فروشگاه پاپ آپ را باید نمونه های موقتی دانست که احداث و جمع آوری آنها حتی به یک روز زمان هم نیاز نخواهد داشت. اگرچه این نوع از فروشگاه ها در کشورهایی نظیر آمریکا، کانادا، استرالیا و انگلستان به وفور یافت می شود، با این حال در سایر کشورها پدیده ای جدید و ناشناخته است. نمونه اولیه آن در دهه 90 میلادی در حومه شهرها پدید آمد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که هر برندی می تواند از آن استفاده کرده و با این اقدام امکان فروش بیشتر را با صرف کمترین هزینه فراهم آورد، با این حال سوال اصلی این است که چگونه می توان بهترین عملکرد را در این زمینه داشته باشیم؟ در همین راستا به بررسی شش راز موفقیت یک فروشگاه پاپ آپ خواهیم پرداخت.
1-هدف داشته باشید
شما باید بدانید که به چه دلیل به دنبال احداث یک یا چند فروشگاه پاپآپ هستید. برای مثال ممکن است فروش محصولات قدیمی که در انبار باقی مانده است، اهداف اصلی شما باشد. درواقع شما باید دلیلی درست داشته باشید در غیر این صورت نتیجه لازم را به دست نخواهید آورد. همچنین فراموش نکنید که به علت سرعت بالای حضور شما، ممکن است سوالات زیادی در ذهن مخاطبان شکل گیرد. به همین خاطر شما باید به خوبی پاسخگوی سوالات افراد باشید تا آنها بتوانند با ماهیت کار شما آشنا شوند. به همین خاطر حتی لازم است تا یک دوره توجیهی را برای فروشندگان خود داشته باشید تا بهترین عملکرد ممکن را از خود نشان دهند. در نهایت هدف شما تعیینکننده این امر خواهد بود که مدتزمان فعالیت این نوع از فروشگاه، تا چه زمانی باشد.
مطلب مرتبط: چگونه از پاپ آپ ها برای بهبود بازاریابی اینترنتی خود استفاده کنیم
2-مکانی مناسب را انتخاب کنید
این امر که شما در مکانی حضور داشته باشید که در نزدیکی فروشگاه های بزرگ قرار دارد، بدون شک شانس موفقیت شما را بیش از حد کاهش خواهد داد. درواقع شما باید در مکان هایی حضور داشته باشید که برندهای رقیب حضور نداشته باشد. این امر باعث خواهد شد تا امکان جذب تمامی افراد حاضر در یک منطقه امکانپذیر باشد. برای مثال ممکن است در یک روستا ایجاد شعبه ای ابدا توجیه اقتصادی نداشته باشد، با این حال این موضوع برای پاپآپ ها کاملا متفاوت بوده و شما در هر مکانی می توانید حضور داشته باشید. با این حال ضروری است که در ابتدا بر طبق اولویت عمل کرده و نقشه ای برای خود داشته باشید. این امر باعث می شود تا بالاترین میزان نتیجه را به دست آورید. درواقع شما باید به هزینه فرصت خود توجه داشته باشید. همچنین توجه داشته باشید که چنین فروشگاه هایی صرفا نیاز به ایجاد یک ساختمان نداشته و می توانید با طراحی مجدد حتی وسایل نقلیه نیز در این رابطه اقدام کنید. این امر سرعت جا به جایی شما را نیز افزایش خواهد داد.
3-اقدامات قانونی را به صورت کامل انجام دهید
در بسیاری از موارد مشاهده می شود که یک پاپآپ به خوبی در مسیر سودآوری و دست پیدا کردن به اهداف تعیینشده بوده ولی به یک باره با مشکلات قضایی و حضور پلیس مواجه شده است. به همین خاطر بسیار ضروری است که قبل از شروع فعالیت خود، تمامی مجوزها و هماهنگی های لازم را انجام دهید. فراموش نکنید که مراجعه پلیس حتی اگر با جمع شدن کار شما همراه نباشد، تصور ذهنی بدی را برای مخاطبان خواهد داشت.
4-امکانات رفاهی داشته باشید
یکی از این موارد اینترنت پرسرعت است. درواقع هر چیزی که باعث شود تا مشتری حتی برای چند دقیقه در فروشگاه شما حضور پیدا کند، گزینه ای مناسب خواهد بود، با این حال توجه داشته باشید که باید یک محدودیت حجمی را تعیین کنید تا این اقدام هزینه بیش از حدی را به همراه نداشته باشد. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که اطمینان از اتصال افراد به اینترنت فرصت را برای معرفی شبکه اجتماعی و ارسال تصاویر محصولات به آشناها را فراهم خواهد آورد که بدون شک به نفع شما خواهد بود. همچنین شما از اقداماتی نظیر پخش موسیقی، امکانات عکاسی با محصول و هر چیزی که یک تجربه جذاب را ایجاد می کند، می توانید استفاده کنید. در نهایت ظاهر مغازه شما باید جذابیت بصری بالایی را داشته باشد تا به خوبی نظر همگان را به سمت خود جلب کنید. برای مثال آدیداس از طرح یک جعبه کفش نیمه باز که بندی از روی آن آویزان شده است، استفاده می کند که انتخابی کاملا هوشمندانه محسوب می شود.
5-تبلیغات داشته باشید
شما باید به دنبال جذب حداکثری باشید. به همین خاطر به تبلیغات نیاز خواهید داشت. به همین خاطر قبل از حضور و در هنگام انجام فعالیت های خود، از انجام تبلیغات غافل نشوید. در این رابطه حتی ایجاد یک صفحه رسمی در شبکه های اجتماعی پرطرفدار، کاملا ضروری بوده و به بهتر دیده شدن شما کمک خواهد کرد. همچنین ضروری است تا تصاویری از تمامی مشتریان خود منتشر کنید، درواقع هر فردی از این اقدام استقبال کرده و آن را نوعی احترام تلقی می کند.
مطلب مرتبط: تبلیغات پاپ آپ
6-ارتباطی دوستانه داشته باشید
همواره به این نکته توجه داشته باشید که شما زمان کافی برای جا افتادن و کسب سابقه را نخواهید داشت. به همین خاطر باید ارتباط خود با مشتریان را به سطحی بالاتر از حد معمول برسانید. به همین خاطر لحن دوستانه در کنار اقدامی رایگان، به خوبی می تواند هر فردی را مجاب به خرید از شما کند. در نهایت این دوستی-ها باعث می شود تا در صورت حضور مجدد، پایگاه قدرتمندی را داشته باشید. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که امروزه پاپآپ ها توسط حتی بهترین برندهای جهان نظیر آدیداس نیز مورد استفاده قرار می گیرد. احداث آنها مقرون به صرفه تر بوده و امکان ایجاد آن حتی در پرترددترین مکان ها به علت فضای کوچک، امکانپذیر است. به همین خاطر نباید آن را صرفا برای برندهای نوپا تلقی کنید.