پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

نیروی انسانی، بازوی کار آفرینی

8 سال پیش ( 1395/4/12 )
پدیدآورنده : سارا گلچین  

کنفرانس جهانی کارآفرینی 2016 (GES)  در فاصله روزهای 22 تا 24 ژوئن در دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا و به میزبانی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا برگزار شد. در این کنفرانس بیش از 700 کارآفرین از 170 کشور جهان از جمله برخی از بزرگ‌ترین کارآفرینان شبکه‌های اجتماعی حضور داشتند.

اوباما که خود در سال 2010 این نشست را بنیان‌گذاری کرد، در این نشست بهبود تنوع در نیروی کار را ستود و از دولت‌های سراسر جهان خواست آغوش خود را به‌روی کارآفرینان باز کرده و در برخورد با آنها شفافیت داشته باشند.

رئیس‌جمهوری آمریکا شرکت‌های نوآور را تشویق کرد تا به استخدام کارکنان دارای پیش‌زمینه‌های گوناگون ادامه دهند. به‌ نظر او تنوع در یک شرکت نشان‌دهنده مسیر درستی است که آن کسب‌وکار می‌پیماید.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در این کنفرانس سخنرانی داشت. آقای کری به‌عنوان نفر اول سیاست خارجی آمریکا از کارآفرینان حاضر در این نشست خواست با نوآوری‌های خود به مبارزه با تروریسم، تغییرات اقلیمی و فساد دولتی کمک کنند.

از نظر آقای کری این کارآفرینان می‌توانند با استفاده از فناوری‌های نو و نوآوری‌های فنی به جنگ مهم‌ترین مسائل روز جهان بروند. کری از کارآفرینان خواست هنگام راه‌اندازی کسب‌وکار خود به خواسته‌های نسل سوم توجه نشان دهند چون همین نسل در آینده اگر ابزار آموزشی لازم را نداشته باشند، می‌توانند جذب دیدگاه‌های رادیکالیسم شوند.

کری همچنین گریزی به استارتاپ‌های سبز زد و از آنها به‌عنوان یار کمکی بخش خصوصی و دولتی نام برد. به‌ گفته آقای کری، استارتاپ‌های سبز می‌توانند اقتصاد کم‌کربن و با تولید گازهای گلخانه‌ای ناچیز به‌وجود آورند.

مارک زاکربرگ یکی دیگر از مهمانان ویژه این نشست بود. او ضمن صحبت درباره تجربه راه‌اندازی فیس‌بوک که از خوابگاه‌اش شروع شد، گفت: «برای من کارآفرینی یعنی ایجاد تغییر و نه راه‌اندازی یک شرکت.» او اعلام کرد که عمیقا دوست دارد همه دنیا صدایش را بشنوند و به جای راه‌اندازی صرفا یک کسب‌وکار، دنبال «تغییر» باشند.

بحرانی به‌نام سرمایه انسانی

یافته‌های یک گزارش که در این کنفرانس ارائه شد، نشان می‌دهد بحران سرمایه انسانی در فعالیت‌های کارآفرینی به چالشی بزرگ تبدیل شده است. براساس این گزارش که از سوی بنیاد RippleWorks  منتشر شد، چالشی که کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و حامیان کارآفرینان اکنون با آن مواجه هستند کمبود سرمایه انسانی و چگونگی مقابله با این مشکل است. این تحقیق 600 کارآفرین و سرمایه‌گذار را در 59 کشور جهان بررسی کرد. هدف از این گزارش کمک به کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و کسانی بود که از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کنند.

یافته‌های این تحقیق نشان داد که دسترسی به نیروهای مستعد و بودجه کافی دو معضل اساسی پیش‌روی کارآفرینان امروزی هستند، اما دسترسی به نیروهای مستعد حتی از فراهم کردن بودجه هم برای کارآفرینان چالش‌برانگیزتر است.

براساس نتایج این گزارش 63درصد شرکت‌های نوپا و بدون تامین‌‌کننده مالی و نیز 75درصد شرکت‌های تازه‌کاری که تامین‌‌کننده مالی دارند، معتقدند که در دسترسی به نیروی مستعد مورد نیاز خود ناتوان هستند. از نظر آنها سرمایه انسانی تاثیری حیاتی بر کسب‌وکارها دارد. بحران یافتن نیروهای مستعد در شرکت‌های جاافتاده از تامین بودجه نیز پررنگ‌تر شده و به چالش اصلی مدیران این شرکت‌ها تبدیل شده است.

همچنین 45 درصد کارآفرینان تامین مالی را نخستین چالش خود معرفی کرده‌اند و حتی اگر بودجه‌شان افزایش هم بیابد باز هم برایشان تامین مالی از اولویت برخوردار است. یکی دیگر از یافته‌های برجسته این پژوهش این بود که رقابت کارآفرینان برای یافتن استعداد‌های برتر حتی از تلاش‌شان برای جبران خسارت بیشتر است. رقابت این کسب‌وکارهای کارآفرین در بازارهای نوظهور نبردی تمام‌عیار است.

38درصد شرکت‌های بررسی شده در این تحقیق اعلام کردند که مایلند رویکرد خود را به سمت پوشش شکاف‌های مهارتی ببرند. آنها به‌دنبال آموزش کارکنان فعلی هستند. این مدیران در این مسیر روی تامین ‌کنندگان مالی حساب ویژه‌ای باز می‌کنند و از آنها انتظار دارند از برنامه‌های توسعه مدیریت به‌ویژه آموزش مدیران میانی حمایت کنند. مدیران میانی می‌توانند با آموزش‌هایی به مدیران توانمند رده‌بالا تبدیل شوند. 

ظرفیت‌های ورود به بازار یعنی جذب مشتری، توسعه کسب‌وکار و فروش و مدیریت درست در ردیف مهم‌ترین مهارت‌های مورد نیاز برای رشد این کسب‌وکارها عنوان شده است. از نظر 70درصد از این کارآفرینان مهارت‌های ذکرشده برای توانمندسازی کسب‌وکار بسیار مهم هستند، طوری که می‌توانند سال آینده با استفاده از این مهارت‌ها کسب‌وکار خود را مطرح کنند.

رضایت از کار از دیدگاه مدیر، هرچه از قدمت شرکت بیشتر می‌گذرد و کسب‌وکار جاافتاده‌تر می‌شود، پایین‌تر می‌آید. بر این‌ اساس اهمیت میزان رضایت در شرکت‌های نوپا از 53درصد به 25درصد در شرکت‌های جاافتاده کاهش می‌یابد. این یعنی برای شرکتی که تازه می‌خواهد گام‌های نخست را بردارد یافتن مدیری که تخصصش با جایگاهش کاملا منطبق باشد از اهمیت بالایی برخوردار است. حال آنکه در شرکت‌های جاافتاده این موضوع آنقدرها اولویت ندارد. 

این یافته‌ها تایید می‌کنند که کارآفرینان برای کارآفرینی تنها نیازمند پول نیستند، بلکه نیروی مستعد هم می‌خواهند. در این یافته‌ها همچنین تأکید شده که نیاز مبرم به کارآفرینان و سرمایه‌گذارانی وجود دارد که در پی پوشاندن شکاف‌هایی باشند که بی‌استعدادها در یک شرکت یا کسب‌وکار به‌وجود می‌آورند. این شرط مهمی برای پیشرفت و دیده شدن است. تفاوت زیادی میان استعدادهای موجود با افراد مستعدی است که کارآفرینان باید دنبال‌شان باشند.

در این مسیر کارآفرینانی موفق می‌شوند که نیروی‌های نوآور و نه صرفا باهوش را جذب می‌کنند. خاصیت بزرگ برگزاری نشست جهانی کارآفرینان این است که کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و صاحبان کسب‌وکار را از سراسر دنیا دور هم جمع می‌کند. آنها فرصت دارند تا حرف یکدیگر را بشنوند، از تجربیات ساکنان سیلیکون‌ولی استفاده کنند و حتی توجه مقامات دولتی در آمریکا را به‌خود جلب کنند.

هند میزبان بعدی برگزاری کنفرانس جهانی کارآفرینان خواهد بود. این کشور یکی از اقتصادهای نوظهور جهان را در اختیار دارد و بسیاری براین باورند که هندی‌ها به‌زودی جای چین را در اقتصاد جهان خواهند گرفت. این کشور شرایط بسیار خوبی برای ایجاد و راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوآور و مبتنی بر فناوری دارد. بنابراین بهترین انتخاب برای برگزاری هشتمین کنفرانس جهانی کارآفرینی در سال آینده است.

منبع : businesswire
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/t1n3uFi0
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه