پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

گردش مالی توییتر در سال 2016

7 سال پیش ( 1395/11/5 )
 

سرانجام دومین شبکه اجتماعی بزرگ و محبوب جهان موفق شد برخلاف پیش بینی های صورت گرفته توسط کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی در سه ماهه سوم سال 2016 میلادی به سوددهی رسیده و از روند نزولی خود در سال های اخیر فاصله بگیرد.

با این وجود مدیران شرکت توییتر اعلام کردند به رغم گردش مالی مثبت این شرکت در سال گذشته میلادی، قصد دارند به منظور کاهش هزینه های آن و رساندن دومین شبکه اجتماعی بزرگ جهان به سوددهی پایدار در سال 2017 میلادی نیروی کار خود را به میزان 9درصد تعدیل کنند.

براساس گزارش مالی منتشر شده توسط شرکت توییتر، این پلتفرم اجتماعی اینترنتی موفق شده است در سه ماهه منتهی به 30 سپتامبر سال گذشته میلادی رقمی معادل 616 میلیون دلار سود به ثبت برساند که این موضوع بیانگر افزایش ارزش سهام این شرکت در بازارهای مالی جهان خواهد بود.

در همین راستا، بررسی دقیق آمارهای منتشر شده نشان می دهد که تعداد کاربران توییتر رشدی آرام و 3درصدی را تجربه کرده و به 317 میلیون نفر در ماه رسیده است. با این حال و به رغم افزایش سود و تعداد کاربران، توییتر همچنان یک شرکت زیان ده باقی مانده است، چرا که با وجود ثبت سودی معادل 616میلیون دلار، این شرکت همچنان در مجموع عملکرد اقتصادی سالانه خود با ضرری معادل 103میلیون دلار روبه رو است.

جک دورسی، مدیراجرایی شرکت توییتر در رابطه با گزارش های منتشر شده از سوددهی شرکت متبوعش در سه ماهه سوم سال 2016 میلادی می گوید: «استراتژی ما فراهم کردن زمینه لازم برای رشد تعداد کاربران و افزایش میزان محتوای تولیدشده توسط آنان است.»

وی ادامه داد: «با توجه به افزایش سالانه تعداد کاربران و افزوده شدن به تعداد کاربران فعال انتظار داریم همزمان با افزایش حجم محتوای تولیدی بر میزان درآمدهای شرکت نیز افزوده شده و در سال جدید میلادی از روند نزولی خارج شویم.»

مدیراجرایی دومین شبکه اجتماعی محبوب جهان که خود از جمله بنیانگذاران آن نیز محسوب می شود در رابطه با وضعیت اقتصادی توییتر اظهار داشت: «ما با فرصت بسیار ویژه ای برای افزایش قابل توجه تعداد کاربران فعال خود و محتوای تولید شده توسط آنان روبه رو هستیم و قصد داریم با استفاده از این فرصت هسته اصلی خدمات خود به کاربران را توسعه دهیم.»

آقای دورسی افزود: «ما یک برنامه مشخص داریم و در حال انجام اقدامات لازم برای رسیدن به رشد پایدار در سال جدید میلادی بوده و هر اقدامی که لازم باشد برای دستیابی به این هدف صورت خواهیم داد.» این سخنان در حالی توسط مدیراجرایی توییتر مطرح می شود که وی معتقد است مدیران توییتر باید تنها مثبت بیندیشند و به آینده این شبکه اجتماعی خوشبین باشند.

شرکت توییتر پس از انتشار گزارش مالی اخیر خود در سه ماهه سوم سال 2016 به صورت رسمی تایید کرد که این شبکه اجتماعی به رغم اصلاح فرآیند امور و خروج از روند نزولی، همچنان قصد دارد از تعداد نیروی کار خود کاسته و با تعدیل بخشی از کارمندان خود، از میزان هزینه های جاری خود بکاهد.

براساس گمانه زنی های صورت گرفته توسط رسانه ها، این بار به نظر می رسد که 300 نفر از کارمندان دومین شبکه اجتماعی بزرگ جهان باید با این پلتفرم خداحافظی کرده و آینده شغلی خود را در جای دیگری دنبال کنند. در همین ارتباط سه تیمی که در واحد فروش توییتر فعالیت می کردند پس از اجرای برنامه تعدیل نیروی این شرکت به دو تیم فعال کاهش خواهند یافت.

توییتر امیدوار است با کم کردن از نیروی کار فعال خود بتواند به میزان 20 میلیون دلار از هزینه های جاری خود کاسته و در سه حوزه اساسی به فعالیت خود ادامه دهد؛ جذب مخاطب بیشتر، افزایش تولید محتوا و افزایش درآمد.

شایان ذکر است که به رغم تلاش های گسترده مدیران توییتر برای رساندن این شرکت به سوددهی پایدار، همچنان فروش دومین شبکه اجتماعی محبوب جهان یک گزینه جدی محسوب شده و در این چارچوب در هفته های گذشته نام های بزرگی نظیر والت دیزنی، Softbank و Salesforce به عنوان خریداران احتمالی توییتر مطرح شده است که برخی از آنها به دلیل قیمت بالایی که از سوی مدیران این شرکت مطرح شده است از انجام معامله منصرف شدند.

برچسب ها : قاب اقتصاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/q1OEdvQc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه