راه اندازی یک استارت آپ در دنیایی که هزاران شرکت دیگر نیز برای جلب نظر مشتریان و سود فعالیت دارند، کار ساده ای نیست. این امر اغلب اوقات برای کارآفرینان به معنای ساعت های کاری طولانی و همچنین تحمل فشار کاری بالا خواهد بود. در این میان بحث مربوط به بازاریابی مناسب برای استارت آپ را نیز باید مدنظر قرار داد. بدون تردید هر فعالیتی در دنیای کسب و کار بدون بازاریابی مناسب شکست خواهد خورد. به همین خاطر شما باید خیلی زود برای استارت آپ تان به دنبال ایده های بازاریابی باشید، در غیر این صورت جلب نظر مشتریان و سرمایه گذارها امری غیرممکن خواهد بود.
بازاریابی برای یک استارت آپ اگر همراه با کلیشه های رایج باشد، هیچ فایده ای برای کارآفرینان نخواهد داشت. درست به همین خاطر شما باید همیشه اصالت محتوای بازاریابی تان را در کانون توجه قرار دهید. هدف اصلی در این مقاله کمک به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با چاشنی اصالت در تولید محتوا و بازاریابی است. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این رابطه را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.
شناخت درست مخاطب هدف
شما برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به استفاده از نکات کلیدی و همچنین شناخت بهینه مخاطب هدف دارید. این امر اهمیت بسیار زیادی در زمینه تولید محتوا خواهد داشت. امروزه بسیاری از برندها بدون شناخت مخاطب هدف اقدام به استفاده از تکنیک های بازاریابی می کنند. این امر نه تنها تاثیری بر روی میزان محبوبیت استارت آپ شما نخواهد داشت، بلکه از همان ابتدا مشتریان را نسبت به آن ناامید خواهد کرد.
مطلب مرتبط: طراحی برنامه بازاریابی برای استارت آپ ها
خلاقیت در ارائه پیام بازاریابی
پیام کمپین بازاریابی شما باید نظر مخاطب هدف را در همان ابتدای امر جلب کند. این نکته برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بسیار مهم و حیاتی محسوب می شود. درست به همین خاطر در صورتی که شما مهارت لازم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با چنین تکنیکی را نداشته باشید، خیلی زود استارت آپ تان شکست خواهد خورد.
تنها کاری که شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در این بخش باید انجام دهید، ارزیابی چند باره پیام بازاریابی تان پس از پایان کار است. این امر به شما برای پیدا کردن نقاط ضعف پیام بازاریابی تان و در صورت امکان رفع شان کمک خواهد کرد. بی شک این راهکار بسیار بهتر از مواجهه با موجی از اعتراض های مشتریان در بازار نسبت به عملکرد برندتان خواهد بود. دست کم در این یک مورد شما فرصت کافی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور حرفه ای و بهره گیری از موفقیت موردنظر در ادامه مسیر را خواهید داشت.
سرمایه گذاری بر روی شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی دیگر به طور کامل جایگزین کانال های بازاریابی قدیمی شده اند. امروزه تمام برندها در شبکه های اجتماعی حضور فعالی دارند. درست به همین خاطر شما باید کارتان در این بخش را به سرعت پیگیری نمایید، در غیر این صورت شاید خیلی زود توانایی تان برای جلب نظر مخاطب هدف به طور کامل از بین برود.
نکته مهم برای فعالیت در شبکه های اجتماعی تلاش برای تعامل عمیق با مخاطب هدف است این امر شما را نسبت به سایر برندها و کسب و کارهایی که به دنبال انتشار خشک و خالی محتوای در شبکه های اجتماعی هستند، متمایز خواهد کرد. با این حساب دیگر مشکلی از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیش روی تان قرار نمی گیرد.
بیان نکاتی برای بحث مشتریان
مشتریان همیشه بحث و گفت و گو درباره برندها را دوست دارند. به همین خاطر شما در فرآیند بازاریابی تان باید نکات کلیدی به منظور بحث مشتریان را به یاد داشته باشید. این امر امکان تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف را به همراه داشته و فرآیند بازاریابی تان را به طور کامل متحول خواهد کرد.
مطلب مرتبط: توصیه های عملی بازاریابی برای استارت آپ ها
بی تردید برندهایی که در طول سال حتی یک بار هم اسم شان از سوی مشتریان به زبان آورده نمی شود، در نهایت سهم زیادی از بازار فروش نخواهند داشت. این امر باید برای شما به طور کلیدی روشنگر باشد، در غیر این صورت خیلی زود شما هم تبدیل به یکی از این برندها خواهد شد. پس همیشه به هنگام طراحی کمپین بازاریابی برای استارت آپ تان به فکر نکاتی برای بحث بیشتر مخاطب هدف تان باشید.