جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
معاون وزیر نفت در گفت‌و‌گو با «فرصت امروز» مطرح کرد

واگذاری خط لوله عمان براساس قراردادهای جدید نفتی

8 سال پیش ( 1395/2/27 )
پدیدآورنده : فرصت امروز  

مطالعات خط لوله صادرات گاز به عمان به‌زودی پایان می‌یابد و بعد از آن باید کار به مرحله اجرایی و لوله‌گذاری برسد. این پروژه فرصتی است تا پیمانکاران ایرانی در بخش لوله‌گذاری دریایی و خشکی خود را بیازمایند. در این باره با حمیدرضا عراقی، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت‌وگویی کوتاه انجام شد.

واگذاری خط لوله عمان  براساس قراردادهای جدید نفتی

سیاست و برنامه شرکت ملی گاز برای لوله‌گذاری خط لوله عمان مشخص شده است؟

بله. با توجه به اتمام یافتن مطالعات لوله‌گذاری، باید پیمانکار تعیین شود که مقدمات برگزاری آن تهیه شده است.

با توجه به اینکه پروژه بین‌المللی است، آیا مناقصه نیز به‌صورت بین‌المللی برگزار خواهدشد؟

قطعا باید مناقصه به‌صورت بین‌المللی برگزار شود. مناقصه در دو بخش خشکی و دریایی خواهد بود و در تلاش هستیم تا بخش خشکی آن صددرصد به پیمانکاران داخلی واگذار شود اما در بخش دریایی باید شرایط سنجیده شود.

آیا پیمانکاران ایرانی شانس موفقیت در بخش دریایی را به اندازه بخش خشکی دارند؟

باید منتظر ماند و دید چه شرکت‌هایی برای مناقصه اعلام آمادگی می‌کنند. همچنین باید دید که کدام شرکت پیشنهاد خوبی می‌دهد، البته شرکت‌های خارجی می‌توانند با شرکت‌های داخلی جوینت شوند تا با حضور پیمانکاران ایرانی و خارجی این پروژه عملیاتی شود.

این پروژه در قالب قراردادهای جدید خواهدبود؟

بدون شک مناقصه پروژه خط لوله صادرات گاز به عمان براساس قراردادهای جدید برگزار خواهد شد.

آیا شرکت‌های داخلی فعال در بخش لوله‌گذاری توانایی حضور در این پروژه را در بخش دریایی و خشکی دارند؟

ظرفیت شرکت‌های پیمانکاری داخلی در لوله‌گذاری خشکی بالاست و در سطح منطقه یک است و مشکلی نداریم، از این رو این شرکت‌ها شانس برنده شدن را در بخش خشکی و حتی دریایی دارند. 

هزینه ساخت این پروژه از کجا تامین خواهد شد؟

هزینه آن از منبع صادرات تامین خواهد شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/DhwPvZOQ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه