چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

وزیر راه‌وشهرسازی گفت: نرخ رشد حاشیه‌نشینی شهرها در ایران كاهش یافته، زیرا جابه‌جایی بزرگ و مهاجرت در دهه 80 به پایان رسیده است.

به گزارش ایرنا، عباس آخوندی با بیان اینکه این مهاجرت‌ها هیچ ارتباطی به عملكرد دولت‌ها ندارد، افزود: از این پس جابه‌جایی‌ها به‌صورت افقی و محله‌ای هستند و جابه‌جایی‌های بزرگ بین‌ شهری كاهش یافته و مطالعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی نیز این موضوع را تایید می‌كند. بنابراین حالا زمان ساماندهی بافت‌های حاشیه‌ای و آسیب‌پذیر است.

5773473473473457345724624624624723473535833

آخوندی تاكید كرد: نكته دیگر این است كه چنین مسائلی (حاشیه‌نشینی) به طور قطع پیامدهای امنیتی دارد، اما به خودی خود یك موضوع امنیتی نیست و ماهیت امنیتی ندارد و قرار نیست نهادهای امنیتی آن را پیگیری كنند.

وی با تاكید بر لزوم گسترش آموزش همگانی و عمومی به مردم به‌ویژه ساكنان سكونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های ناكارآمد شهری از طریق صدا و سیما و شبكه‌های اجتماعی گفت: اگرچه حاشیه‌نشینی پیامدهای امنیتی دارد اما به طور ماهیتی یك موضوع امنیتی محسوب نمی‌شود.

وی با بیان اینكه متاسفانه صدا و سیما در این مدت كه از عمر تشكیل ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار گذشته، به این موضوع ورود نكرده، در حالی كه بخش اعظمی از فعالیت این ستاد آموزشی و ترویجی است تا مردم بتوانند به موضوع ورود كنند، گفت: ستاد ملی بازآفرینی می‌تواند بخش مهمی را برای آموزش عمومی اختصاص دهد و در شبكه‌های اجتماعی مبحث آموزش عمومی و فرهنگ‌سازی را راه‌اندازی كند.

آخوندی افزود: 18میلیون نفر ساكن بافت‌های ناكارآمد شهری جمعیت كمی نیست، بنابراین ایجاد كارگروه ارتباطات به‌عنوان یكی از كارگروه‌های زیرمجموعه ستاد ملی بازآفرینی كار خوبی است كه باید مورد توجه قرار گیرد.

آخوندی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع گزارشی كه قرار است در خصوص وضعیت اجتماعی كشور و آسیب‌های اجتماعی در 11 اردیبهشت ماه امسال با حضور وزیران مربوط به رهبر معظم انقلاب ارائه شود، گفت: گزارش خوبی تهیه شده و با جمع‌بندی نظرات اعضای ستاد و لحاظ كردن آنها در گزارش نهایی، مسائلی كه مغفول مانده، تقویت خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینكه حاشیه‌نشینی یك معضل جهانی است كه معلول نوسازی سبك زندگی در سراسر دنیاست، خاطرنشان كرد: در ایران در دهه 30 شمسی، 10 میلیون نفر شهرنشین داشتیم، در حالی كه در دهه 90 حدود 60 میلیون نفر در شهرهای ایران زندگی می‌كنند و این تغییرات هیچ ارتباطی به عملكرد دولت‌ها ندارد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/gpjOefRm
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه