پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
بازار جهانی

کمپانی برادران وارنر: پیشرو در صنعت فیلم‌سازی

8 سال پیش ( 1394/12/16 )
پدیدآورنده : فهیمه خراسانی  

استودیویی که خودش می‌نویسد، پشت دوربین می‌برد، ضبط می‌کند، بازاریابی می‌کند، پخش می‌کند و بازار خود را حفظ می‌کند! سینما و تلویزیون هم برایش فرقی ندارد. رهبر صنعت فیلمسازی جهان، برای چهاردهمین بار پیاپی از مرز فروش میلیارد دلاری عبور کرد و نام تجاری برادران وارنر را به یکی از برندهای موفق سینمای جهان تبدیل کرد تا خصوصی بودن و خصوصی شدن در حوزه فیلمسازی هر چه بیشتر اهمیتش را نشان دهد. سینما به‌عنوان یکی از تاثیرگذارترین رشته‌های هنری، جایگاه ویژه‌ای بین مردم جهان دارد و یکی از پرمخاطب‌ترین هنرهای جهان به شمار می‌رود، به طوری‌که همه روزه اخبار جدیدی از اکران فیلم‌های جدید به گوش می‌رسد، با این وصف سینما، هنری پویا و زنده محسوب می‌شود که با توجه به پیشرفت فناوری و دستاوردهای علمی دنیای امروز، رشد فوق‌العاده‌ای یافته است.

در این میان، هالیوود، یکی از تاثیرگذارترین و حرفه‌ای‌ترین سینماهای جهان است، منطقه‌ای در شمال غربی لس آنجلس که نه تنها قطب سینمای آمریکا است بلکه به جرات می‌توان گفت، قطب سینمای جهان به شمار می‌رود. شایان ذکر است، علاوه بر نقش فرهنگی و اجتماعی‌ که سینما در جامعه جهانی دارد، نباید از نقش اقتصادی آن در چرخه بازار جهانی غافل شد.

امروزه کمپانی‌های معتبری در سینمای هالیوود به تولید فیلم می‌پردازند و سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در این راستا انجام می‌دهند.کمپانی‌هایی مانند برادران وارنر، والت دیزنی، قرن بیستم و... که در اینجا به معرفی یکی از معروف‌ترین آنها، یعنی برادران وارنر، خواهیم پرداخت.از جمله فیلم‌های موفق این کمپانی درسال 2015، فیلم‌هایی چون مکس دیوانه، تک تیرانداز آمریکایی، خشم جاده، در قلب دریا، همراهان و تعطیلات هستند.

کمپانی وارنر، با سابقه 100ساله خود، یک شرکت آمریکایی پیشرو در صنعت سینماست که توسط چهار برادر مهاجر لهستانی پایه‌گذاری شد و با تولید فیلم‌هایی مانند هری پاتر، بت من و ماتریکس، جایگاه ویژه‌ای در صنعت سینما و بین مخاطبان جهانی آن یافته است و در شاخه‌های متنوعی مانند فیلم، تلویزیون، توزیع دی وی دی به سراسر جهان، توزیع دیجیتال، انیمیشن، بازی‌ها ویدئویی و. . . فعالیت دارد.

جالب است بدانید آرشیو کمپانی وارنر، یکی از معتبرترین و ارزشمندترین آرشیوهای جهان است که شامل چیزی بیش از 7500ساعت برنامه، نزدیک به 7هزارفیلم و 5هزاربرنامه تلویزیونی است. همچنین کارمندان آمریکای شمالی شرکت وارنر، جمعیتی بین 5 تا 10هزار نفر هستند که این نوسان بستگی به سطح برنامه‌های تلویزیونی و سینمایی تولید شده دارد، ضمن اینکه تعداد کارمندان خارجی این کمپانی نیز 2هزارنفر است.

فروش‌های میلیاردی

در سال 2014 فروش بلیت جهانی این کمپانی، به 4.73میلیارد دلار رسیدکه از این مقدار، 1.56میلیارد‌دلار مربوط به فروش داخلی و 3.17میلیارد دلار آن از فروش بین‌المللی حاصل شده بود، کمپانی در این سال برای ششمین بار، توانسته بود از مرز فروش جهانی 4میلیارد دلار عبورکند و برای چهاردهمین بار بود که هر دو بخش داخلی و بین‌المللی، از مرز میلیاردی عبور کرده بودند و این نقطه عطفی برای این شرکت محسوب می‌شد؛ نقطه عطفی که هیچ استودیوی فیلمسازی دیگری به آن دست نیافته بود.

برای چهاردهمین بار پیاپی، این شرکت سرگرم‌کننده جهانی، با داشتن 17درصد از سهم بازار جهانی، رهبر صنعت فیلمسازی بود و همچنین شماره یک کلی فروشی جهانی و فروش الکترونیکی در سطح جهان به شمار می‌رفت.

از تولید تا توزیع

در حال حاضر، استودیوی فیلمسازی برادران وارنر با تولید سالانه 18 تا 22فیلم، از نمونه‌های موفق الگوی کسب‌و‌کار در صنعت سینما به شمار می‌رود.کمپانی وارنر با داشتن دفاتر فعال در بیش از 30 کشور و انتشار بین‌المللی فیلم‌های خود در بیش از 120منطقه جهان که یا به‌صورت مستقیم یا به کمک شرکت‌های همکار و شرکای سرمایه‌گذار انجام می‌شود، در سیستم بازاریابی و توزیع فیلم نیز یکی از بزرگ‌ترین رهبران این عرصه محسوب می‌شود که خصوصا از سال 2008 و با راه‌اندازی خط جدید سینما، توانست در عرصه بازاریابی و توزیع به موفقیت‌های چشمگیرتری نائل شود.

گروه تلویزیونی WBTV وارنر، نیز یکی از بخش‌های مهم این استودیو به شمار می‌رود که با ورود به عرصه دیجیتال و سیستم عامل‌ها و رسانه‌های دیجیتالی و با تولید ویدئوهای تبلیغاتی، کانال‌های برندینگ، شبکه‌های بی‌سیم و پهنای باند و سیستم توزیع دیجیتال، از پیشگامان الگوهای جدید کسب‌و‌کار محسوب می‌شود که برنامه‌ها و انیمیشن‌های تلویزیونی را روانه بازار جهانی می‌کند و با داشتن صدور مجور بیش از 7500ساعت برنامه تلویزیونی، 7هزار فیلم و داشتن زیرنویس به 40زبان دنیا، در بیش از 175 کشور، بازار تقاضا دارد.

در حال حاضر کمپانی برادران وارنر با داشتن بیش از 3700مجوز فعال در مناطق کلیدی جهان از جمله آمریکای شمالی، آمریکای لاتین، آسیا و اروپا، از طریق بازاریابی خلاق و تبلیغات قوی، نام تجاری خود را در بازارهای بین‌المللی به رسمیت شناسانده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/dcN5sClG
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه