شنبه, ۱۶ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 6 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
وزیر امور اقتصادی و دارایی:

کاهش قیمت نفت را به فال نیک می‌گیریم

9 سال پیش ( 1393/7/30 )
 

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به کاهش قیمت جهانی نفت به دامنه 80 دلار و پیش‌بینی نرخ 100 دلاری در بودجه 93 و اینکه آیا دولت کسری بودجه خواهد داشت یا خیر، گفت: امیدوارم که کسری بودجه نداشته باشیم.

علی طیب‌نیا، در پاسخ به این سوال که چطور با کاهش قیمت نفت و رقم پیش‌بینی شده در بودجه، کسری بودجه نخواهیم داشت؟ اظهار کرد: وقتی ما نفت را می‌فروشیم، پول آن را چهار یا پنج ماه بعد دریافت می‌کنیم؛ الان هم در حال دریافت پول نفت فروخته شده در چهار، پنج ماه قبل هستیم.

وی با بیان آنکه باید به فکر جایگزین درآمدهای نفت باشیم، افزود: آثار کاهش قیمت نفت در آینده ظاهر می‌شود که برای آن هم برنامه‌ریزی کرده‌ایم و سیاست‌های مناسبی را طراحی خواهیم کرد.

وی درباره برنامه‌های دولت برای مقابله با کسری بودجه ناشی از کاهش قیمت نفت، تصریح کرد: هم در هزینه‌ها باید صرفه‌جویی انجام دهیم، هم در حوزه درآمدها باید به فکر وصول سایر درآمدها باشیم؛ درآمد مالیاتی یکی از همین‌هاست که در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی هم جایگاه ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته شده است.

وی دلیل کاهش وابستگی به درآمد نفت و تامین هزینه‌های دولت از سایر محل‌ها را همین موقعیت فعلی دانست و تاکید کرد: نباید در موقعیتی قرار بگیریم که کاهش نفت بتواند تاثیر منفی در اقتصاد ما ایفا کند؛ من این وضعیت را به فال نیک می‌گیرم؛ همان‌طور که تحریم‌ها باعث شد به طور جدی به مشکلات خود فکر کنیم و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در چنین فضایی ابلاغ شد؛ کاهش قیمت نفت به ما می‌فهماند که حتما باید به فکر درمان این بیماری باشیم، هرچند درمان این بیماری ساده نیست و همراهی دولت و مردم را نیاز دارد.

طیب‌نیا، در پاسخ به این سوال که با توجه به کاهش قیمت جهانی نفت، پیش‌بینی دولت از نرخ نفت در بودجه سال آینده چیست؟ گفت: هنوز در این باره به تصمیم قطعی نرسیده‌ایم و درحال بررسی موضوع هستیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Q53WKCd2
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه