سه شنبه, ۱۲ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Tue, 2 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
اندر احوالات هوای دودی این روزهای کشور

کار کار اجنبی‌هاست!

8 سال پیش ( 1394/10/2 )
پدیدآورنده : دکتر سرمایه  

دیروز وقتی صدای بچه‌های توی کوچه رو شنیدم که بلند می‌گفتن: بیا بریم دود بازی و بیا میخایم آدم دودی درست کنیم، یه گوله دود بنداز و دود در دود و این حرفا بلند شدم رفتم پای پنجره و سعی کردم از دفتر روزنامه یه نگاهی به کوچه بندازم که دیدم نگاه نکنم بهتره البته درسته که یه وقتایی میگن جواب ابلهان خاموشی است و فقط نگاه کن خودش حساب کار میاد دستش و از این حرفا! ولی این وقت از اون وقتا نیست و این تو بمیری از همون تو بمیری‌هاس که مستقیم سرطان ریه میگیری و میمیری!

سال‌های زیادیه که هوای زندگیمون آلوده است و همینجوری‌ام توش غلت می‌زنیم ولی از سال 85قصه این آلودگی به اوج خودش رسید و به قول بعضیا که اون سال قرار بود جریان سه‌ماهه حل بشه و آیین‌نامه‌های اجرایی در عرض سه‌ ماه به مجلس تقدیم بشه و انگار طول و عرض قاطی شد و یه پنج سالی طول کشید تا فقط این مسئله تصویب بشه، یعنی اصلا به اجرا نرسیدکه دوره اون مجلس و اون رئیس‌جمهور همه چی دون تموم شد و دوره جدید آلودگی‌ها شروع شد!

حالام که مسئولان سرگرم پاسکاری هستن و تمام تمرکزشون روی این مسئله اس که دقیقا گلوله دودی رو توی زمین کی شوت کنن که گل بشه و دروازه رو یه جوری پاره کنه که دیگه دوخته نشه! نماینده‌های مجلس به رئیس‌جمهور گیر میدن و هی نامه و تذکر شده کاره هرروزشون، رئیس‌جمهور به محیط زیست‌ گیر داده و گفته بابا دمت گرم تو یه قول‌هایی داده بودی در این خصوص؟!

محیط زیستم در نوع خودش به بنزین و دولت قبلی بند کرده و جریان بنزین وارداتی رو باب کرده و دولت به شهرداری میگه تو بودی که با ساخت‌و‌سازهای بی‌رویه و تراکم‌فروشی این مصیبت رو سرمون آوردی و شهرداری‌ام در جواب می‌گه: آینه آینه، خودتی!خلاصه که بازی جذابی شده و این وسطم عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر درخواست داده یه شیفت کاری توی بهشت زهرا اضافه بشه که مردم دودکشته توی صف انتظار غسالخونه نمونن و خلاصه که میت‌روی‌زمین‌موندن خوبیت نداره!

مام که مثل همیشه می‌گیم بابا کار کاری اسرائیله، کار آمریکاست، کار اجنبی‌های خودآلوده است، وگرنه ما که به پاکیزگی معروف بودیم و هرشب مسواک نزده خوابمون نمی‌برد، اینا همه کارشون حساب شده‌اس، اصلا معلوم نیست چه جور برنامه‌ای ریختن و چه کردن که مارو به این وضع دچار کردن! البته ما پوستمون کلفته و الان برای اینکه نشون بدیم بیدی نیستیم که به این بادای دودی بلرزیم میریم توی کوچه و با بچه‌ها یه آدم دودی درست می‌کنیم و عکسشم می‌فرستم روی شبکه‌های اجتماعی تا کور شود هر آنکه نتواند دید!

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/jRyatBDm
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه