پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

10 شاخص منفی 2014 را بشناسید

9 سال پیش ( 1393/10/8 )
 

در روزهای پایانی سال 2014 میلادی، نشریه تلگراف، بدترین شاخص‌های سال را معرفی کرد. به گزارش سنا، نشریه تلگراف، با معرفی 10 شاخص از بدترین شاخص‌های معاملاتی در سال 2014، سهامداران این بازارها را از شجاع‌ترین سهامداران سال جاری معرفی کرد. تلگراف در این مقاله عنوان کرده است: سال پر هیاهویی بود و به نظر می‌رسد باید از افرادی که توانسته بودند با این اوضاع بازارهای جهانی، از این بازارها بازدهی مثبت داشته باشند، قدردانی کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: با معرفی منفی‌ترین شاخص‌های معاملاتی در سال جاری، به سهامداران این بازارها گوشزد خواهیم کرد که اگر دوباره می‌خواهید وارد این بازارها شوید باید صفت شجاعت را در خود تقویت کنید. این 10شاخصی که در ادامه معرفی می‌کنیم در برهه‌ای از زمان سقوط چشمگیری داشتند و برخی از آنها به دلایل پوچ و واهی و برخی دیگر به دلایل منطقی، اما جالب است که این سهامداران با روحیه، همچنان در انتظار روزهای خوش این شاخص‌ها هستند و به نظر می‌رسد، این انتظار آنها نتیجه خواهد داد. 

در این گزارش pc به معنای put-call ratio و مقیاسی است برای کمک به سهامداران حقیقی تا میانگین بازار را محاسبه کنند. این مقیاس از طریق تقسیمPut options  به معنای حق‌فروش برای دارنده سهم (بدون تعهد) برای فروش یک مقدار مشخص از سهام در یک قیمت مشخص و در یک زمان مشخص بر call oprions به معنای توافق خرید (بدون‌تعهد) یک سهم خاص با یک قیمت مشخص در یک زمان معلوم به دست می‌آید. افزایش این مقیاس به دست آمده در این تقسیم به معنای آن است که سهامداران سهام خود را در دسته put oprtions‌ها قرار دادند و افزایش این put oprions‌ها به معنای این است که سهامداران معتقدند، بازار با روند نزولی مواجه می‌شود. 

10 - بورس مالزی: کاهش 10 pc در سال 2014

بهترین راه سودگیری از این بازار، سهام شرکت‌های iShares  در شاخص MSCI این بازار است که حرکتی همواره نوسانی دارند. 

-9 بورس والورس مکزیک: شاخص - de CV- کاهش 12 pc در سال 2014

بهترین راه سودگیری از این بازار ورود به صندوق‌های سرمایه‌گذاری است که بیشتر سهام آن مربوط به مکزیک و سهام شرکت‌های مکزیکی باشد و راه دوم استفاده از صندوق‌های ETF  این بازار است که اکثر سهام موجود در آن سهام شرکت‌های iShares  مکزیک است. 

-8 بورس بووسپا برزیل: کاهش 18 pc در سال 2014

بهترین راه سودگیری از این بازار ورود به صندوق‌های سرمایه‌گذاری است که سهام شرکت‌های برزیلی را دارا باشد مثل صندوق سرمایه‌گذاری First Trust Brazil AlphaDex

-7 بورس قبرس: کاهش20 pc  در سال 2014

به نظر می‌رسد، راهی برای ورود به این بازار موجود نباشد مخصوصا برای سهامداران بریتانیایی. بحرانی که در سال 2013 میلادی در این کشور اتفاق افتاد آن چنان سنگین بود که بورس قبرس هنوز نتوانسته خود را از زیر بار این بحران نجات دهد و به نظر می‌رسد، منطقی‌ترین راه، خروج از این بازار است. 

-6 بـورس بـوداپست مجارستان: کاهش 21 Pc در سال 2014

به نظر می‌رسد برای این بازار نیز راهی به منظور کسب سود وجود نداشته باشد اما با این حال، صندوق ETF بازارهای نوظهور اروپا که در این بازار خریدوفروش می‌شود به‌عنوان راه چاره‌ای برای سهامداران است. 

-5 بورس وین اتریش: کاهش 22 pc  در سال 2014

تنها راه نجات در این بازار صندوق iShares اتریش است. 

-4 بورس آتن یونان: کاهش 31 pc در سال 2014

پیشنهاد ما برای سهامدارانی که می‌خواهند وارد بورس آتن شوند این است که وارد صندوقGlobal X FTSE Greece شوند. این صندوق سهام 20 شرکت بزرگ بازار یونان را داراست. 

-3 بورس نیجریه: کاهش 33 PC در سال 2014

سهامداران بریتانیایی با سختی می‌توانند وارد این بازار شوند اما به هر حال صندوق Global X MSCI Nigeria ETF  در بازار نیویورک نیز دادوستد می‌شود. 

-2 بورس de Valoresکلمبیا: کاهش 34 pc در سال 2014

تنها باید به معاملات آپشن سهام iShares و صندوق Global X MSCI Colombia ETF اکتفا کرد. 

-1 بورس مسکو روسیه: کاهش 54 pc در سال 2014

تنها راه ورود به این بازار پر دردسر دو صندوقGreater Russia  و Neptune Russia است. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/IQcrsf0W
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه