یاهو در راستای تلاش به منظور خنثی كردن بزرگترین تهدید برای صنعت چاپ و نشر آنلاین، استفاده از نرمافزار مسدود كننده ضدتبلیغات را روی تعدادی از اكانتهای كاربران Yahoo Mail تایید كرده است. تحت این شرایط، به محض كشف بهكارگیری یك مسدود كننده آگهی تبلیغاتی توسط كاربران، سیستم جلوی استفاده افراد از Yahoo Mail را میگیرد. این داستان برای نخستین بار زمانی مشخص شد كه تعدادی از صاحبان اكانت Yahoo Mail در ایالات متحده آمریكا خبر از راهاندازی انجمن كاربر Adblock Plus دادند.
یاهو از آن زمان تاكنون به وسیله رسانههای مختلف ضمن تایید استفاده از این فناوری، خبر از راهاندازی این نوع خدمات در ایالات متحده آمریكا داده و از اظهار نظر بیشتر در این باره جلوگیری كرده است.باوجود فعالیت یك ساله این نرمافزار مسدودكننده آگهیهای تبلیغاتی، چنین عملی پس از بهروزرسانی سیستم عامل iOS متعلق به Apple، تبدیل به یكی از مسائل كلیدی صنعت تبلیغات شد. چنین بهروزرسانی امكان مسدود كردن آگهیهای تبلیغاتی، هم در نرمافزار و هم جستوجوگرهای موبایل را به وجود آورده است.
در حال حاضر 15درصد از انگلیسیها از این نرمافزار استفاده میكنند. تاكتیكهای نحوه خنثیسازی تهدید ناشی از مسدود كردن آگهیهای تبلیغاتی، شامل تلاشها برای آموزش كاربران به نفع آگهیهای تبلیغاتی رایگان پخش شده در محل مناسب – یكی از موارد محبوب روزنامه گاردین است- تا مسدود كردن كل محتوای نشان داده شده روی یك صفحه، همزمان با كشف نصب یك نرمافزار مسدودكننده آگهی تبلیغاتی توسط یك كاربر در صفحه اصلی را شامل میشود.