سه شنبه, ۱۲ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Tue, 2 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

معاون اول و معاونت نظارت راهبردی رییس‌جمهور تصمیم به برگزاری جلسه‌ای ویژه برای واگذاری پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام دولت به بخش خصوصی گرفته‌اند تا با واگذاری کل پروژه به سرمایه‌گذاران، آن را به اتمام برسانند و سودشان را از محل بهره‌برداری به دست بیاورند.
به گزارش مهر، دولت تصمیم‌گرفته  با واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی، پروژه‌ها را تعیین تکلیف کند، این در حالی است که بخش خصوصی هم به دلیل نبود منابع مالی، توجیه کافی برای دراختیار گرفتن این پروژه‌ها ندارد.
دولت قصد دارد تا پروژه‌های نیمه‌تمام را برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار کند و از آنجا که شرکت‌های خصوصی برای تکمیل این پروژه‌ها توان مالی ندارند، بنابراین باید کل پروژه را به ازای تکمیل آن به شرکت‌ها بفروشد. با اجرای این روش، شرکت‌های خصوصی با در اختیار گرفتن کل پروژه و تکمیل آن می‎توانند در مدت زمانی مشخص بهره‌برداری از پروژه را در اختیار داشته باشند.
این در حالی است که بخش خصوصی اعلام کرده که نبود توجیه اقتصادی این پروژه‌ها و تورم در کشور موجب می‌شود که تکمیل این پروژه‌ها صرفه ‌اقتصادی کافی را برای بهره‌برداری نداشته باشد، بنابراین شرکت‌های راه‌سازی با مشکلاتی در زمان بهره‌برداری مواجه می‌شوند، زیرا افزایش هزینه‌های نگهداری و تورم موجود در کشور از عواملی است که اجازه برگشت سرمایه در مدت زمان مشخص شده را به سرمایه‌گذار نمی‌دهد.


لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/eQMf8YOD
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه