سه شنبه, ۱۲ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Tue, 2 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت که دو قطعه اول از آزادراه بتونی اصفهان، شیراز به طور متوسط ۳۳درصد پیشرفت داشته و برای اجرای قطعه سوم نیز به زودی فراخوان جذب سرمایه گذار برگزار خواهد شد.

علی نورزاد درگفت وگو با مهر، توضیح داد: این دو قطعه از « تنگ خیاره » تا « سده » آغاز شده و از سده تا « ایزدخواست » ادامه می یابد، طول هرکدام از قطعات ۱۰۵ کیلومتر است و پیشرفت کنونی قطعه سده تا خیاره ۳۸درصد و از ایزدخواست تا سده ۲۷درصد است که بر این اساس، میزان پیشرفت این دو قطعه به طور متوسط ۳۳درصد است. 

این مقام مسئول افزود: منابع مالی لازم به پروژه آزادراه اصفهان- شیراز تزریق شده و پیمانکار هم فعال است البته این پروژه با مشکلاتی همچون موانع ارزیابی، تملک اراضی و بهره گیری از تکنولوژی جدید (رویه بتون به جای آسفالت) مواجه بوده و همین موضوع پیشرفت پروژه را با تأخیر همراه کرده است.

نورزاد اظهارکرد: بحث ارزیابی در دو قطعه (خیاره تا سده و سده تا ایزدخواست) بالای ۸۰درصد پیشرفت داشته اما بحث تملک هم مهم بوده و این موضوع مشکلاتی را در پیشرفت کار ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر ساخت این دو قطعه، یک قطعه دیگر ۱۱۷ کیلومتری هم درحال بررسی و مطالعه است که ایزدخواست را به اصفهان متصل می کند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور با اشاره به آغاز ساخت قطعه سوم در ماه های آتی گفت: براساس برنامه قرار است در آینده نزدیک، فراخوانی برای جذب سرمایه گذار برگزار شود که این موضوع نیازمند مصوبه هیأت وزیران است.

نورزاد اظهارکرد: ساخت پروژه آزادراه اصفهان-شیراز از سمت شیراز آغاز شده است و با اجرای ۱۱۷ کیلومتر قطعه سوم به اصفهان متصل می شود. 

گفتنی است ساخت نخستین آزادراه بتونی ایران (اصفهان-شیراز) با شش باند رفت و برگشت به طول ۱۰۵ کیلومتر، آغاز شده است و با اجرای این پروژه علاوه بر کوتاه کردن 5/2 ساعته مسیر تهران به شیراز و کوتاه کردن یک ساعته مسیر تهران به اصفهان، هزینه نگهداری از راه ها کاهش یافته و رونق به کارخانه های سیمان سازی کشور بازمی گردد.ا

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0HmgQp4x
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه