چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

معاون سازمان فضایی ایران از خرید محموله های مخابراتی ایران روی ماهواره های بدر ۵ و ۷ با هدف تأمین بخشی از ارتباطات فضایی کشور خبر داد و گفت: نیاز ایران تا سال ۲۰۳۱ میلادی تضمین شده است.

محمدهمایون صدر در گفت وگو با مهر، اظهار داشت: ماهواره های مخابراتی بدر ۵ و بدر ۷ پروژه ای است که ایران با ماهواره  «عرب ست» دارد و در یک مقطعی اجرا شده و بخشی از آن متعلق به ایران است. روی این ماهواره، امکانات مخابراتی قرار دارد و برنامه های صدا و سیما از طریق آن پخش می شود.

وی گفت: ماهواره بدر ۵ به شکل ماهواره ۱۰۰ درصدی متعلق به ایران نیست اما بخشی از آن متعلق به ایران است و طی یک چارچوب قراردادی و در تمدید آن، پروژه ماهواره ای بدر ۷ کلید خورده است. در این پروژه، بخش مخابراتی مربوط به ایران در این ماهواره تا سال ۲۰۳۱ تضمین شده است.

صدر تأکید کرد: اما ما به دنبال این هستیم که ماهواره مخابراتی را به صورت ۱۰۰ درصد متعلق به ایران داشته باشیم که این امکان وقتی تحقق پیدا می کند که هدف ما در کنترل کامل این ماهواره از خاک ایران، محقق شود که البته مذاکرات آن مقداری پیچیده است.

معاون سازمان فضایی ایران خاطرنشان کرد: مذاکرات خیلی زیادی با اپراتورهای بین المللی فضایی برای خرید ماهواره مخابراتی ایرانی انجام شده است که اگر شرایط تأمین شود، می توانیم قرارداد این پروژه را امضا کنیم اما زمان برای آن مشخص نیست.

به گفته وی، سیاست مجموعه فضایی کشور این است که همزمان با بومی سازی یک سری پروژه های فضایی، دو ماهواره ملی را برای ماموریت تأمین نیازها تا فعال شدن پروژه های داخلی و سرانجام گرفتن آنها داشته باشد که در این زمینه ماهواره سنجشی خریداری شده و کارش رو به اتمام است و تا سه سال دیگر ما شاهد داشتن ماهواره سنجشی کاملاً متعلق به ایران خواهیم بود. اما در خصوص خرید ماهواره مخابراتی متعلق به ایران، به زمان بیشتری نیاز است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/eUtF7oH4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه