یکشنبه, ۴ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sun, 24 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

اجازه دهید این بخش را با یک سوال اساسی شروع کنیم. آخرین روز کاری خود را به یاد بیاورید. چقدر از زمان خود را در طول ساعات کاری به فکر کردن اختصاص داده اید؟

1. بیشتر از دو ساعت؟ در این صورت فکر نمی کنم زیاد با خودتان صادق باشید.

2. بین پنج دقیقه تا نیم ساعت؟ به نظر مناسب است.

3. به دلیل فشردگی کاری هیچ زمانی را به تفکر اختصاص نداده اید؟ در این صورت شما در گروه 99.99 درصدی هستید که اغلب افراد در آن به سر می برند.

حقیقت تلخ این است که در حال حاضر افراد در همه کسب وکارها با مشکلات عمده ای دست وپنجه نرم می کنند و به تبع آن وقت چندانی را به تفکر اختصاص نمی دهند. البته لازم به ذکر است که در اینجا منظور از تفکر، توجه به موارد پیش پا افتاده ای مانند: «آیا در بخت آزمایی پیش رو برنده خواهم شد؟» یا «چگونه از شر کلاس فیزیک خلاص شوم» نیست.

مفهوم فکر کردن در این ایده به معنای نوع خلاقانه و کاربردی آن در کسب وکار است. «چگونگی افزایش فروش بدون صرف هزینه زیاد» و «راهکارهای افزایش همکاری با برندهای رقیب به منظور کاهش هزینه های تبلیغات» نمونه های مناسبی برای این مدل از فکر کردن، است.

ایده

ایده این شماره براساس شیوه کاری تعدادی از شرکت های برگزار کننده کنفرانس های بزرگ نوشته شده است. وظیفه اصلی این برندها فراهم کردن لوازم مورد نیاز برای برگزاری یک کنفرانس مطلوب به همراه کمک در جهت انتخاب شعار مناسب، تیتر و شعار اجلاس است. برای شروع به شیوه طراحی سرفصل های کنفرانس ها فکر کنید.

اگرچه به احتمال زیاد کسب وکار اغلب خوانندگان محترم با این موضوع همخوانی ندارد، با این حال اگر تنها دو یا سه دقیقه از وقت خود را به مطالعه این ایده اختصاص دهید، نتیجه جالبی را به دست خواهید آورد. به طور معمول شرکت های برگزارکننده کنفرانس در این مورد از شیوه های سنتی برای تهیه سرفصل های هر کنفرانس براساس حوزه فعالیت شرکت کنندگان آن استفاده می کنند.

فرض کنید مدیرعامل یک شرکت مشهور در زمینه ارائه خدمات اینترنتی هستید. کنفرانس شما در سال آینده برگزار خواهد شد و تاثیر بسیار زیادی روی موقعیت برندتان در بازار خواهد داشت. آیا برای چنین رویداد مهمی باید از شیوه های معمولی برگزاری کنفرانس و به دنبال آن یک تیتر معمولی استفاده کرد؟

برای مثال تیتر «کنفرانس تحلیل موقعیت بازار خدمات اینترنتی در سده 21» اگرچه مفهوم را به طور کامل منتقل خواهد کرد، با این حال برای جلب نظر مخاطب یک عنصر مهم را کم دارد. در واقع لازم است اندکی قوه تخیل مخاطب را نیز با تیتر خود درگیر سازید. به همین منظور چه کارهای دیگری می توان انجام داد؟

در زمینه انتخاب تیتر کنفرانس، نمونه هایی که در ادامه مطرح خواهد شد، می تواند الهام بخش باشد.

• «تنها چند ساعت از وقت گرانبهای خود را به اجلاس ما اختصاص دهید و پس از پایان آن رموز موفقیت در این بازار را به چنگ بیاورید.»

• «بزرگ ترین برندهای ارائه دهنده خدمات اینترنتی منتظر شما هستند تا با هم به تبادل اطلاعات و تجربیات بپردازیم.»

• «از شیوه های معمول برگزاری کنفرانس خسته شده اید؟ به کنفرانس ما در سال آینده آمده و علاوه بر کسب اطلاعات جدید، پس از این اجلاس به رقابت گلف با مدیران سایر شرکت ها بپردازید.»

اگر در زمینه کسب وکار خود محافظه کار باشیم، به سرعت از دنیای تکنولوژی عقب می مانیم و جایگاه برندمان را به خطر خواهیم انداخت. دنیای امروز عصری است که اکثر افراد از برنامه  های یکنواخت خسته شده اند و به دنبال اندکی تغییر هستند. مشتریان شما نیز در این قاعده قرار می گیرند.

به همین منظور اگر نمی خواهید مشتریان تان را از دست دهید، باید دست به کار شوید و اندکی فضای یکنواخت و خسته کننده موجود را تغییر دهید. اگرچه در ابتدا ترک عادت  های کاری گذشته سخت است، با این حال به مرور زمان انجام این کار برای تان آسان تر خواهد شد. همچنین به یاد داشته باشید که در دنیای کسب وکار قرار نیست برای همیشه با خیالی آسوده به فعالیت بپردازید، گاهی اوقات لازم است سختی را تحمل کرد.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- در مورد آخرین آگهی که طراحی کرده اید فکر کنید. کلیشه هایی را که به آنها عادت کرده اید بیابید و سعی کنید دیگر از آنها استفاده نکنید.

- خود را به جای مخاطب تان قرار داده و مشخصات یک آگهی خلاقانه را فهرست بندی کنید. این فهرست در طراحی آگهی های بعدی به کمک شما خواهد آمد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/BDfJFgNW
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه