پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

گردش مالی شبکه های Xbox Live و PSN

7 سال پیش ( 1395/11/13 )
 

گردش مالی 100 میلیارد دلاری صنعت بازی های ویدئویی این صنعت را به یکی از پول ساز ترین صنعت های موجود در جهان بدل ساخته است. در این میان علاوه بر درآمدهای حاصل از فروش کنسول های خانگی و دستی، درآمدهای هنگفتی نیز از محل ارائه خدمات آنلاین به کاربران به دست می آید که در ادامه به بررسی دقیق تر آن خواهیم پرداخت.

گزارش مالی سه ماهه چهارم سال 2016 میلادی شرکت مایکروسافت نشان می دهد که به رغم افت 33 درصدی درآمدهای این شرکت از فروش کنسول اکس باکس وان، میزان درآمدهای ناشی از ارائه خدمات آنلاین به کاربران در قالب شبکه Xbox Live به میزان قابل توجهی افزایش یافته و اقبال کاربران نسبت به این شبکه روند رو به رشدی داشته است.

بررسی تفکیکی این گزارش نشان می دهد که درآمد مایکروسافت از فروش کنسول خانگی خود با کاهشی 153 میلیون دلاری مواجه شده است، در حالی که براساس اطلاعات موجود در گزارش مالی سه ماهه چهارم سال 2016 این شرکت، درآمدهای حاصل از اکس باکس لایو به میزان قابل توجهی ضرر مالی ایجاد شده ناشی از کاهش فروش کنسول را جبران کرده است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند که کاهش 33 درصدی فروش کنسول اکس باکس و همچنین ارائه تخفیف های متنوع از سوی مایکروسافت به منظور افزایش فروش کنسول خود از جمله دلایل افت قابل توجه درآمد مایکروسافت از محل فروش سخت افزاری خود بوده است.

از سوی دیگر، غول نرم افزاری جهان شاهد افزایش 4درصدی درآمدهای خود از خدمات ارائه شده به کاربران شبکه اکس باکس لایو بوده است که طبق آمارهای موجود این افزایش ناشی از رشد خرید محتواهای مختلف توسط کاربران این شبکه بوده است.

جزئیات منتشر شده در گزارش مالی سه ماهه چهارم سال 2016 مایکروسافت حاکی از آن است که تعداد کاربران شبکه اکس باکس لایو به 49 میلیون نفر رسیده که این رقم در مقایسه با رقم 36 میلیون نفر در مدت مشابه در سال گذشته افزایش قابل توجهی را نشان می دهد. از سوی دیگر، مایکروسافت که علاوه بر شبکه لایو کنسول اکس باکس خود، برای پلتفرم ویندوز 10 نیز اقدام به راه اندازی شبکه لایو کرده نیز از رشد 19درصدی کاربران این شبکه خبر داد.

در همین راستا گزارش مالی سال 2016 شرکت سونی که اخیرا منتشر شده حاکی از آن است که درآمد این شرکت از شبکه PSN از کل درآمد شرکت نینتندو از محل فروش کنسول Wii و بازی های آن بیشتر بوده است. براساس اطلاعات منتشر شده در سال مالی شرکت سونی، درآمد این شرکت از محل فروش محتوا و ارائه خدمات در شبکه PSN بالغ بر 504 میلیارد و 400 میلیون ین رسیده است.

به بیان دیگر سونی موفق شده است سودی معادل 538 میلیون پوند از محل فروش خدمات خود در شبکه PSN به جیب بزند که این رقم در مقایسه با سود 207 میلیون پوندی نینتندو از فروش کلی کنسول Wii و بازی های آن بسیار بیشتر است.

شبکه PSN که با الگوبرداری سونی از اکس باکس لایو مایکروسافت ساخته شده است هم اکنون تعداد کاربرانش به 40 میلیون نفر می رسد که این موضوع از جمله دلایل اصلی افزایش قابل توجه درآمدهای این شرکت ژاپنی از این شبکه شده است. لازم به ذکر است که سونی از هر خریدوفروشی که در شبکه PSN  صورت می پذیرد سهمی را به خود اختصاص می دهد که این موضوع با توجه به حجم محتوای گسترده ای که در این شبکه وجود دارد سبب سود چند صد میلیون پوندی این شرکت شده است.

در این میان شرکت نینتندو تنها تولید کننده بازی های ویدئویی است که در حال حاضر شبکه آنلاینی برای ارائه خدماتی مشابه مایکروسافت و سونی ندارد. اما مدیران این شرکت نیز در پی آن هستند تا همزمان با رونمایی از کنسول نسل بعد این شرکت که سوییچ نام دارد، شبکه آنلاینی مشابه با رقبای خود راه اندازی کرده و سهمی از این بخش از بازار را نیز به خود اختصاص دهند.

منبع : یوروگیمر
برچسب ها : قاب اقتصاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/wpb08JUP
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه