جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

وزیر دارایی چین اعلام کرد این کشور قصد دارد به تدریج میزان یارانه‌های اختصاص یافته به خودروهای انرژی پاک را کاهش دهد و فراهم کردن کمک مالی را پس از سال 2020 متوقف خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، لو جی‌وی در کنفرانسی در پکن اظهار کرد: شرکت‌های خودروسازی چین اتکای بیش از اندازه‌ای به یارانه‌های دولتی دارند و دولت به جای دادن یارانه، سیستمی را به‌کار خواهد گرفت که مانند سیستم مورد استفاده در کالیفرنیا تولید و استفاده از خودروهای انرژی پاک را تشویق می‌کند. دولت چین یارانه‌های سال‌های 2017 و2018 را به میزان 20 درصد در مقایسه با یارانه‌های سال 2016 کاهش خواهد داد و یارانه سال‌های 2019 و2020 به میزان 40 درصد کمتر از امسال خواهد بود.

548453573573583583578358946948358358484

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین طراحی خودروهای برقی را به‌عنوان یک ابتکار استراتژیک به منظور ارتقای صنعت خودرو، کاهش آلایندگی و کاهش اتکا به واردات نفت تعیین کرده است. دولت چین پس از اینکه مشاهده کرد کمک‌های تحقیقاتی، یارانه‌های مصرفی و سرمایه‌گذاری در زیرساخت نتیجه بخش بوده و منجر به افزایش بیش از چهار برابری فروش خودروهای انرژی پاک در سال گذشته شده است، پشتیبانی خود را افزایش داده است.

براساس گزارش شرکت مشاوره گائو فنگ، چین حدود 37 میلیارد یوان (5.6 میلیارد دلار) در بخش خودروهای انرژی پاک در پنج سال گذشته سرمایه‌گذاری کرده است و تا سال 2020 حدود 63 میلیارد یوان دیگر فراهم خواهد کرد. براساس گزارش بلومبرگ، خریداران خودروهای برقی در حال حاضر براساس مسافتی که خودروی‌شان با هر بار شارژ کامل می‌تواند طی کند حداکثر 55 هزار یوان یارانه دولت مرکزی را دریافت می‌کنند. به‌علاوه کاربران خودروهای انرژی پاک شامل انواع هیبریدی، دوگانه‌سوز هیبریدی برقی و خودروهای برقی از محدودیت‌های ثبت و استفاده از خودرو معاف هستند.

با وجود این تشویق‌ها، فروش خودروهای برقی به دلیل نبود دسترسی به تسهیلات شارژ، از اهداف دولت عقب مانده است. چین ورود 5 میلیون دستگاه خودروهای انرژی پاک به جاده‌ها تا سال 2020 را هدف‌گذاری کرده است اما سال گذشته 331 هزار و 92 دستگاه از چنین خودروهایی در این کشور به فروش رفت. با این‌همه رشد چهار برابری تقاضا برای این خودروها در مقایسه با سال پیش به خودروسازان چینی مانند بایک موتور و BYD کمک کرده سودآوری بیشتری داشته باشند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/BZc7VIqM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه