جمعه, ۱۵ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 5 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

نرخ خرید تضمینی گندم کفاف هزینه‌های کشاورز را نمی‌دهد

9 سال پیش ( 1393/7/8 )
 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، در خصوص نرخ اعلام شده برای خرید تضمینی گندم گفت: تعیین نرخ خرید تضمینی قبل از شروع فصل زراعت، اقدامی مثبت و قابل تقدیر است، اما نرخ اعلامی، تامین‌کننده مخارج زندگی گندم‌کاران نبوده و همان‌طور که برای خرید گندم سخاوتمندانه عمل می‌کنیم، باید هزینه بقای کشاورز در روستا را در ازای دریافت جنس بپردازیم.
بهرام بیرانوند، افزایش نرخ خرید تضمینی گندم را در راستای نگهداری کشاورز در روستا دانست و افزود: اکنون در خریدهای خارجی مجبور به واردات محصول با قیمت بالاتری هستیم، در صورتی که اگر همین مبلغ به کشاورزان داخلی پرداخت شود به تولید بیشتر تشویق خواهند شد.
وی تصریح کرد: در بحث خودکفایی، دو موضوع باید مورد توجه قرار گیرد، یکی بحث تولید و دیگری در مورد استفاده بهینه از تولیدات است. اکنون درصد قابل توجهی از گندم در مسیر تولید تا مصرف تلف می‌شود که این موضوع نیازمند اصلاح روند فعلی است.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در ارتباط با راهکارهای جلوگیری از قاچاق گندم به خانه ملت گفت: ما معتقدیم نرخ گندم باید آنقدر بالا باشد که مسیر قاچاق گندم تغییر کرده و قاچاقچیان گندم را از خارج وارد ایران کنند.
نماینده بروجرد در مجلس افزود: تا زمانی که آرد و محصولات آردی به خارج از کشور قاچاق می‌شوند، یعنی نرخ این محصول در ایران، پایین‌تر از سایر کشورهای منطقه بوده و این موضوع نیازمند بازنگری و اصلاح است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/gutT1Oka
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه