یك شركت نرمافزاری تجزیه و تحلیل رسانههای اجتماعی به نام «Infegy » واقع در آمریكا اخیرا گزارش سالانه خود موسوم به «50 برند محبوب جهان در سال 2014» را منتشر كرده است. برای انجام این كار با كمك پلتفرم تحلیلی « Infegy Atlas » بهطور خودكار نظرات مصرف كنندگان جمعآوری شدند. گزارش فوق شامل تجزیه و تحلیل 800 برند مذكور در انواع مكالمات از مثبت گرفته تا منفی میشود. هر یك از آنها با توجه به چهار معیار مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. تعداد كل اشارهها، لحن گفتوگوها، جنسیت كاربران و همچنین نرخ درصد «قصد خرید» در مكالمات مختلف نام برده شدند.
برای دومین سال متوالی گوگل با بالاترین تعداد اشارهها (بیش از 718. 5 میلیون پست)، 69درصد احساسات مثبت (با وجود فقط 26درصد احساسات منفی) و یك نرخ قصد خرید بالا (22درصد) در صدر این فهرست قرار گرفت. توییتر، فیسبوك، Apple و Tumblr با پستهای مثبت بیشتر به استثنای مورد آخر، رتبههای بعدی را به خود اختصاص میدهند؛ پلتفرم وبلاگ نویسی Tumblr در حالی تقریبا به تعداد مساوی نظر مثبت و منفی افراد را به سوی خود جلب كرده (47درصد در مقابل 46درصد) كه نرخ قصد خرید فقط 4درصد است.
مطلوبترین برند در سال 2014 «Fibit» بود كه یك نوع ابزار مدرن پوشیدنی را برای طرفداران تناسب اندام تولید كرد. 36درصد از همه اشارهها در اینترنت با قصد مشتری برای خرید آن در ارتباط بودند. بیشترین رشد در رتبه برندها به رستوران فستفود زنجیرهای مكزیكی «Chipotle» تعلق داشت كه جایگاه آن از رتبه چهلم به رتبه سیام ارتقا یافت. بزرگترین بازنده رتبهبندی امسال، شورلت، افت 13 پلهای و رسیدن به جایگاه چهل و ششم را تجربه كرد.
یكی از پنج تازه وارد فهرست 50 برند محبوب جهان در سال 2014،«Flappy Bird» یك بازی آنلاین است كه جایگاه سی و نهم را كسب كرد. به گفته جاستین گریوز، مدیرعامل و موسس«Infegy»، با توجه به روند رو به رشد محبوبیت برندهای آنلاین و اجتماعی، این گزارش شیوه تغییر جهان و تعامل نسل جدید را در مسیر پاسخ به برندها نشان میدهد. بازاریابان در آینده به اصلاح كمپینها و اقدامات مبتكرانه خود در راستای دسترسی استراتژیك به مصرف كنندگان به روشی مثبت و جذاب نیاز خواهند داشت.