پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

رئیس‌جمهوری ونزوئلا که کشورش این روزها بحران اقتصادی عمیقی را تجربه می‌کند، در ادامه اقدامات خود برای نجات کشور از بحران دستور داد تا ساعت‌ها 30دقیقه به جلو کشیده شود. هدف از این اقدام صرفه‌جویی در مصرف انرژی کشور اعلام شده است. 

نیکولاس مادورا، رئیس‌جمهوری، دستور تغییر ساعت را داد؛ یعنی در این کشور از این پس 30 دقیقه دیرتر شب خواهد شد. این اقدام ونزوئلا برای مقابله با کمبود برق است که به دلیل خشکسالی به‌وجود آمده آب پشت سدها خشک شده بود. این یکی از اقدامات دولت ونزوئلا برای مقابله با بحران است.

economic venezoela

پیش از این رئیس‌جمهوری دستور قطع برق روزانه را به‌مدت چهار ساعت و کار کردن تنها دو روز در هفته را صادر کرده بود. دولت همچنین دستور داد مدارس این کشور جمعه‌ها تعطیل شوند. مراکز بزرگ خرید نیز موظف شدند انرژی موردنیاز خود را تولید و ساعات کاری‌شان را کم کنند. مادورا همچنین برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی پیشنهادهای عجیب دیگری نیز داده است. برای مثال او از زنان این کشور خواسته برای خشک‌کردن موهایشان از سشوار استفاده نکنند تا در مصرف برق صرفه‌جویی شود. 

خورخه آرزا، وزیر دانش و فناوری در تازه‌ترین اظهارنظر خود گفته که مردم باید استفاده از وسایل روشنایی و تهویه مطبوع را شب‌ها کاهش دهند. او گفت: «ساعت‌ها را 30 دقیقه به جلو کشیدن کار ساده‌ای است. این کار به ما اجازه می‌دهد تا از طولانی‌تر شدن روز لذت بیشتری ببریم و هوا زود تاریک نشود.» با تغییر ساعت ونزوئلا به منطقه زمانی برمی‌گردد که پیش از سال 2007 در آن بود. در آن زمان هوگو چاوز، رئیس‌جمهوری پیشین و فقید این کشور دستور داد تا ساعت در کشورش 30 دقیقه به عقب کشیده شود. حالا ونزوئلا با گرینویچ چهار ساعت اختلاف دارد. 

آنچه اکنون در ونزوئلا می‌گذرد حاصل کاهش ناگهانی قیمت نفت در سال گذشته میلادی است که در کنار بحران اقتصادی این کشور قرار گرفت و وضع اقتصادی این کشور را به‌مراتب بدتر کرد. دولت سال‌ها به کمک قیمت بالای نفت توانست اقتصاد کشور را هدایت کند اما اکنون وضع به‌گونه‌ای است که کشور از نداشتن کالاهای اساسی و موادغذایی رنج می‌برد. 

مادورا روز یکشنبه اعلام کرد دستور افزایش 30درصدی حداقل دستمزدها را با هدف مبارزه با رکود اقتصادی داده است. این افزایش در دستمزدهای حداقلی که از روز شنبه آینده اجرایی می‌شود، دومین افزایش بعد از بالا رفتن 25درصدی دستمزدها از روز اول مارس است. اکنون حداقل دستمزد ماهانه در ونزوئلا 15051بولیوار یعنی حدود 1035 یورو با نرخ رسمی یورو است اما همین مقدار در بازار سیاه که نقش عمده‌ای در تعیین قیمت‌ها در این کشور دارد، معادل 3422 یورو است. 

مادورا اعلام کرده وضعیت کنونی ونزوئلا حاصل «جنگ اقتصادی» است که آمریکا با این کشور راه انداخته است. اما احزاب مخالف دولت که کنترل کنگره را در اختیار دارند، دسامبر سال گذشته میلادی مادورا را به سوءمدیریت اقتصادی متهم کردند. آنها کمپینی تشکیل داده‌اند که هدفش برکنار کردن رئیس‌جمهوری است. برای این کمپین به گفته اعضای کنگره تاکنون حدود 2میلیون امضا جمع‌آوری شده است.

منبع : Independent
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/81Qs2M6W
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه