یکشنبه, ۲۸ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Sun, 18 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز
بازار جهانی

کاغذ دیواری؛ راهکاری مقرون به‌صرفه برای نوسازی منازل

8 سال پیش ( 1394/12/4 )
پدیدآورنده : فهیمه خراسانی  

بازار کاغذ دیواری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بازارهای مربوط به بازسازی منازل مسکونی، در دنیای تجاری امروز، حضوری برجسته پیدا کرده و پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2020 به ارزشی برابر با 32میلیارد دلار برسد. ساخت‌و‌سازهای مسکونی در جهان، به‌صورت فزاینده‌ای در حال افزایش هستند و در این میان خصوصا تقاضا برای بازسازی و نوسازی منازل اهمیت ویژه‌ای یافته است. با توجه به افزایش جمعیت جهان، بالا رفتن استانداردهای زندگی، خصوصا در کشورهایی با اقتصادهای نوظهور و در مناطقی مانند آسیا و آمریکای لاتین، توجه مردم به کیفیت و زیباسازی محیط زندگی خود و... کسب‌و‌کارهای مربوط به دکوراسیون منازل اهمیت زیادی پیدا کرده است. در اینجا سعی می‌شود به وضعیت تجاری کاغذ دیواری در سطح جهان پرداخته شده و روند رشد اقتصادی این صنعت بررسی شود. طبق نظر تحلیلگران، بازار جهانی کاغذ دیواری تا سال 2015 به ارزش 26 میلیارددلار رسیده که این امر نشان‌دهنده رشد این صنعت در سال‌های اخیر است.

البته در این میان گرایشی که به سوی بازسازی منازل در جهان ایجاد شده نیز به این رشد کمک شایانی کرده است، چراکه فرهنگ بازسازی مسکن، جایگزین خرید خانه‌های جدید شده و مردم به جای هزینه کردن برای منازل جدید، با تغییر دکوراسیون و کاغذ دیواری، سعی در نوسازی منزل خود دارند. تقاضا برای کاغذ دیواری در بازارهای بزرگ آن یعنی آمریکا، اروپا و آسیا رشد زیادی داشته که البته در این میان تحولات این صنعت نیز به این تقاضا دامن زده است.

فناوری‌ جدید: تحولی در بازار کاغذ دیواری

فناوری‌های جدید مانند چاپ دیجیتالی از جمله پیشرفت‌هایی است که در صنعت کاغذ دیواری رخ داده است، همچنین علاوه بر کاربرد فناوری روز دنیا، از جمله نقاط برجسته در این تجارت، طراح است، به‌طوری‌که در بسیاری از موارد تنها نام یک طراح معروف برای موفقیت این محصول کافی است که این جنبه از صنعت کاغذ دیواری آن را در موازات صنعت طراحی مد قرار می‌دهد. همچنین از جمله تحولات جدید صنعت کاغذ دیواری می‌توان به استفاده از کاشی‌های تزیینی در هر دو بخش مسکونی و غیرمسکونی اشاره کرد که بازار قابل توجهی پیدا کرده است.

بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان

چین به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مصالح ساختمانی در جهان به شمار می‌رود که رتبه اول را در تولید کاشی‌های سرامیکی دارد، به‌طوری‌که در حال حاضر شانگهای یکی از بزرگ‌ترین مراکز تجاری در تولید مصالح ساختمانی محسوب می‌شود. محصولات مربوط به تزیین دیوار مانند کاشی، رنگ، پوشش‌های دیواری و... از جمله این تولیدات عمده هستند. در این میان، هند با داشتن یک پتانسیل عظیم دست‌نخورده، بازاری جذاب برای تولیدات تزیینی دیوار مانند کاغذ دیواری و... بوده و با ورود هند به سازمان تجارت جهانی، بازار کاغذ دیواری این کشور به روی تولیدکنندگان باز شده است.

همچنین کشورهای آمریکای لاتین مانند برزیل و شیلی نیز از جمله بازارهای موفق در زمینه محصولات مربوط به تزیینات دیواری هستند. اروپا و آسیا نیز دو بازار منطقه‌ای بزرگ برای این تجارت محسوب شده و خصوصا پتانسیل رشد در آسیا امیدوارکننده‌تر است و با نرخ رشد سالانه 3درصد تا سال 2015، خصوصا در کشورهایی نظیر چین، هند، اندونزی، تایلند و... این روند رشد تایید شده است.

پیش‌بینی بازار جهانی کاغذ دیواری

طبق پیش‌بینی تحلیلگران، بازار کاورهای دیواری به طور کلی، تا سال 2020 به ارزش 32میلیارد دلار خواهد رسید. رشد سریع شهرنشینی، بهبود شرایط اقتصادی، افزایش مداوم تولید ناخالص داخلی جهانی، رشد طبقه متوسط، بالا رفتن استانداردهای زندگی و نیاز به فضاهای مسکونی و تجاری بیشتر از جمله عواملی هستند که منجر به رشد این صنعت در سال‌های پیش‌رو می‌شوند. در دوره مورد نظر، اروپا بزرگ‌ترین بازار مصرف را داشته و آسیا نیز با نرخ رشد 5.7درصد، سریع‌ترین بازار روبه‌رشد را در این تجارت رقم خواهد زد.

یک شرکت ایتالیایی موفق

کمپانی پاراتو (PARATO SRL)  یکی از مهم‌ترین شرکت‌های تولیدکننده کاغذ دیواری در ایتالیاست که در سال 1985 توسط ماریو مسی تاسیس شده و در طی دوران کوتاهی توانست به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان این صنعت تبدیل شود. راز موفقیت این برند نیز استفاده از ماشین‌آلات مختلف چاپ، منبت و... بود که البته با آموزش نیروی انسانی نیز همراه بود. این کمپانی در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین شرکت‌های تولیدکننده تزیینات دیواری محسوب می‌شود که توانسته است بازار خارجی قابل توجهی را برای خود رقم بزند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/SnidghYZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزتخت خواب دو نفرهتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه