یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: گزارش و پاسخ به سوالات مربوط به تحقیق و تفحص از سازمان محیط زیست امروز یکشنبه به کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود.

به گزارش پام، معصومه ابتکار در حاشیه همایش استاندارد و محیط زیست در جمع خبرنگاران گفت: سازمان حفاظت محیط زیست از تحقیق و تفحص استقبال می‌کند، زیرا فرصت مناسبی برای ارائه گزارش عملکرد یک‌ساله این سازمان است.

معاون رییس‌جمهوری ادامه داد: نامه تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی را دریافت کردیم و اکنون گزارش و پاسخ‌های سوالات مطرح شده آماده و امضا شده است که امروز به کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی ارائه می‌کنیم. وی افزود: قطعا مشکلات و محدودیت‌هایی برای محیط زیست وجود دارد که به دوره قبل بر می‌گردد و این فرصت ارزشمندی برای بیان این مشکلات و عملکرد یک‌ساله سازمان محیط زیست است.

ابتکار تاکید کرد: هیچ گونه مشکلی برای تحقیق و تفحص نداریم و آماده هستیم، زیرا برای ما پای بندی به قانون یک اصل است و به پاسخگویی بسیار علاقه‌مند هستیم. وی اظهار کرد: قطعا دستگاه‌های نظارتی باید مسئولیت خود را در این زمینه انجام دهند، از اینکه اشکالات و ایراداتی در کار ما باشد و ما نسبت به رفع آن اقدام کنیم ابایی نداریم، هر دستگاهی ممکن است اشکال و ایرادی در کارش باشد، اما به نظر می‌رسد مسائل محیط زیستی در دولت یازدهم دچار تحول خوبی شده است و امیدواریم نتایج تحقیق و تفحص به همکاری بهتر و قوی‌تر همه دستگاه‌ها به‌ویژه مجلس شورای اسلامی منتهی شود.

ابتکار گفت: قطعا در بسیاری از زمینه‌های محیط زیستی نیازمند تغییرات اساسی در رویه‌ها و نگرش‌ها هستیم برای اینکه بتوانیم محیط زیست کشور و به تبع آن اقتصاد را نجات دهیم باید این امر محقق شود که امیدواریم نتیجه تحقیق و تفحص در این زمینه مثبت باشد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص تفاهم‌نامه بین سازمان ملی استاندارد و سازمان محیط زیست اظهار کرد: با توجه به هفته استاندارد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان مربوط امضا کردیم تا در شاخص‌های مرتبط بین دو حوزه همکاری صورت گیرد، چراکه اهداف مشترکمان در زمینه‌های بسیار با یکدیگر همخوانی داشته و به نظام استاندارد و محیط‌زیست کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه توجه به استاندارد در ابعاد مختلف می‌تواند کمک بسزایی در حفظ محیط زیست کشور باشد، ادامه داد: برای اینکه این تفاهم‌نامه کاغذی و فانتزی نباشد تصمیم گرفتیم که سال آینده اقدامات مشترک را برای عموم مردم و رسانه‌ها اطلاع‌رسانی کنیم و شرح اتفاقات در زمینه این تفاهم‌نامه را بازگو کنیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این تفاهم‌نامه در کاهش آلودگی هوا و استاندارد بنزین و خودرو موثر است، گفت: ما به طور جد از طرف سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم تا خروجی خودر‌وها طبق قانون استاندارد یورو 4 باشد و خطوط فعلی خودروسازی نیز این امر را رعایت کنند. همچنین باید بگویم که موضوع استاندارد باید استمرار یابد و به سمت استاندارد جدید و استانداردی که دنیا دارد، پیش برویم.

ابتکار در خصوص معاینه فنی خودرو افزود: ما موضوع معاینه فنی خودرو را به طور جدی پیگیری می‌کنیم تا به طور منظم این امر صورت گیرد چراکه اگر خودرو‌ها آلایندگی داشته باشند ممکن است این آلاینده‌ها قابل کنترل نباشد، با توجه به اینکه به سمت فصل سرما و وارونگی هوا می‌رویم همراهی مردم با دولت که گام‌های خوبی در این زمینه برداشته است بسیار نقش موثری دارد.

وی با اشاره به اینکه در بحث توزیع سوخت در کلانشهر‌ها باید بگویم منطبق با استاندارد یورو 4 است و اکنون در اراک، اصفهان و تبریز و به‌زودی مشهد توزیع خواهد شد، گفت: دولت نمی‌تواند در کاهش آلودگی هوا به تنهایی اقدام کند بلکه باید مشارکت مردم نیز وجود داشته باشد.

معاون رییس‌جمهور عنوان کرد: می‌خواهیم مردم کمتر از خودرو شخصی استفاده کنند و معاینه فنی خودرو را جدی بگیرند. همچنین توصیه می‌کنم مردم یک یا دو روز در هفته را به‌خصوص در شهر‌های بزرگ حداقل برای سلامت فرزندان به استفاده از وسایل نقلیه عمومی اختصاص دهند.

ابتکار با بیان اینکه مشارکت مردم و پیگیری دولت در زمینه برنامه کاهش آلودگی هوا بسیار مهم است، افزود: حمایت از حمل‌و‌نقل عمومی در کشور به‌ویژه کلانشهر‌ها در دستور کار دولت است که امیدواریم با اقدامات فوق، زمستان امسال روز‌های خوبی را از نظر هوا سپری کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گویا خودرو‌سازان برای ارتقای استاندارد باز هم مهلت خواستند، اظهار کرد: موضوع تمام شده است و ما مهلت جدیدی نمی‌دهیم درواقع پرونده یورو 4 برای خودرو و بنزین بسته شده است و از نظر ما موضوع قطعی و تمام شده است. رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: ارتقای سوخت توزیعی در کشور باید ادامه‌‌دار باشد و هیچ فشاری ما را در این زمینه متوقف نمی‌کند و خودرو‌سازان نیز باید در زمینه ارتقای استاندارد حرکت کنند.

ابتکار با اشاره به اینکه جهت‌گیری دولت به سمت خودرو‌های خورشیدی و حتی برقی است، گفت: در کل قصد داریم به سمت حذف تمامی آلاینده‌ها حرکت کنیم که در این راستا دو عنصر سیاست‌گذاری جدی دولت و مشاکت مردمی مهم است. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تنها چند شهر را در خصوص توزیع بنزین یورو 4 مطرح کردید این به آن معنا است که در بقیه شهر‌ها بنزین پتروشیمی توزیع می‌شود، اظهار کرد: پرونده بنزین پتروشیمی برای همیشه بسته شده است و اکنون در شهر‌هایی که نام بردم بنزین یورو 4 توزیع می‌شود و در مابقی بنزین با استاندارد حداقل توزیع می‌شود که آنها نیز دارای مواد آلاینده خطرناک نیست؛ ما قصد داریم بنزین یورو 4 را جایگزین تمامی بنزین‌های توزیعی در کشور کنیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2do5rV61
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه