معنادار لینک ها
ایجاد ارتباط در میان لینک های مختلف سایت امری طبیعی است. بسیاری از برندها برای جلب توجه کاربران به محتوای مختلف شان اقدام به پیشنهاد مطالب مشابه به آنها می کنند. نکته مهم در این میان استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای ارائه بهترین پیشنهاد به مخاطب هدف است. اگر این نکته مدنظر بازاریاب ها قرار نگیرد، امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی بازدیدکنندگان سایت از بین خواهد رفت.
امروزه بسیاری از بازاریاب ها با نحوه ایجاد ارتباط میان لینک ها آشنایی ندارند. اگر شما علاقه مند به بهبود وضعیت برندتان در این حوزه هستید، استفاد از دوره های آموزشی رایگان در سطح اینترنت ایده جذابی خواهد بود. همچنین با مراجعه به سایت یک برند مشهور و معتبر امکان یادگیری نکات آموزنده از نحوه ایجاد ارتباط لینک ها در سایت موردنظر وجود خواهد داشت.
ساده ترین راهکار برای ایجاد ارتباط میان لینک های سایت طبقه بندی شان براساس تنوع موضوعی است. این امر کار را برای ایجاد ارتباط میان لینک های مختلف ساده تر خواهد کرد. مهمترین نکته در این میان به روز رسانی محتوای سایت به صورت مداوم است. این امر تاثیر مثبتی بر روی ذهنیت کاربران از سایت برند خواهد داشت.
3. توجه به فعالیت اسپانسری
امروزه بسیاری از رویدادهای مهم در سراسر دنیا نیازمند اسپانسر برای تامین هزینه های شان هستند. برندها برای جلب نظر مخاطب هدف و افزایش ترافیک سایت یا اکانت های شان در شبکه های اجتماعی اقدام به فعالیت به عنوان اسپانسر مراسم های مختلف می کنند. این امر شاید در نگاه نخست عجیب یا حتی همراه با ریسک بسیار زیادی باشد، اما در صورت پیاده سازی درست از سوی کسب و کارها امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به همراه دارد.
انتخاب مراسم یا هرگونه رویداد دیگری برای فعالیت به عنوان اسپانسر باید براساس نقاط اشتراک میان کسب و کارها و مراسم موردنظر باشد. اشتباه برخی از بازاریاب ها انتخاب مراسم های معتبر اما بی ارتباط با حوزه تخصصی کسب و کار است. این امر موجب بی توجهی کاربران به تبلیغات برند موردنظر در طول مراسم خواهد شد.
امروزه بسیاری از برندها در زمینه فعالیت به عنوان اسپانسر فعالیت دارند، اما همه شان به یک اندازه موفق نیستند. یادگیری نکات تازه از اسپانسرهای شکست خورده یا نمونه های موفق ایده های تازه ای در اختیار برندها قرار می دهد بنابراین باید به طور مداوم اقدام به ارزیابی کمپین های مختلف نماییم.
4. انتشار محتوای تبلیغاتی
شبکه های اجتماعی و سایت های خبری پربازدید برای برندها اهداف جذابی هستند. انتشار محتوای تبلیغاتی در سایت ها و شبکه های اجتماعی محبوب تاثیر انکارناپذیری بر روی افزایش ترافیک سایت دارد. این امر در صورت طراحی تبلیغات مناسب شانس برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت افزایش خواهد داد.
امروزه یکی از شکایت های اصلی کاربران نسبت به تبلیغات درون سایت ها یا شبکه های اجتماعی مربوط به عدم انطباق شان با سلیقه شخصی کاربران است. خوشبختانه فناوری هوش مصنوعی در زمینه مدیریت سئو، بازاریابی و ساماندهی سایت نتایج قابل توجهی به ارمغان آورده است. اکنون تبلیغات برندها به طور هوشمند در اختیار کاربران علاقه مند به ماهیت کسب و کارشان قرار می گیرد. بنابراین تعداد اعتراضات نسبت به انتشار محتوای تبلیغاتی غیرمرتبط با سلیقه کاربران به شدت کاهش یافته است.
5. توجه به رأی کاربران
امروزه اغلب مطالب سایت ها همراه با بخشی برای رأی دهی کاربران است. این امر رتبه کلی محتوای موردنظر در سایت را مشخص می کند. نکته جالب در این میان توجه الگوریم گوگل برای رتبه بندی لینک ها براساس رأیگیری های مورد نظر است. شاید در نگاه نخست حذف رأیگیری موردنظر ایده جذابی باشد، اما تاثیرگذاری موردنظر را در پی ندارد. گوگل در صورت عدم درج بخش رأی گیری نسبت به وضعیت سایت ها واکنش منفی نشان خواهد داد بنابراین کسب رتبه های برتر از سوی سایت موردنظر بسیار غیرممکن می شود.
مطلب مرتبط: راهکارهایی ساده برای افزایش ترافیک سایت
امروزه مدیریت سایت امر دشواری محسوب می شود. تلاش برای افزایش ترافیک سایت فرآیند متنوعی را شامل می شود. نکات مورد بحث در این مقاله ساده ترین و در عین حال تاثیرگذارترین نکات برای بهبود وضعیت سایت ها را مورد بررسی قرار داد. استفاده از آنها در کنار تلاش برای یادگیری نکات تازه به صورت مداوم تاثیر مثبتی بر روی وضعیت سایت برندها خواهد داشت.