امروزه هر برندی نوعی خرده فروشی محسوب می شود. شیوه خرید مشتریان در طول 20 ماه اخیر با توجه به شیوع کرونا تغییرات کاملا محسوسی به خودش دیده است. فروش آنلاین در طول دو سال اخیر به دلیل سهولت بسیار بیشتر در شرایط جاری طرفدارهای زیاد پیدا کرده است. به همین خاطر اغلب برندها به سوی فروش آنلاین محصولات شان جهت گیری کرده اند. این امر برای تمام برندها یک ترند تازه محسوب می شود. با این حساب شما هم باید در راستای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان اقدام نمایید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای جلب نظر مشتریان نخواهید داشت.
نزدیک شدن به مناسبت های مختلف، به ویژه کریسمس، برای بسیاری از برندها مهم محسوب می شود. شما در این مناسبت فرصت تاثیرگذاری ویژه بر روی مشتریان را خواهید داشت. بنابراین باید بیش از هر زمان دیگری در راستای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تلاش نمایید. اگر هنوز ایده ای برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان در این بازه زمانی ندارید، نکات مورد بحث در مقاله کنونی راهنمای مناسبی برای تان خواهد بود.
آمادگی برای مناسبت های پیش رو
آمادگی برای مناسبت ها امری اتفاقی نیست. اگر فقط یک روز تا سالگرد تاسیس برندتان باقی مانده، شما هیچ شانسی برای جلب نظر مشتریان نخواهید داشت. در عوض باید به طور ویژه ای در تلاش برای جلب نظر مشتریان با برنامه قبلی عمل نمایید. چنین امری شامل برنامه ریزی از دست کم یک ماه قبل برای اجرای یک کمپین بی عیب و نقص است. شما با چنین کاری به سادگی هرچه تمام تر فرصت تاثیرگذاری بر روی مشتریان و آشنا ساختن شان با فرآیند فعالیت برندتان را خواهید داشت.
مطلب مرتبط: بازاریابی مناسبتی با هشتگ های اختصاصی برند
طراحی استراتژی خرده فروشی آنلاین
اگر شما تا به حال تجربه ای در زمینه فعالیت آنلاین نداشته اید، به احتمال زیاد فرصت های زیادی از دست تان رفته است. بنابراین باید هرچه زودتر آماده استفاده از فرصت های پیش روی تان شوید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای جلب نظر مشتریان و رقابت با دیگر برندها نخواهید داشت.
مشتریان در طول سال های اخیر خرید آنلاین را به عنوان یک عادت رایج مورد پذیرش قرار داده اند. به همین خاطر شما هم باید در تلاش برای استفاده از این عادت مناسب و رایج در میان مشتریان باشید. ساده ترین کار برنامه ریزی برای شروع فرآیند خرده فروشی آنلاین از پایان سال جاری است. چنین امری شما را به طور قابل ملاحظه ای در میان مشتریان محبوب خواهد کرد.
ورود به مناسبت های مهم با رونمایی از یک بخش تازه برند امر مهمی محسوب می شود. با این حساب شما باید همیشه در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از غافلگیری های کاربردی باشید. یکی از مهمترین غافلگیریها در این میان مربوط به طراحی استراتژی خرده فروشی است. چنین امری شما را به طور قابل ملاحظه ای در رقابت با دیگر برندها جلو خواهد انداخت. وقتی شما برای اولین بار از رویکردی فروش آنلاین رونمایی کنید، به احتمال زیاد مشتریان وفادارتان تمایل بالایی برای آزمایشش نشان خواهند داد. همین امر شما را در مقایسه با دیگر رقبای تان جلو خواهد انداخت.
تعیین پیشنهادهای ویژه
شما در مناسبت های مهم باید پیشنهادهای جذاب و کاربردی برای مشتریان داشته باشید، در غیر این صورت کمتر کسی به محصولات تان توجه نشان خواهد داد. امروزه اغلب مشتریان مایل به استفاده از تخفیف های گسترده و همچنین خرید در مناسبت ها با این شرایط هستند. بنابراین شما باید به طور قابل ملاحظه ای در تلاش برای طراحی پیشنهادهای ویژه برای مشتریان تان باشید، در غیر این صورت فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان پیدا نخواهید کرد.
توجه به کیفیت محتوا
اگر شما قصد دارید در یک مناسبت مهم برند برتر بازار باشید، باید از مدت ها قبل به سراغ ایده های بازاریابی و تولید محتوا بروید. این امر به شما امکان تجدید نظر در مورد ایده های تان در طول زمان را خواهد داد. نتیجه امر اینکه در نهایت بهترین محتوای ممکن در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.
متاسفانه بسیاری از برندها نسبت به ایجاد تغییر در الگوی بازاریابی و تولید محتوای شان در مناسبت های مهم هیچ اقدامی نمی کنند. چنین امری کسب و کارها را به شدت در برابر رقبا آسیب پذیر می کند. همچنین مشتریان نیز تمایلی برای همکاری با یک برند نشان نخواهند داد. با این حساب شما باید پیش از اینکه شروع به تعامل با مشتریان تان نمایید، به خوبی کیفیت محتوای تان را ارتقا دهید. این امر در ماه های منتهی به سال نو یا یک مناسبت مهم تاثیرگذاری بالایی بر روی مشتریان خواهد داشت.
ایجاد دسترسی برای پیش خرید محصولات
وقتی یک مناسبت مهم از راه می رسد، محصولات برندها به سرعت به فروش خواهد رسید. این امر برای برخی از مشتریان به معنای ناتوانی برای تهیه محصولات مورد علاقه شان خواهد بود. راهکار ما در این بخش رونمایی از کمپین پیش خرید محصولات است. به این ترتیب مشتریان امکان پیش خرید محصولات شما و دریافت آنها در زمان دلخواه را خواهند داشت. این امر برای بسیاری از مشتریان که همیشه در روزهای منتهی به سال نو میلادی تازه به فکر خریدهای مورد نیازشان می افتند، راهگشا خواهد بود.
نکته اساسی در پیش فروش محصولات اطمینان از توانایی برندتان برای تحویل سفارشات در موعد مقرر است، در غیر این صورت شما فقط مشتریان را نسبت به برندتان بدبین خواهید کرد. همچنین امکان پیگیری حقوقی نیز از سوی مشتریان وجود خواهد داشت.
مطلب مرتبط: فروش بیشتر در صنعت خرده فروشی آنلاین در سال 2022
بهینه سازی تبلیغات برند
بی شک تبلیغات یک برند در هفته های منتهی به یک رویداد مهم باید با سایر بازه های زمانی تغییر کند. این امر به خوبی مشتریان را نسبت به بروز یک رویداد مهم آگاه خواهد کرد. با این حساب اگر برند شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مشتریان در یک رویداد کمتر رایج، مثل سالگرد ورود اولین محصولش به بازار، است باید از مدت ها قبل روند تبلیغاتش را تغییر دهد. ایجاد آمادگی روانی در مشتریان برای کمپین های مناسبتی اغلب اوقات از خود کمپین ها مهمتر است. با این حساب شما باید همیشه به این نکته توجه داشته باشید.