در طول یک روز خبرهای زیادی منتشر میشود در عین حال حتی جنجالیترین اخبار روز نیز فردای آن ارزش خبری خود را از دست میدهند. در این میان استثناهایی نیز وجود دارد و این میتواند فرصت مطلوبی برای شرکتهای مختلف باشد تا از این استثناها بهترین بهره را ببرند. انتخابات عمومی، اعلام بودجه سالانه دولت و حوادثی مانند عید کریسمس موضوعات جالبی برای تبدیل شدن به مقالات دنبالهدار هستند.
ایده
یک شرکت تولید پوشاک در انگلستان اقدام به برگزاری نظرسنجی برای منتشر کردن لیست خوشلباسترین و بدلباسترین نمایندگان مجلس کرد. طرح شرکت در عین حال که کاری طنزآمیز و مورد علاقه مردم بود نگاهی متفاوت به یک مسئله جدی نیز داشت. هنگامی که رقبای شرکت طرحهای تکراری نظیر جمعآوری کمک مالی برای کودکان نیازمند و تبلیغ روی پیراهن دوندگان ماراتن را انجام میدادند شرکت مذکور با نوآوری خلاقانه توانست توجه مردم و رسانهها را به خود جلب کند.
البته تأثیر این طرح بهطور مشخص روی فروش شرکت بود و باعث افزایش درآمد بیسابقه شرکت شد. حوادث روزمره فرصتهای بیپایانی را برای فعالیت در زمینه روابط عمومی مهیا میکنند. تقریبا هر رخدادی در صورت بهکارگیری خلاقیت امکان تبدیل شدن به یک مزیت برای شرکتهای مختلف را دارد.
آنچه در عمل باید انجام دهید
- ارزش واقعی یک مقاله دنبالهدار به میزان هماهنگی بین قسمتهای آن است، این هماهنگی را حفظ کنید.
- مقاله دنبالهدار خود را با شوخطبعی همراه کنید، اکثر مقالههای دنبالهدار نثری جدی دارند که مورد پسند همه افراد نیست.
- آماده نگارش مقاله در مورد اتفاقات پیشرو باشید.