دوشنبه, ۱ بهمن(۱۱) ۱۴۰۳ / Mon, 20 Jan(1) 2025 /
           
فرصت امروز

چیدمان فروشگاه به روش پیست مسابقه رویکرد محبوبی در میان خرده فروشان است. در این چیدمان بخش های مختلف دورتادور فروشگاه هستند. آنها درون فضای مرکزی گروه بندی  شده اند. این نوع چیدمان به خریدار امکان می دهد که نسبتا آسان و آزاد دور فروشگاه حرکت کند. ایده آل است که گروه بندی شکل منطقی داشته باشد و نوعی مکمل فراهم بیاورد؛ برای مثال بخش رنگ باید کنار بخش خانه باشد. این ممکن است خریدهای اضافی را تحریک کند؛ جایی که خریدار با قصد خرید رنگ وارد فروشگاه می شود اما ممکن است برخی مبلمان ها را هم ببیند که جذابیت خیلی بالایی داشته باشند.

به گزارش هورموند، این رویکرد در معرض دید بودن حداکثری محصول را به خریداران عرضه می کند. خلاصه اینکه تصمیم های چیدمان فروشگاه باید عوامل زیر را هم از دیدگاه خرده فروش و هم از دیدگاه خریدار در نظر بگیرد:

- مدیریت جریان پاخور مشتری: تا جایی که ممکن باشد، خرده فروش ها باید راهروهایی داشته باشند که امکان گفت وگوی راحت خریداران را فراهم کند. مناطق ازدحام در زمان های اوج خرید باعث ایجاد آزردگی می شود.

- ایجاد موقعیت های جذاب: در ترکیب با محیط فروشگاه، خرده فروش ها به صورت ایده آل دوست دارند که خریداران تا می توانند در فروشگاه از مناطق بیشتری بازدید کنند. موقعیت یابی هوشمندانه کالاهای خاص، مثلا کالاهای کم قیمت در انتهای فروشگاه (تا خریداران مجبور باشند از کنار کالاهای گران قیمت تر بگذرند) ممکن است به سطح بالاتر خریدها منجر شود.

- تزریق هیجان: خرده فروش هایی که خیلی محکم به چیدمان های شبکه ای می چسبند این ریسک را به وجود می آورند که خرید را برای خریداران خسته کننده و تکراری کنند. نسخه ای از واحدهای نمایش دهی و قفسه ها می توانند فضا را در فروشگاه بشکنند و خریداران را وسوسه کنند که کالا را در مناطق خاص فروشگاه بازرسی کنند. مثلا در انتهای راهرویی طولانی در سوپرمارکت ممکن است با احتیاط نگاه کنند که در واحد نمایش دهی کدام نوشابه ها یا عطرهای جدید معرفی شده اند.

- تشویق به خرید کالاهای اضافی: بیشتر احتمال می رود چیدمانی که محصولات مکمل را کنار هم می گذارد فروش اضافی ایجاد کند. مثلا ممکن است بسیاری از آقایان خرید یک دست کت وشلوار را برای مصاحبه کاری خرید اصلی شان در نظر بگیرند. احتمال دارد چیدمانی که بلوز و کراوات را نزدیک بخش کت وشلوار قرار می دهد منجر به خرید اضافی بدون واردکردن فشار بی مورد روی مشتری بشود.

- تشویق به خریدهای تفریحی: خریدارها را می توان وسوسه کرد که کالاهایی بخرند که از اول بخشی از فهرست خرید یا برنامه شان نبوده است. در سوپرمارکت ها مثلا خرده فروش ها کالاهای اسنکی را تا جای ممکن نزدیک یا درست کنار مناطق صندوق می گذارند که انتقادهای بسیاری را از گروه های مصرف کننده برانگیخته است؛ آنها ادعا می کنند که خرده فروش ها هم در رفتار کودکان و هم در رفتار والدین دستکاری می کنند. گذاشتن خمیردندان که کودکان را هدف گرفته، در قفسه بندی پایین هم مثالی از دستکاری یا روان شناسی هوشمندانه خرده فروش است که بستگی به نظر شما دارد!

- تشویق گشتن در فروشگاه: این مورد مرتبط با محیط خرده فروشی است که در آن خرده فروش می خواهد خریداران را تشویق کند که تعلل کنند و زمان بیشتری را در بخش یا رده خاصی از فروشگاه بگذرانند.

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/x2OYTh4y
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکسirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپورخرید PS5مبلمان اداریقیمت طلای آبشدهنرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیکوچینگ فراکوچتعمیر اینورترکناف سقف کناف سقف کاذب
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه